Akkumulátoros elektromos tehergépkocsikat állított üzembe a Scania Norvégiában

Forrás: Scania

Két akkumulátoros elektromos Scania elosztó tehergépkocsit állított üzembe a norvégiai Oslo városában az ASKO norvég nagykereskedelmi vállalat. Ez a kísérleti projekt újabb mérföldkőnek számít a Scania és az ASKO között a nehézfuvarozáshoz kínált villamosított megoldásokra vonatkozó együttműködés terén.

Forrás: Scania

A Scania hibrid járműveinek a városközpontokban használt elektromos üzemmódja kedvező eredményeket szolgáltat, így ésszerűnek tűnik teljesen elektromos, akkumulátorról üzemelő tehergépkocsikat alkalmazni a városi elosztásban. A jelenleg rendelkezésre álló akkumulátortechnológiával az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik rövidebb távolságokat tudnak megtenni, ezért biztosítani kell az akkumulátorok feltöltését. A városi elosztásban ez az áruk fel- és lerakodása közben kivitelezhető. Az ASKO vállalatnál munkába álló két tehergépkocsi akkumulátorkapacitása 165 kilowattóra, amely 120 kilométer hatótávolságot biztosít számukra, és 130 kilowattos vezetékes töltéssel töltik fel a járműveket.

A távolabbi jövőben a villamosítás is kulcsfontosságú lesz a nehézkategóriás járművek fenntartható közlekedési rendszerének a megteremtésében. Az ehhez vezető úton nagyon fontos ügyfélközeli fejlesztésekkel is foglalkozni, hogy megismerjük ezek hatását az ügyfelek teljes tevékenységére, nem elég csupán biztosítani azt, hogy egy műszaki megoldás működik és az akkumulátorok töltésére használt áram megújuló energiaforrásból származik. Ezért szolgál örömünkre ez az újabb fontos projekt az ASKO vállalattal közösen” – mondta Karin Rådström, a Scania értékesítési és marketingvezetője.

A Scania folytatja a beruházásait és a fejlesztéseit a villamosított megoldások terén, és már nem kell sok idő ahhoz, hogy elérjünk egy fordulópontot, amikor a villamosítás a nehézfuvarozásban ésszerű, életképes beruházássá válik az ügyfeleink számára. Azonban még nem tartunk itt. Ez a projekt az Enovától kapott pénzügyi támogatást, amely a norvég éghajlatváltozási és környezetvédelmi minisztérium tulajdonában álló állami vállalkozás.

A Scania aktívan részt vett az akkumulátorok és az akkucellák kifejlesztésében, a saját kutatásaink keretében, partneri együttműködések és ügyfelek bevonásával. Ez egy olyan terület, ahol jelentős fejlődésre számítunk a következő néhány évben, beleértve az olyan fejlesztéseket, amelyek különféle fuvarmegbízásokról gondoskodnak majd, közben szem előtt tartva a teljes birtoklási költséget ügyfeleink számára” – mondta Karin Rådström.

Mint mindig, a Scania munkája egy moduláris szemléleten alapul. Az ASKO vállalatnál munkába állt, akkumulátoros elektromos tehergépkocsik hajtásláncában a belső égésű motort egy villanymotor helyettesíti, amely tölthető akkumulátorokból kapja az áramot.

Forrás: Scania

A Scania villamosítási szemlélete a megoldások széles palettájának kutatását és fejlesztését foglalja magában. Ez különféle bioüzemanyagokkal működő hibrid-elektromos technológiákat, valamint tisztán elektromos tehergépkocsikat és autóbuszokat takar. A Scania olyan elektromos járműveken is dolgozik, amelyek különböző módokon tölthetők, a konnektoros hálózatról töltéstől az álló helyzeti vagy a villamosított utak révén mozgás közbeni pantográf-áramszedős töltésen át a hidrogénnel működő üzemanyagcellákig.

A TEHERGÉPKOCSI ADATAI:

  • Megengedett legnagyobb össztömeg: 27 tonna
  • Hajtásképlet: 6×2*4
  • Hajtáslánc: 290 kW teljesítményű villanymotor/245 kW folyamatos teljesítmény, kétfokozatú sebességváltó, 2200 Nm legnagyobb forgatónyomaték
  • Energiatárolás: 165 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorok
  • Töltés: 150 kW DC (CCS) legnagyobb töltőteljesítmény
  • Hatótávolság: 120 km
  • Elektromos mellékhajtás teljesítménye: 15 kW

Forrás: Scania

 

(Ezt a cikket 101 alkalommal tekintették meg.)