Az EU kibocsátáscsökkentést előíró jogszabályokat hagyott jóvá

Az EU Tanácsa elfogadta a személygépkocsikra, kisteherautókra és teherautókra vonatkozó Euro 7 rendeletet.

Illusztráció - MTI Fotó: Bruzák Noémi

Az Európai Unió Tanácsa elfogadta a személygépkocsikra, kisteherautókra és teherautókra vonatkozó kibocsátási határértékekre vonatkozó Euro 7 rendeletet, az ipari kibocsátásokról szóló felülvizsgált irányelvet, valamint új szabályokat az épületek energiahatékonyságának javítása érdekében – tájékoztatott az uniós tanács pénteken.

A brüsszeli közlemény szerint az elfogadott Euro 7 rendelet egyebek mellett a közúti járművek kipufogógáz-kibocsátását szabályozza, de más típusú kibocsátások, például a gumiabroncskopás és a fékrészecske-kibocsátás tekintetében is szabályokat állapít meg.

A személygépkocsik és a kisteherautók esetében a rendelet nem módosítja a jelenleg hatályos Euro 6 kipufogógáz-kibocsátási határértékeket, de szigorúbb követelményeket vezet be a szilárd részecskékre vonatkozóan. A nehézgépjárműnek minősülő autóbuszokat és tehergépkocsikat illetően a rendelet szigorúbb határértékeket ír elő számos szennyező anyag tekintetében, köztük a dinitrogén-oxidra vonatkozóan (N2O) is, amelyekről a szabályok korábban nem rendelkeztek.

Az Euro 7 szigorúbb határértékeket vezet be a fékezés során keletkező részecskekibocsátásra vonatkozóan, és egyedi határértékeket határoz meg az elektromos járművek esetében. Az új szabályok az élettartamra vonatkozó követelményeket is szigorítják. A szigorúbb követelmények minden járműre vonatkoznak majd úgy a futásteljesítmény, mint az élettartam tekintetében.

Az Euro 7 rendelet a kihirdetését követő huszadik napon fog hatályba lépni.

Forrás: MTI

(Ezt a cikket 19 alkalommal tekintették meg.)