Alkatrészgyártók hírei Hírek Kiemelt hírek

Az orosz-ukrán konfliktus az ipari abroncsok árára is hatással lehet

Az ipari abroncsok piacát az elmúlt években negatívan befolyásolták a koronavírus miatti lezárások. „Az orosz-ukrán háború pedig újabb nehézségek elé állítja a gumiabroncsgyártókat, ezért a felhasználók megváltozott kínálattal és magasabb árakkal szembesülhetnek” – hívta fel a figyelmet a targonca és ipari abroncsok forgalmazásával foglalkozó Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója, Horváth Zsolt.

Forrás: Zsolaka Kft. – One On One Kommunikáció

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) nemrég megkongatta a vészharangokat, ugyanis Oroszország és Ukrajna katonai konfliktusa miatt lényegében megszakadt a gumiabroncsok gyártásához szükséges ellátási lánc. Mint ismeretes, az ipari abroncsok előállításához szükség van koromra, de eddig a teljes európai koromkapacitás több mint 50 százaléka Oroszországból, Ukrajnából és Fehéroroszországból érkezett. Oroszország emellett évente több mint 500 ezer tonna kormot szállított Európába, de az ukrán import is jelentős volt a maga 50 ezer tonnás mennyiségével.

Oroszország a szintetikus gumi terén is fontos tényezőnek számít: a teljes EU-s mennyiség 30 százalékát éppen az oroszok szállították az elmúlt években az európai gyáraknak. Európa emellett nagymértékű kitettséggel rendelkezik Oroszország felé a polibutadién, a sztirol-butadién gumi, valamint a szintetikus poliizoprén (a természetes gumi egy alternatívája), vagyis az alapanyaghiány jelentős kihívások elő állítja az európai gumiabroncs-ipart.

„Az európai gumiabroncsgyártók jelenleg megpróbálják az ipari kormot kínai és indiai szállításokkal pótolni. A földrajzi távolság, valamint a kínai koronavírus lezárások miatt azonban számolni kell azzal, hogy ezekből az országokból lényegesen lassabban érkezhet Európába alapanyag” – hívta fel a figyelmet a Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója. Ennek egyenes következménye, hogy jelentős mértékben megdrágulnak a gumiabroncsok gyártásához szükséges alapanyagok, ami kétszámjegyű emelkedést hozhat magával a targonca és az ipari abroncsok terén.

Az abroncsok drágulásához az európai energia árak drasztikus emelkedése is hozzájárul. Ez annak köszönhető, hogy a gumiabroncsok gyártásához szükséges kemencéket általában gázzal fűtik, a gáz ára pedig az ipari abroncsok gyártása terén nagyhatalomnak számító Olaszországban 40-45 százalékkal emelkedett és ez a növekedés végső soron a termékek árában is jelentkezni fog. „Most még nehéz lenne megjósolni, hol lesz ennek a folyamatnak a vége, annyi azonban bizonyos, hogy hosszú távon egyre több kínai és indiai gumiabroncsgyártó fog megjelenni az európai piacon, hiszen várhatóan ők fognak tudni versenyképes áron ipari, vagy targonca abroncsokat kínálni” –  tette hozzá Horváth Zsolt.

Zsolaka

A Zsolaka Kft. 1993-ban alakult ipari abroncsok forgalmazására és árufuvarozásra, de utóbbival 2002-ben felhagyott. A cég fő profilját jelenleg a raktári anyagmozgatók, így például a targoncákra való tömör abroncsok forgalmazása jelenti.  A vállalkozás ma már Magyarországon az Italmatic, a Sunbear, a Talon, a Numa és a Barum kizárólagos képviseletének számít, valamint a Continental egyik vezető forgalmazója a szuperelasziktus targonca abroncsok szegmensében. A Zsolaka célja, hogy ügyfeleinek hatékony megoldásokat kínáljon, amelynek köszönhetően az üzemeltetők optimálisan tudják kihasználni az abroncsok élettartamát.

Forrás: Zsolaka Kft. – One On One Kommunikáció

(Ezt a cikket 44 alkalommal tekintették meg.)

5 tengelyen biztos kézzel

Jármű kártörténeti lekérdezés:

CarVertical

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock