Heavy truck with a chrome metal cistern rushing ride along the street

Az év első felében elért 210 millió euro árbevétellel a Schwarzmüller Csoport üzleti forgalma ismét a korona válság előtti szinten alakul. A 2021-es év első 6 hónapjában a csoport 4 üzeme összesen 5.348 db. járművet gyártott le, a termelés ezáltal a tervek szerinti 10 százalékos növekedést elérte a 2020-as évhez viszonyítva, mindez 400 millió euro árbevételt jelent 2021-ben (2020-ban 366 millió euro). A rendelések száma jelenleg messze meghaladja a tervezett mennyiséget, mindezek ellenére az akkut nyersanyaghiány miatt a gyártási kapacitás jelentős növelése nem lehetséges, magyarázza Roland Hartwig, a Schwarzmüller Csoport ügyvezetője, ma július 1-én csütörtökön, a cégcsoport hanzing-i telephelyén. Az éves 400 millió euros forgalom a cég történetében valaha elért legnagyobb árbevétel lesz.

A Schwarzmüller Csoport rekord évet vár 400 millió euro árbevétellel. Forrás: Schwarzmüller Csoport

A robbanásszerű növekedés hajtómotorja az új POWER LINE távolsági árufuvarozásra tervezett járműcsalád. Ezekből idén összesen 2.950 darabot gyártott a cég, a termelés 55 százalékát téve ki. Az építőipari és infrastrukturális ágazatokban használt járművek teszik ki a második legnagyobb számban legyártott járműkategóriát, konkrétan 2.400 járműről van szó, amelyek az első féléves gyártás 45 százalékát teszik ki. Ezzel a korábbi években tapasztalt trend megfordult, mivel a távolsági árufuvarozás a korona válság alatt tapasztalható jelentős lemaradását próbálja behozni.

A POWER LINE járműcsalád időközben szintén egyfajta piaci rést tölt be, számos előnnyel rendelkezve a széria pótkocsikhoz viszonyítva, emelte ki Hartwig. Ez megfelel a cégcsoport azon stratégiai tervének, hogy olyan fuvarozó cégeknek kínáljon megfelelő járműveket, amelyek a a fuvareszközöket komoly hatékonysági kritériumok alapján választják ki, egészítette ki mondanivalóját az ügyvezető. Az építőipari és infrastrukturális ágazatokban a billenő-, valamint a mozgópadlós járművek iránt van nagy kereslet, de a Hüffermann termékpalettája is igen népszerű. Példának okáért Hartwig szerint Ausztriában, Lengyelországban és még Németországban is ügyfeleink nagyobb számban rendeltek a Hüffermann járműveket mint bármikor korábban, a cégvezető ezt a sikert a két márka közös értékesítési hálózatának tudja be.

A 2021-es év első felében 2.100 darab eladott járművel Németország továbbra is a legnagyobb nemzeti piac, ahol az építőipari és infrastrukturális ágazatokban használt járművek dominálnak, ezáltal a német piac kevésbé dinamikus mint a lengyelországi ahol az értékesített járművek nagyobb részét a távolsági árufuvarozásban használt ponyvás pótkocsik teszik ki. Lengyelországban már az első félévben realizáltuk az egész éves 1.000 darabos értékesítési tervet. Hartwig különösen elégedett azzal, hogy a korábban 5 országban elért piacvezetői pozíciót meg sikerült tartani, ezek: Ausztria, Magyarország, Cseh Köztársaság, Szlovákia és Svájc, a Schwarzmüller Csoport legfontosabb piacait jelképezvén.

A teljes energiaszükségletet hamarosan napelemek által fedezzük Ausztriában. Forrás: Schwarzmüller Csoport

A robbanásszerű kereslet oka nem csak a korona válságban keresendő

A nyersanyagellátásban tapasztalt problémák különösen az acél valamint az elektronikus alkatrészeket érintik. Az utolsó hat hónapban az acél ára több mint megduplázódott, illetve bizonyos termékek teljesen elérhetetlenekké váltak.
Gyakorlatilag minden gyártó teljes kapacitáson üzemel, a kormányzati beruházási támogatások pedig tovább növelték a haszonjárművek iránti keresletet. Az ügyvezető úgy véli, hogy a koronavírus válság által okozott lemaradásból adódó kereslet az év végéig nagy valószínűséggel kitart. Ezután Hartwig arra számít, hogy az alkatrészellátás normalizálódni fog. A jelenleg tetőző kereslet ez ún. előrehozott rendeléseknek is köszönhető, amelyek a következő év értékesítésére csökkentő hatással lehet.

150 féle járművel, beleértve akár a tartálykocsikat, a Schwarzmüller az egyik legváltozatosabb gyártó egész Európában. Forrás: Schwarzmüller Csoport

A gyártás energiaszükséglete napelemek segítségével lesz fedezve

A Schwarzmüller Csoport számára prioritást jelent a fenntarthatóság, így pl az olyan innovációk mint a POWER LINE járműcsalád jelentős üzemanyagmegtakarítást tesz lehetővé. Nagyobb terhelhetőség egyben kevesebb megtett kilométert is jelent, tehát csökkentett károsanyag kibocsájtást. Ausztriában a Schwarzmüller Csoport megkezdte a gyártócsarnokok tetejére szerelt napelemek telepítését, a terv az, hogy mind a 6 gyártómű fel legyen szerelve napelemekkel. Ugyanakkor a Schwarzmüller Csoport arra törekszik, hogy az energiafelhasználást a nemzetközi egységeiben is optimalizálja a minél kisebb környezeti terhelés érdekében.

Roland Hartwig cégünk ügyvezető igazgatója 2016 óta vezeti a cégcsoportot, célja a növekedés Európán belül. Forrás: Schwarzmüller Csoport

A cél: nemzetközi növekedés

A Schwarzmüller Csoport jelenleg 5 országban piacvezető és ezek közül a 2 legnagyobban (Németország és Lengyelország) dinamikusan fejlődik. Hartwig a következő évekre vonatkozó növekedési tervet az eddigi növekedési trendre alapozza „Számunkra, mint rétegmodelleket gyártónak, a nagyobb piacokban rejlik a legnagyobb lehetőség, amelyeken még viszonylag kevés ideje vagyunk jelen. Sok lehetőség áll előttünk a nyugati és déli országokban” jelentette ki a CEO. A közepes méretű piacokra való belépéshez megfelelő a jelenlegi szervezeti felépítés. „Rétegmodelleket gyártók számára gyakran a regionális jelenlét hozza meg a sikert. Sok fuvarozó számára a nemzetközi piacokra való belépés nagy potenciált jelent, viszont ehhez olyan partnerre van szükségük mint a Schwarzmüller. Mi majdnem minden típusú fuvarfeladathoz gyártunk járművet, tehát hozzá tudunk járulni ügyfeleink nemzetközi sikeréhez.”

Forrás: Schwarzmüller Csoport

(Ezt a cikket 91 alkalommal tekintették meg.)