A FRANCIA POSTA HIDROGÉN ÜZEMANYAGCELLÁS MAXITY JÁRMŰVET TESZTEL
A Renault Trucks és a francia posta újabb lépést tesz a fenntartható fejlődésért, és kísérleti jelleggel olyan elektromos teherautót helyez forgalomba Európában elsőként, mely a feltöltés nélküli használatot meghosszabbító hidrogéncellával rendelkezik. Így a 4,5 tonnás elektromos Maxity feltöltés nélkül 200 kilométert tud megtenni. A járművet valós üzemeltetési körülmények között egy évig tesztelik Dole városában (Jura).
A Renault Trucks a postával együttműködve, Európában elsőként olyan elektromos Maxity teherautóval kísérletezik, amely a Symbio FCell által kifejlesztett hidrogén üzemanyagcellával működik. Ezzel a megoldással kétszeresére növelhető a jármű által feltöltés nélkül megtehető távolság. Az egy évig tartó tesztelés alatt a Renault Trucks valós üzemeltetési körülmények között tudja mindenre kiterjedően vizsgálni a hidrogéncellás technológia által kínált lehetőségeket. „Ez a jármű nem kelt zajt, és csak vízpárát bocsát ki. Feltöltés nélkül 200 kilométert tud megtenni, így ideális a mindennapi városi és városkörnyéki áruterítéshez” – hangsúlyozza Karine Forien, a Renault Trucks energiahatékonysági stratégiájának igazgatója. „Ezzel a projekttel az európai nagyvárosoknak kívánunk segítséget nyújtani a károsanyag- és zajkibocsátás korlátozásához. Ezért olyan innovatív járműveket tesztelünk, amelyek nem bocsátanak ki káros anyagokat, és hamarosan gazdaságilag is életképes választást jelentenek ügyfeleinknek.”
Jelenleg a francia posta tartja fenn a világ legnagyobb elektromosjármű-flottáját. Ezért ez a kísérlet jól illeszkedik a vállalat korábban indított projektjeihez, melyek a járművek által feltöltés nélkül megtehető távolság növelését célozzák. A posta közel egy éve teszteli a küldemények összegyűjtése és kézbesítése keretében a hidrogénnel működő tiszta járműveket Franche-Comté régióban. „A hidrogén ma hatékony megoldásnak tűnik az elektromos járművek hatótávolságának növelésére és a járműkínálat szélesítésére. Globálisabban tekintve a hidrogénre épülő energiatárolás fejlesztése a megújuló energiahordozókra való átállás megkerülhetetlen lépése” – emeli ki Frédéric Delaval, a postai szolgáltatások, levél- és csomagküldemények ág műszaki igazgatója.
A Renault Trucks előkészítette a 4,5 tonnás elektromos Maxity-t az üzemanyagcella elhelyezésére. Magának az üzemanyagcellának a kifejlesztése és a járműbe történő beépítése a Symbio FCell vállalattal való együttműködés eredménye. Így az elektromos Maxity 100 körülbelül kilométeres átlagos hatótávolságát az üzemanyagcella által szolgáltatott energia 100 kilométerrel növeli. „Menet közben az elektromos motort két, egymást kiegészítő energiaforrás hajtja. Az üzemanyagcella 20 kW maximális teljesítményt tud leadni; az ezt meghaladó teljesítményigényt az akkumulátorok elégítik ki. Álló helyzetben az üzemanyagcelláról szükség esetén feltölthetők az akkumulátorok” – ismerteti a részleteket Christophe Vacquier, a projekt vezetője. Az üzemanyagcella által fejlesztett hő az utastér fűtésére is szolgál. Így spórolni lehet az akkumulátorok energiájával, és megtartható a feltöltés nélkül megtehető távolság. Christophe Vacquier az üzemanyagcella működési elvére is kitér: „Amikor a levegő oxigénjéből és a tartályokban tárolt hidrogénből víz keletkezik, a folyamatban villamos energia és hő képződik a víz elektrolízisének fordított elve alapján.”
A szerződés aláírásával a francia posta és a Renault Trucks közösen igyekszik megalapozni a hidrogénalapú szállítás francia ágazatát. Ahogy az elektromos járművek esetében is, az ágazat létrejötte szükségképpen közelebb hozza egymáshoz az iparvállalatokat, a felhasználókat és a közpolitikákat.
Forrás: Renault Trucks
.
(Ezt a cikket 194 alkalommal tekintették meg.)