Üdvözlik a fuvarozók a napidíjemelést

Stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését az MKFE és a NiT Hungary.

Kamionok haladnak az M1 autópályán 2014 május 5-én Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu

A magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary – jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet a Gazdaságfejlesztési Minisztérium mai közleményére reagálva.

Illusztráció – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

Üdvözöljük a kormány döntését a napidíjak emeléséről – mondta el az új szabályok kihirdetését követően Barna Zsolt az MKFE elnöke. – A Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetéseink célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása: a napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálata és a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI) megszerzésének könnyítéséről is egyeztetünk. A napidíj ezek között prioritást élvezett, hiszen azonnali, hatékony támogatást jelent az alágazatnak. Abban bízunk, hogy a további ügyek is rövid időn belül megvalósulnak

A napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében – mondta Füle László a NiT Hungary elnöke. – Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt.

Ahogyan arról a közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két meghatározó szakmai érdekképviselet korábban többször tájékoztatott, az elmúlt időszakban számos esemény történt, amelyek negatívan befolyásolták az alágazat működését. A közúti szállítást szabályozó EU-s Mobilitási csomag, a koronavírus járvány, az orosz-ukrán konfliktus nyomán fellépő üzemanyagár növekedés, az alágazatot sújtó sofőrhiány és az ezzel járó jelentős béremelkedés kumulált hatásai miatt a szállításra rakodó költségek csak az elmúlt két évben 25-35 százalékkal emelkedtek. Ez összességében a magyar vállalkozások teljesítményének drámai visszaesését eredményezte. A kormány most bejelentett első intézkedése nagyban hozzájárul a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságú alágazat versenyképességének javításához.

Forrás: MKFE – NiT Hungary

Illusztrációs kiemelt kép: Karsai Attila – hungarokamion.hu

(Ezt a cikket 91 alkalommal tekintették meg.)