Folytatódhat az erdélyi Torda-Szászsebes autópálya két szakaszának építése

a3-autopalya-epitese-romania

Az A3-as autópálya félbehagyott szakasza a romániai Berettyószéplaknál 2012. november 20-án. Tovább késnek az autópálya észak-erdélyi szakaszának építési munkálatai, miután a román kormány 2012-re előirányozott költségvetési tétele elégtelennek bizonyult a tervezési és kivitelezési munkálatokra. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Folytatódhat az erdélyi Torda (Turda) és Szászsebes (Sebes) településeket összekötő autópálya két szakaszának építése, miután a román közlekedési miniszter aláírta az ehhez szükséges miniszteri rendeletet.

Az A3-as autópálya vége a romániai Gyalu térségében 2013. október 4-én. Az észak-erdélyi autópálya építésének folyatatására tett ígéretet a közelmúltban Victor Ponta román miniszterelnök. A 415 kilométer hosszúra tervezett autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu és Torda között, a további kivitelezésre nincsen határidő, miután a román kormány felbontotta az építésre vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Az A3-as autópálya vége a romániai Gyalu térségében 2013. október 4-én.  MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Catalin Drula, a román miniszterelnök infrastrukturális ügyekért felelős tanácsadója egy közösségi oldalon jelentette be, hogy elkezdődhet a 26 kilométer hosszúságú szakaszokon az építkezés.

Az összesen 70 kilométeres Torda-Szászsebes autópálya az észak-erdélyi autópálya részét képező Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres (Campia Turzii) közötti A3-as jelzésű autópályát köti össze a IV. európai közlekedési folyosó nyomvonalán haladó dél-erdélyi autópályával. A Torda-Szászsebes közötti autópálya összeköttetést teremt majd Kolozsvár, valamint a dél-erdélyi Nagyszeben (Sibiu) és Déva (Deva) város között.

Az út megépítését 2013-ban határozta el a román kormány, és 2017-re tervezik átadni a forgalomnak. Drula szerint három szakaszra már van építkezési engedély, és néhány nap múlva kibocsátják a negyedikét is, így gőzerővel folytatódhat az építkezés.

Drula emlékeztetett arra, hogy az út építése már az engedélyek kibocsátása előtt elkezdődött. A kibocsátási eljárás végül elhúzódott, így az év elején felfüggesztették a munkálatokat. Most erről a holtpontról sikerült kimozdulni – magyarázta a tanácsadó.

Forrás: MTI

Illusztrációs kiemelt kép: MTI Fotó – Czeglédi Zsolt

 

(Ezt a cikket 150 alkalommal tekintették meg.)