MKFE – A jövő héten megkezdi az ITM a jogszabálymódosítások előkészítését

Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek lezárásaként ismét támogatásáról biztosította Palkovics László miniszter az MKFE három javaslatát.

MKFE_UJLOGO_Alapitva1965_4C

Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek lezárásaként ismét támogatásáról biztosította Palkovics László miniszter az MKFE három javaslatát: a GKI felújító képzést követő vizsgák kivezetését, a kamionstop rendelkezések rugalmasabbá tételét és az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálatát. Az ITM-ben megkezdődött a jogszabálymódosítások előkészítése, hogy azokat a lehető leggyorsabban terjeszthesse a tárca a Közigazgatási Államtitkári Értekezlet (KÁT) elé. Az új szabályok kihirdetésére ezt követően, várhatóan 1-3 hónapon belül kerülhet sor.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter – Fotó: MKFE

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakmailag egyetért a benyújtott javaslatokkal, azokat megalapozottnak tartja, ezért megkezdődhet a kért változtatásokhoz szükséges jogszabálymódosítások előkészítése. Ahogyan arról Palkovics László miniszter, Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Ignácz József Péter elnök az elmúlt napokban folytatott telefonos egyeztetések során megállapodtak, a jövő héten személyes konzultáció keretében folytatódnak a szakmai egyeztetések, amelyek során véglegesíteni lehet a KÁT elé terjesztendő anyagokat.

Mivel a GKI vizsga kivezetése illetve a súlymérésre vonatkozó változások is több jogszabályt érintenek, továbbá a változásokat összhangba kell hozni mások mellett a Közlekedési Alkalmassági És Vizsgaközpont működésével is, az új rendeletek kihirdetésére 1-3 hónapon belül kerülhet sor.

Az előzetes egyeztetések során a legkevesebb nyitott kérdés a GKI felújító képzést követő vizsgakötelezettség kivezetése körül merül fel, ebben az ügyben szinte teljes volt az egyetértés a tárca és az érdekképviselet között.

dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár – Forrás: MKFE

Az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálata ugyanakkor további egyeztetést igényel, noha a tárca itt is elfogadta és méltányolta az érdekképviselet kérését. Ugyanakkor e kérdéskörben – szemben az MKFE javaslatában szereplő 500 kilogrammos tolerancia visszaállításával – az ITM új javaslattal élt, amely további egyeztetést igényel, de összességében akár az 500 kilogrammos toleranciánál is nagyobb kedvezményt jelenthet a fuvarozóknak. Ebben a kérdésben is folytatja az egyeztetést az érdekképviselet a tárcával a jövő héten.

A „kamionstop” rendelet felülszabályozására vonatkozóan az MKFE továbbra is a 2022. július 1-i hatályba lépést szorgalmazza, tekintve, hogy a vonatkozó jogszabály módosított szövegtervezete rendelkezésre áll, az előttünk álló hetekben véglegesíteni lehet a KÁT elé terjesztendő szöveget.

Ignácz József Péter, az MKFE elnöke – Fotó: MKFE

A közlekedési szakállamtitkársággal folytatott mai telefonos egyeztetések során Ignácz József Péter felé az ITM ismét megerősítette, hogy támogatja a javaslatokat, így a munka immár a jogszabálytervezetek előkészítésével folytatódhat. A cél az, hogy amely ügyekben lehet, már a következő 30 napban, április végéig megtörténjen a KÁT egyeztetés, de végső soron mindhárom kérdésben május végéig, június közepéig megtörténhetnek a jogszabálymódosítások.

Ignácz József Péter ugyanakkor arra is rámutatott a Palkovics László miniszterrel folytatott konzultációja során, hogy e három ügy csupán része annak a komplex javaslatcsomagnak, amelyet az MKFE az elmúlt évek során folyamatosan napirenden tartott az ITM-mel zajló intenzív szakmai egyeztetéseken. Az MKFE elnöke arra kérte a tárcavezetőt, hogy a három prioritásként kezelt ügy lezárását követően folytatódjon a szoros szakmai együttműködés, hogy a magyar közúti személy- és áruszállító vállalkozások versenyképességét javító intézkedések minél előbb megvalósuljanak.

MKFE Kommunikáció

(Ezt a cikket 8969 alkalommal tekintették meg.)