A Goodyear távolsági autóbuszabroncsok világpremierje az IAA kiállításon
Üzemanyag-hatékony abroncsokat igényelnek az autóbuszok üzemeltetői a közúti szállítás növekedő költségei miatt a Goodyear felmérése szerint
.
A Goodyear bevezeti Európában az első, kifejezetten az autóbuszokhoz kifejlesztett abroncsait: a bármely tengelyen használható Marathon Coach és a téli Goodyear Ultra Grip Coach abroncsokat. Az új abroncsok bemutatására a szeptember 20-a és 27-e között zajló 2012-es hannoveri IAA Haszonjármű Kiállításon került sor.
.

.
Az új Goodyear Coach abroncscsalád kielégíti azokat a követelményeket, melyekre az európai autóbuszflotta-üzemeltetők a véleménykutatás során rámutattak, emellett kiváló összteljesítményt és abroncscímke-besorolásokat kínál.
.
A Marathon Coach négyévszakos, bármely tengelyen használható abroncs, melyet egyenletes kopást, valamint kiváló futásteljesítményt és kimagasló kényelmi szintet biztosító egyedi, aszimmetrikus mintázat jellemez. Az abroncsok egyenetlen kopása ezidáig komoly problémát jelentett a modern autóbuszok abroncsainál, mivel lerövidítette azok élettartamát. A Goodyear által kifejezetten a Marathon Coach abroncshoz kifejlesztett aszimmetrikus futómintázat orvosolja ezt a problémát.
.
Az Ultra Grip Coach a havas utakon fokozott húzóerőt biztosító téli abroncs. Ez az abroncs különösen hasznos lesz az olyan területeken üzemeltetett autóbuszok esetében, mint pl. a skandináv országok vagy az Alpok vidéke, ahol gyakoriak a jeges utak és a hirtelen havazások jelentős késéseket okozhatnak. Az abroncs futómintázata és szélessége nem csupán kiváló tapadást és húzóerőt biztosít, de zajszintje is alacsony, fokozva ezáltal az utasok kényelmét.
.
Az új Goodyear autóbuszabroncsok több technológiát is ötvöznek, melyek együttesen TravelMax néven ismertek. Ezen technológiák közé tartoznak a Silefex futókeverék, egy aszimmetrikus futómintázat és a legújabb fejlesztésű karkaszok. A TravelMax az abroncsok által kínált összteljesítmény kulcsfontosságú eleme. Mindkét abroncs további előnye a fokozott teherbírás, mely a 295/80R22.5-es méret esetében 154-es terhelési indexet jelent, ami 3750 kg-nak felel meg.
.

.
„Rendkívül örülünk a pozitív visszajelzéseknek, melyeket azoktól az üzemeltetőktől kaptunk, akik kipróbálták új Marathon Coach és Ultra Grip Coach abroncsainkat” – mondta Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) tehergépkocsi-abroncs részlegének marketing igazgatója. „A közelmúltban végzett véleménykutatásunk megerősítette, hogy azok a teljesítményi kritériumok, amelyekre ezen abroncsok kifejlesztése során összpontosítottunk, megegyeznek az autóbuszok üzemeltetőinek elvárásaival.”
.
Az ügyfeleink által végzett tesztek Mielőtt a Goodyear bevezette volna a piacra az új Marathon Coach abroncsokat, ügyfelei közül hat európai autóbusz-társaság 2010 és 2011 során közel két éven át tesztelte azokat. Ezek a tesztek összesen 28 járműre terjedtek ki.
.
„Az új Marathon Coach abroncsok lenyűgözően jó futásköltséget és egyenletes kopást biztosítanak” – mondta Ad Bruintjes, a belgiumi székhelyű, hosszú távú járatokat üzemeltető Royal Coach Travel tulajdonosa. „Másfél éven át teszteltük valamennyi autóbuszunkon az új Marathon Coach abroncsokat. Aszimmetrikus futómintázatuk valóban meghozta a várt eredményt. Az általunk korábban használt abroncsok főképp külső vállukon koptak el, míg az új Marathon Coach abroncsok kopása egyenletes, ami nagyobb futásteljesítményt tesz lehetővé, s ezáltal csökkenti költségeinket.
.
Sofőreink egyöntetű véleménye szerint az abroncsok zajszintje rendkívül alacsony és kényelmesebb velük a vezetés, mint bármely más abronccsal, melyet valaha kipróbáltunk.” A Royal Coach Travel autóbusz-társaság a holland Solmar Tours utazási iroda részére üzemeltet hosszú távú járatokat.
.
A Goodyear az Ultra Grip Coach abroncsokat is teszteltette ügyfeleivel. Ezek a vizsgálatok különböző európai országok 5 flottaüzemeltetőjének összesen 15 autóbuszára terjedtek ki.
.
„Rendkívül elégedettek voltunk a Goodyear Ultra Grip Coach teljesítményének felmérésére általunk elvégzett tesztek eredményeivel” – mondta Jos Derkum, a luxemburgi Sales-Lentz autóbusz-társaság műszaki igazgatója. „A tesztek nagyon sikeresnek bizonyultak, és kimondottan lenyűgözött minket mind az abroncsok húzóereje a téli utakon, mind pedig egyenletes kopásuk, mely kiváló futásteljesítményt eredményez.”
.
A Goodyear
A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A vállalat mintegy 72 000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 53 létesítményében állítja elő. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar -Bergben található két Innovációs Központjának célja: a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítményi színvonalát.
.
A Goodyear Dunlop Europe haszongépjárművekre, helyi és távolsági autóbuszokra gyártott gumiabroncs -típuscsaládja több mint 400 különböző terméket tartalmaz több mint 55 méretben. A világ számos vezető haszongépjármű -gyártója, köztük a DAF, az Iveco, a MAN, a Mercedes-Benz, a Renault Trucks, a Scania és a Volvo is Goodyear gumiabroncsokat szerel alapfelszerelésként járműveire. A Goodyear az összes nagy pótkocsigyártónak is szállít gumiabroncsokat. A TruckForce szervizhálózatot, a 24 órás ServiceLine országúti segélyszolgálatot, a Mobility-t és a FleetOnlineSolutions internetes menedzsment-rendszert, valamint a Goodyear Retread Technologies-t magába foglaló Fleet First szolgáltatásával a Goodyear kínálja az iparág legátfogóbb, célorientált szolgáltatásait.
A Goodyearrel és termékeivel kapcsolatos további információért keresse fel a www.goodyear.com weboldalt.
.
(Ezt a cikket 314 alkalommal tekintették meg.)