vwp-z1-nowa-hala-2020-07-20-rav-low-0287

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek

A poznańi üzem bővítése több, mint két évet igényelt, és most már majdnem befejeződtek az új Caddy teljes mértékű gyártásának előkészületei. Az átalakítás során elvégzett változások között szerepelt egy logisztikai csarnok felépítése, a karosszéria műhely kibővítése és a gyár helyének átalakítása.

Fotó: Volkswagen Haszonjárművek

Dietmar Mnich, a Volkswagen Poznań igazgató tanácsának elnöke és a poznańi gyár igazgatója: „A tőkebefektetés mintegy 90%-át arra fordítottuk, hogy előkészítsük a gyárat a legújabb típusok, különösen az új Caddy gyártására. A gyártási folyamatok első tesztelésére szolgáló néhány gépkocsi jelenleg „halad át” az új létesítményeken. A teljes gyártás megindítását szeptemberre tervezzük, majd fokozatosan növeljük a mennyiséget, és végül 2021-ben érjük el a teljes kapacitást.”

Az üzemi terület összevonása

A bővítési folyamat első szakasza az üzemi telephely két részének összevonása volt, mert ezeket korábban egy kisebb közút választotta el. A helyi közösséggel folytatott előremutató párbeszédnek köszönhetően 2019 januárjában lehetőség nyílt az út gyár területére történő integrálására, és így az üzem mindkét részét egy helyszínre sikerült összevonni.

Új logisztikai csarnok

A következő lépés az új logisztikai csarnok felépítése volt. Ez 46 000 négyzetméternyi raktárterületet biztosít a Caddy és a T6.1 gyártásához szükséges alkatrészek – motorok, lökhárítók, oldalsó ablakok, ajtó burkolat panelek, válaszfalak és üzemanyagtartályok – számára. Azzal, hogy a csarnok közvetlenül a gyártóüzem mellett helyezkedik el, a jövőben napi 260 tehergépkocsi fuvart lehet megspórolni Poznań és a Swarzędz-i telephely között.

A karosszéria műhely bővítése – további 14 000 négyzetméternyi terület és 450 új robot

Az elmúlt két év legnagyobb pénzügyi és szervezeti kihívása a karosszéria műhely kibővítése volt. A 14 000 négyzetméter területű és 200 000 köbméternyi tároló kapacitással rendelkező csarnokon túl a Volkswagen Poznań mindenekelőtt a korszerű technológiába fektetett be: az új Caddy karosszéria műhelyében 450 új, többfunkciós robotot használnak. Ezek lehetővé teszik a nagy szilárdságú, melegen formázott fémlemezek pontos megmunkálását és hegesztését. Ugyanakkor a karosszéria műhely automatizáltsági szintje az eredeti 43%-ról 80%-ra nő.

Új szakképesítések a gyártásban

A gyártási folyamatok automatizálása átfogó szervezeti változásokat is magával hoz. „A műszaki fejlődéssel együtt az alkalmazottak számára megjelenik a követelmény, hogy új szakképesítéseket sajátítsanak el. Az új Caddy karosszériájának elkészítése sokkal kevesebb kézi munkát igényel, ugyanakkor az üzem és a gépek irányításával kapcsolatos igények közel háromszorosára növekednek. Az elmúlt két évben így több, mint 1 800 alkalommal került sor képzésre a poznańi üzemben, amelynek célja a csapat átképzése és továbbképzése volt az új feladatainak elvégzéséhez „- mondta Jolanta Musielak, az   igazgató tanácsnak az emberi erőforrásokért és az igazgatásért felelős tagja.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek

 

(Ezt a cikket 76 alkalommal tekintették meg.)