A piacvédelem első fázisa, hogy versenyképességet kell teremteni az árufuvarozói engedélyek cseréjét illetően a hazai fuvarozóknak
Az ünnepek előtti MKFE sajtótájékoztató kapcsán beszéltünk telefonon Ignácz József Péterrel, az MKFE Piacvédelmi Bizottságának vezetőjével a piacvédelemmel kapcsolatos súlyos problémákról.

Az engedély csere aránytalanság megszüntetése iránti törekvés úgy tűnik, hogy egy hosszúra nyúlott harc, nemes ügy a Magyar gazdaság és a magyarországi fuvarozók érdekében.
Sziszifuszi és olyan Don Quijote de la Mancha szélmalom harc, de lassan már megértésre találhat a küzdelem. Teszünk róla, hogy úgy legyen. Ígérhetem nem adjuk fel míg akad egy kerék amely tovább vihet még. Többen már megértik az árufuvarozói engedélygazdálkodás lényegét és sokan érzik jelenlegi negatív hatását az ország minden részén.
Kérdés kik, hogyan és miért helyezik így a Magyar gazdaságot hátrányba évek óta. Mi lehet az a motiváció,mely erősebb a nemzeti indentitásnál. A fuvarozók eljutottak a tűrőképesség határára, év végi hajrá az már rég nincs.
Jönnek mennek napjainkban személyautóval a fuvarosok a magyarországi feladók és címzettek sokasága mellett és szomorúan nézik, hogy már nem ők hozzák és nem ők viszik a magyarországi árut. Versenyelőnyben a külföldiek. Kitömve sok magyarországi árufuvarozási engedéllyel és ellenőrizetlenül élnek itt e honba rajtunk. Kérdezi a MAGYAR miért adnak oly sok engedélyt a külföldieknek, milyen versenyképesség ez ha valaki nem a startvonaltól hanem jóval előrébb ötszörös előnyel indul.
Hab a tortán, hogy az ellenőrzés pedig becsukott szemmel áll. A magyarországi fuvarozók pedig otthon állnak és várnak, és most, hogy nem dolgoznak még akkor is fizetik az adókat a járulékokat a biztosításokat meg mi mindent, sorolhatnánk még tovább. A külföldiek pedig gúnyosan kimosolyognak bennünket. Kérdezi a MAGYAR: van még itt az otthonunkba jövőnk?
Piacvédelem
Abban az esetben, ha a magyarországi export-import árualapot a lehetőség mértékéig nem magyarországi fuvarozó szállítja akkor a fuvardíj nem marad Magyarországon ez pedig 100 MILLIÁRDOS hiányt okoz közvetve és közvetlenül a MAGYAR gazdaságnak és munkahelyek ezrei szűnnek meg.
A magyarországi fuvarozók szerves részei a nemzetgazdaságnak. Egy kihagyhatatlan nélkülözhetetlen fogaskerékként integrálódva a napi gazdaságba. Az ország erejét gazdasági értelembe a dolgozó emberek a vállalkozások adják (kis, közép vállalkozások több mint 90%-ban).
Az ágazat keményen emberpróbáló módon dolgozik éjjel nappal hazánkban és külföldön, illetve kiterjesztve szállítási hatásfokát a jelentősen nehéz szélsőséges időjárási körülmények mentén Európán kívüli kontinenseken is. A fuvarozók joggal elvárhatják, hogy nagyobb odafigyelést megértést tanúsítson feléjük az állam, segítse az ágazat munkáját, boldogulását. Hatalmas mennyiségű közterhet, adókat fizet az államnak és jelentős számú munkavállalót foglalkoztat az ország minden részén.
Megérdemli és joggal elvárja az ágazat, hogy az állam meghallgassa kéréseit mert nem pénzt és nem segélyt kér. Istápolást, intézkedésekkel megvalósítható versenyképességet és piacvédelmet kér és vár el a szakma. Jóindulatú odafigyeléssel elősegíteni a szakma boldogulását.
Ignácz József Péter – Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének Elnökségi tagja a Piacvédelmi Bizottság vezetője
.
(Ezt a cikket 992 alkalommal tekintették meg.)