MKFE – A jövő héten megkezdi az ITM a jogszabálymódosítások előkészítését

Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek lezárásaként ismét támogatásáról biztosította Palkovics László miniszter az MKFE három javaslatát.

Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek lezárásaként ismét támogatásáról biztosította Palkovics László miniszter az MKFE három javaslatát: a GKI felújító képzést követő vizsgák kivezetését, a kamionstop rendelkezések rugalmasabbá tételét és az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálatát. Az ITM-ben megkezdődött a jogszabálymódosítások előkészítése, hogy azokat a lehető leggyorsabban terjeszthesse a tárca a Közigazgatási Államtitkári Értekezlet (KÁT) elé. Az új szabályok kihirdetésére ezt követően, várhatóan 1-3 hónapon belül kerülhet sor.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter – Fotó: MKFE

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakmailag egyetért a benyújtott javaslatokkal, azokat megalapozottnak tartja, ezért megkezdődhet a kért változtatásokhoz szükséges jogszabálymódosítások előkészítése. Ahogyan arról Palkovics László miniszter, Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Ignácz József Péter elnök az elmúlt napokban folytatott telefonos egyeztetések során megállapodtak, a jövő héten személyes konzultáció keretében folytatódnak a szakmai egyeztetések, amelyek során véglegesíteni lehet a KÁT elé terjesztendő anyagokat.

Mivel a GKI vizsga kivezetése illetve a súlymérésre vonatkozó változások is több jogszabályt érintenek, továbbá a változásokat összhangba kell hozni mások mellett a Közlekedési Alkalmassági És Vizsgaközpont működésével is, az új rendeletek kihirdetésére 1-3 hónapon belül kerülhet sor.

Az előzetes egyeztetések során a legkevesebb nyitott kérdés a GKI felújító képzést követő vizsgakötelezettség kivezetése körül merül fel, ebben az ügyben szinte teljes volt az egyetértés a tárca és az érdekképviselet között.

dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár – Forrás: MKFE

Az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálata ugyanakkor további egyeztetést igényel, noha a tárca itt is elfogadta és méltányolta az érdekképviselet kérését. Ugyanakkor e kérdéskörben – szemben az MKFE javaslatában szereplő 500 kilogrammos tolerancia visszaállításával – az ITM új javaslattal élt, amely további egyeztetést igényel, de összességében akár az 500 kilogrammos toleranciánál is nagyobb kedvezményt jelenthet a fuvarozóknak. Ebben a kérdésben is folytatja az egyeztetést az érdekképviselet a tárcával a jövő héten.

A „kamionstop” rendelet felülszabályozására vonatkozóan az MKFE továbbra is a 2022. július 1-i hatályba lépést szorgalmazza, tekintve, hogy a vonatkozó jogszabály módosított szövegtervezete rendelkezésre áll, az előttünk álló hetekben véglegesíteni lehet a KÁT elé terjesztendő szöveget.

Ignácz József Péter, az MKFE elnöke – Fotó: MKFE

A közlekedési szakállamtitkársággal folytatott mai telefonos egyeztetések során Ignácz József Péter felé az ITM ismét megerősítette, hogy támogatja a javaslatokat, így a munka immár a jogszabálytervezetek előkészítésével folytatódhat. A cél az, hogy amely ügyekben lehet, már a következő 30 napban, április végéig megtörténjen a KÁT egyeztetés, de végső soron mindhárom kérdésben május végéig, június közepéig megtörténhetnek a jogszabálymódosítások.

Ignácz József Péter ugyanakkor arra is rámutatott a Palkovics László miniszterrel folytatott konzultációja során, hogy e három ügy csupán része annak a komplex javaslatcsomagnak, amelyet az MKFE az elmúlt évek során folyamatosan napirenden tartott az ITM-mel zajló intenzív szakmai egyeztetéseken. Az MKFE elnöke arra kérte a tárcavezetőt, hogy a három prioritásként kezelt ügy lezárását követően folytatódjon a szoros szakmai együttműködés, hogy a magyar közúti személy- és áruszállító vállalkozások versenyképességét javító intézkedések minél előbb megvalósuljanak.

MKFE Kommunikáció

(Ezt a cikket 8949 alkalommal tekintették meg.)