A NiT Hungary sajtóközleménye a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről (KÁSZ) szóló új jogszabályról

Új világ jön a belföldi fuvarozóknak!
Kihirdetésre került, és ez év július elsejétől hatályba is lép a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló új jogszabály, amely hosszú idő után csökkenti a közúti fuvarozásban érdekelt vállalkozások kiszolgáltatottságát és tiszta helyzetet teremt a vitás kérdésekben. A törvény előkészítésében a szakmai munka oroszlánrészét végző NiT Hungary üdvözli az új szabályozást.

Immáron 35 éve elfogadott jogszabályt cserélt le a Kormány, amikor elfogadta a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló új rendeletét (KÁSZ). A 2016. július elsejével hatályos, most kihirdetésre került jogszabálynak köszönhetően a fuvarozók végre garanciát kapnak a fuvardíjuk kifizetésére, kötelező lesz megtéríteni számukra az állásidőt, és az útjuk során bekövetkezett árusérülésnél is csökken kártérítési felelősségük. Korábban az ilyen vitás helyzetben sokszor csak a jogi út jelentett megoldást, de most tiszta helyzetet teremt az új szabályozás.
A jogszabályban, amelynek előkészítésében, és megfogalmazásában oroszlánrészt vállalt, az új szabályozásért évek óta harcoló Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) is, az egyik legnagyobb eredményt a kötelező, 30 napos fizetési határidő új KÁSZ-ban történő rögzítése és az inkasszó bevezetése jelenti. Ennek segítségével biztosítható, hogy a fuvarozó időben és garantáltan hozzájusson fuvardíjához.
További fontos előrelépés, hogy a leszállított áruval várakozásra kényszerített fuvarozó önköltséget számíthat fel az állásidőre, illetve, hogy az olyan külön tevékenységeket, mint a rakodás vagy a raklapcsere, egyértelműen külön díj ellenében végezze. Korábban nagy problémákat okozott az is, hogy a külföldi példákkal ellentétben, a magyar fuvarozók belföldön teljes anyagi felelősséggel tartoztak árukár esetén. Most azonban a CMR Egyezmény gyakorlatának megfelelően belföldön is csökkentik a kártérítés mértékét.
„A NiT Hungary szakmai hitelességének is mérföldköve az új kormányrendelet. Szervezetünk, és a jogalkotói munkában is tevékenyen résztvevő tagjaink a mindennapok során tapasztalt jelenségeket, problémákat vitték magukkal a közös munkába. Ennek eredménye, hogy az új KÁSZ-ban visszaköszön, és szabályozásra került minden olyan terület, amely eddig a szabályozottság hiánya miatt a fuvarozó és a megrendelő, vagy címzett közötti állandó konfliktusok, viták és perek táptalaja volt. Az új szabályozással a belföldi fuvarozók most nagyobb jogbiztonságban dolgozhatnak” – mondta el Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.
Forrás: NiT Hungary
(Ezt a cikket 136 alkalommal tekintették meg.)