workhouse

Forrás: DAF

A DAF Trucks, a TNO, az NXP és a Ricardo konvoja útra kelt a European Truck Platooning Challenge (Európai Tehergépkocsi-konvojozási Kihívás) rendezvényre

„Belgium erősen támogatja majd Európában a tehergépkocsi-konvojozás további fejlesztéseit.” Április 5-én Christophe Leurident, Jacqueline Galant belga közlekedési miniszter tanácsadója ezzel az ígérettel adott zöld lámpát az EcoTwin tehergépkocsi-konvojnak Westerlo városában, amely útra kelt a European Truck Platooning Challenge (Európai Tehergépkocsi-konvojozási Kihívás) rendezvényre. A DAF, a TNO, az NXP és a Ricardo szoros együttműködésének eredményeként megszületett EcoTwin konvojt április 6-án, szerdán dél körül a Rotterdam melletti Maasvlakte kikötőben Schultz van Haegen holland infrastruktúraügyi és környezetvédelmi miniszter fogadta.

A European Platooning Challenge útnak indulása a DAF Belgiumban, Westerlo városában működő tengely- és fülkegyárából. Balról jobbra: Christophe Leurident (Jacqueline Galant belga közlekedési miniszter tanácsadója), Ron Borsboom (a DAF termékfejlesztési igazgatója), Maurice Geraets (az NXP új autóipari üzletfejlesztésekért felelős igazgatója), Leo Kusters (a TNO városiasodással foglalkozó üzletágának igazgatója), Gert Liefting (a Ricardo Netherlands ügyvezető igazgatója).
A European Platooning Challenge útnak indulása a DAF Belgiumban, Westerlo városában működő tengely- és fülkegyárából.
Balról jobbra: Christophe Leurident (Jacqueline Galant belga közlekedési miniszter tanácsadója), Ron Borsboom (a DAF termékfejlesztési igazgatója), Maurice Geraets (az NXP új autóipari üzletfejlesztésekért felelős igazgatója), Leo Kusters (a TNO városiasodással foglalkozó üzletágának igazgatója), Gert Liefting (a Ricardo Netherlands ügyvezető igazgatója).

A European Truck Platooning Challenge kezdeményezést a Holland Infrastruktúraügyi és Környezetvédelmi Minisztérium hozta létre azzal a céllal, hogy engedélyt szerezzen a vezeték nélkül összekapcsolt tehergépkocsi-szerelvények (konvojok) nagyszabású, egész Európán átívelő tesztelésére. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a tehergépkocsik szorosabb követési távolsággal haladjanak egymás mögött, ami az üzemanyag-fogyasztás, a CO2-kibocsátás, a közlekedésbiztonság és a forgalom gördülékeny áramlása terén is jelentős előnyöket nyújt.

A tehergépkocsik konvojozásához (Truck Platooning) automatizált járművezetési technológiát használnak, amely lehetővé teszi, hogy a járművek kis követési távolsággal haladjanak egymás mögött. A második jármű Wi-Fi, radar és kamerák segítségével automatikusan követi az előtte haladót.

Az EcoTwin szerelvény egyik egyedülálló jellemzője az NXP által kifejlesztett Wifi-P kapcsolat. Ezáltal a második tehergépkocsi akár 25-ször gyorsabban reagálhat az embernél, így a hátul haladó jármű már azelőtt elkezdhet lassulni, hogy a szemünk egyáltalán érzékelné az előttünk robogó jármű fékezését. Továbbá a Wifi-P azt is lehetővé teszi, hogy a DAF tehergépkocsik vezetői beszélgethessenek egymással, valamint a második járműben elhelyezett nagyméretű képernyőn megjelenik, amit az elöl haladó teherautó vezetője lát maga előtt (See Through – átlátás).

DAF-EcoTwin-Challenge-20160322-02_low
Forrás: DAF

További fejlesztés szükséges

„Mondani sem kell, hogy még nagyon sok fejlesztésre van szükség, mielőtt a konvojozást közúti használatra alkalmas új technológiaként bemutathatjuk” – mondta Ron Borsboom, a DAF Trucks igazgatótanácsának a termékfejlesztésért felelős tagja. „Ez a folyamat biztosan nem fejeződik be 2020 előtt. Még mindig számos megoldásra váró kérdés sorakozik a jogszabályi háttér, a felelősség és az elfogadtatás tekintetében.”

Az európai politikusokon múlik

„Belgium minden tőle telhetőt elkövet majd azért, hogy lehetővé tegye a tehergépkocsi-konvojozás közúti tesztelését a bővebb tapasztalatszerzés érdekében” – magyarázta Christophe Leurident, Jacqueline Galant közlekedési miniszter tanácsadója. „Most már az európai politikusokon múlik, hogy ezt lehetővé tegyék, és Schultz van Haegen holland miniszterrel közösen szeretnénk együttes támogatásunkat adni ezen erőfeszítésekhez.”

Forrás: DAF
Forrás: DAF

Az EcoTwin dióhéjban

Az EcoTwin konzorcium a DAF Trucks, a TNO, az NXP és a Ricardo vállalatokat tömöríti magában, ahol mindegyik fél a saját szaktudásával és tapasztalatával járul hozzá a projekthez. Az NXP gondoskodik a két jármű közötti vezeték nélküli, korszerű kommunikációs rendszerről, kamerák, érzékelők, radarok és Wifi-P használatával. A Ricardo vezető tanácsadó cégként a rendszerek üzembiztonságával kapcsolatban nyújt tanácsokat. A TNO felel az új technológiák teljes csomagjának a fejlesztéséért és integrálásáért. A DAF Trucks az összes rendszer járművekbe való beépítése mellett a tesztelések lebonyolításáról is gondoskodik. A DAF westerlói tengely- és fülkegyárát választották ki az EcoTwin szerelvények utazásának indulási pontjaként, mert idén ünneplik az 50. évfordulóját annak, hogy a DAF megkezdte termelését Belgiumban.


DAF Trucks N.V. – az amerikai PACCAR Inc.-nek a leányvállalata – könnyű-, közép- és nehézkategóriájú tehergépkocsik vezető gyártója. A DAF ezenkívül a termékekhez nyújtott szolgáltatások terén is vezető pozíciót tölt be: ide tartoznak a MultiSupport javítási és karbantartási szerződések, a PACCAR Financial finanszírozási szolgáltatásai és a PACCAR Parts által biztosított első osztályú alkatrészellátás. A DAF Trucks N.V.-nek a hollandiai Eindhovenben, a belgiumi Westerlóban, a nagy-britanniai Leylandban, valamint a brazíliai Ponta Grossában működik gyára, valamint ezernél is több márkakereskedői, illetve márkaszervizponttal rendelkezik Európában és azon kívül.

Ricardo plc — világszerte tevékenykedő tanácsadó cég a stratégia, a technológia, a környezetvédelem és a biztonság terén. A Ricardo ezenkívül nagyteljesítményű termékek gyártásának a specialistája is. A cég összesen 2900 profi mérnököt, tanácsadót és tudóst alkalmaz, akik motorok, sebességváltók, járművek, hibrid és elektromos rendszerek, valamint környezetvédelmi előrejelzések, illetve hatástanulmányok terén tevékenykednek. A Ricardo plc számos különféle iparágban jelen van, beleértve az autó-, a vasút-, a hadi- és az energiaipart.

NXP — félvezetők fejlesztésének és gyártásának nemzetközi szereplője, a „kapcsolatok és infrastruktúra biztosítása egy okosabb világért” mottó jegyében. A vezeték nélküli infrastruktúrához való chipektől az energiahatékony és biztonságos rendszerekig az NXP innovatív termékeit az autóiparban, az iparban, a fogyasztói elektronikai termékekben és a számítástechnikában is használják, úgy készítve ezeket, hogy biztonságosabbá, könnyebbé és jobbá tegyék az életet. Az NXP 35 országban tart fenn kirendeltségeket és 45 ezer főt foglalkoztat. A vállalat forgalma 2015-ben elérte a 6,1 milliárd amerikai dollárt.

TNO — A TNO több mint 3000 szakembert foglalkoztat, akik szaktudásukat és tapasztalatukat kamatoztatva összetett problémákra adott okos megoldások létrehozásán dolgoznak. Ezek az innovációk segítenek fenntarthatóan erősíteni az ipari versenyképességet és a társadalmi jólétet. Mintegy 3000 vállalattal és szervezettel állunk partneri kapcsolatban, beleértve kis- és középvállalkozásokat, Hollandiában és világszerte. A szállítás és a közlekedés terén műszaki innovációk révén áttörő megoldásokat hozunk létre, befolyásolva az emberi viselkedést, valamint intelligensebb szervezeteket teremtünk a biztonságosabb, tisztább és megbízhatóbb közlekedés érdekében.

Forrás: DAFDAF Hungary Kft.

(Ezt a cikket 81 alkalommal tekintették meg.)