Új felügyeleti szolgáltatásokat vezet be a Volvo Trucks az üzemidő maximalizálására
Kulcsfontosságú komponensek valós idejű felügyeletére és elemzésére szolgáló új módszereket alkalmaz a Volvo Trucks annak érdekében, hogy a potenciális hibákat már azelőtt megoldják, hogy az megzavarná az ügyfél üzletmenetét. Svédországban egy új gumiabroncs-menedzsment szolgáltatást is indított a gyártó, valamint Európában egy jelentős kísérleti projektet a teherautók fejlett felügyeletére. Gépi tanulás alkalmazásával a nem kívánt leállások előjelzésének és megakadályozásának pontossága is tovább javul.
„Izgalmas lehetőségeket teremtenek a meghibásodások pontosabb és távolabbi előjelzésére a teherautók adatainak valós idejű megfigyelését és kiértékelését biztosító új technikák. Mindez része folyamatos erőfeszítéseinknek, amelyekkel ügyfeleink teherautóinak munkaképességét biztosítjuk” – mondja Markus Efraimsson, a Volvo Trucks üzemidő-alelnöke.
Az új abroncsmenedzsment-szolgáltatás valós időben méri a gumiabroncsok nyomását és hőmérsékletét. Az értékek egy alkalmazásban követhetők nyomon, segítve ezzel mind a járművezetőt, mind a tulajdonost, hogy felismerjék a lassú defekteket, illetve elkerüljék a nem kívánt leállást és jelentős költségeket okozó durrdefekteket. Ezenkívül az új szolgáltatás a megfelelő nyomás és hőmérséklet biztosításával kisebb üzemanyag-fogyasztást biztosít, és megnöveli az abroncsok élettartamát. Az abroncsmenedzsment-szolgáltatás fokozatosan kerül bevezetésre az európai piacokon.
A Volvo Trucks ezenkívül egy kísérleti tesztprojektet is végez számos további alkatrésszel a vállalat arany szervizszerződését használó kiválasztott ügyfelekkel. A több ezer teherautóból származó adatok valós idejű felügyeletével és elemzésével már sok meghibásodást sikerült elkerülni, ami fokozott üzemidőt és termelékenységet eredményezett.
A cél előjelezni a komponensek meghibásodását azok bekövetkezése előtt, és az ügyfeleknek ezáltal optimális szerviztervezést biztosítani. Amennyiben a Volvo Teherautófelügyeleti Központ egy potenciális problémát észlel, akkor figyelmezteti az ügyfél helyi Volvo-szervizét, hogy elvégezhessék a megelőző intézkedéseket.
„Az ügyfelek szemszögéből tekintünk az üzemidőre. Valójában arra koncentrálunk, hogy az ügyfelet ne érjék nem tervezett leállások” – mondja Markus Efraimsson.
A következő lépcső a gépi tanulás fokozatos bevezetése. A mesterséges intelligencia ezen formája lehetővé teszi a teherautókból származó, hatalmas mennyiségű adatok begyűjtését és elemzését a kutatás-fejlesztés céljaira. Ezzel a Volvo Trucks egyre többet és többet megtudhat a teherautó egészségi állapotáról és teljesítményéről, illetve a több százezer hálózatba kapcsolt teherautó mindennapi használatáról.
A fejlett számítógépes modellek és elemzések használatával az a cél, hogy felismerjenek rejtett mintákat, amelyekkel jó előre megjósolhatók a részegységek meghibásodásai, ezzel sokkal valószínűbb, hogy a szükséges karbantartás vagy javítás elvégezhető egy már betervezett szervizalkalom során, maximalizálva így az üzemidőt.
Forrás: Volvo Trucks
Kiemelt kép: Az új abroncsmenedzsment-szolgáltatás valós időben méri a gumiabroncsok nyomását és hőmérsékletét. Az abroncsok adatait a rendszer a teherautó kommunikációs hálózatára továbbítja. – Forrás: Volvo Trucks
(Ezt a cikket 165 alkalommal tekintették meg.)