Stratégiai megállapodást kötött a kormány és a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft.

Stratégiai megállapodást kötött a magyar kormány és a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. hétfőn, a dokumentumot Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, valamint Bundschuh Nándor, a cég ügyvezető igazgatója írta alá.

Bundschuh Nándor, a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója (b) és Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára aláírja a kormány és az autóipari cég közötti stratégiai megállapodást a Parlamentben 2014. július 28-án. MTI Fotó: Soós Lajos
Bundschuh Nándor, a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója (b) és Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára aláírja a kormány és az autóipari cég közötti stratégiai megállapodást a Parlamentben 2014. július 28-án. MTI Fotó: Soós Lajos

Szijjártó Péter hangsúlyozta: az autóipar világpiaci növekedése biztos alapot ad a magyar gazdaság tartós növekedési pályájához. Hozzátette, hogy a magyar járműiparnak fontos szerepe van a nemzetgazdaság teljesítményében, a magyar autóiparban jelenleg 712 vállalat 126 ezer 900 embert foglalkoztat, ami 14 ezer 900-zal több, mint tavaly hasonló időszakban. Múlt évben a magyar járműgyártásban 18,3 milliárd euró termelési értéket állítottak elő, ez az idén májusig 9,1 milliárd eurót tett ki, gyakorlatilag egy hónappal korábban elérte a tavalyi teljesítmény felét, ami mutatja, hogy a járműgyártás az idén is tovább növekszik Magyarországon – tette hozzá.

Wolfgang Waldner osztrák nagykövet kiemelte: ezúttal a magyar kormány a harmadik osztrák vállalattal köt stratégiai megállapodást, szerinte ez mutatja, hogy az osztrák cégek a jövőben is számolnak a magyar piacban rejlő lehetőségekkel.

Bundschuh Nándor elmondta, hogy a magyar eredmények jók a Schwarzmüller érdekeltségek között, az első félévben 50 százalékkal növelték az árbevételt az előző év azonos időszakához képest.

Munkások a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. dunaharaszti üzemében 2014. július 30-án. A kormány stratégiai megállapodást kötött a járműipari céggel július 28-án. MTI Fotó: Illyés Tibor
Munkások a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. dunaharaszti üzemében 2014. július 30-án. A kormány stratégiai megállapodást kötött a járműipari céggel július 28-án. MTI Fotó: Illyés Tibor

A Schwarzmüller Járműgyártó és Kereskedelmi Kft. 21 éve működő dunaharaszti gyárában jelenleg 540-en dolgoznak, tavaly 24 milliárd forint árbevételt értek el, az idén az első félévben a társaság árbevétele 18 milliárd forintot tett ki.

Az államtitkár elmondta, a magyar járműipartól is elvárják, hogy hozzájáruljon az ország külgazdasági célkitűzéseihez. Jelenleg Magyarországon a harmadik legnagyobb az ipar hozzájárulása a GDP-hez az EU-ban, uniós összehasonlításban Magyarország a második helyen áll az export GDP-hez való hozzájárulását tekintve és második Közép-Európában az egy főre vetített külföldi működő tőke tekintetében. Ezeket a helyeket kellene belátható időben belül elsőre cserélni, ehhez olyan kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységet kell idevonzani, amelyek modernizálják, hatékonyabbá teszik a Magyarországon zajló gyártási tevékenységet – emelte ki Szijjártó Péter.

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy Európa negyedik legnagyobb kamion és pótkocsigyártójával, a Schwarzmüller céggel köti a kormány a 47. stratégiai megállapodását, a cég magyarországi tevékenysége jelentősen erősíti a nemzetgazdaság teljesítményét, három európai termelési helyszínéből egy Dunaharasztiban működik, ahol a válság utáni időszak legjobb eredményét érték el a cégcsoporton belül, és beszállítóik 40 százaléka magyar kis- és középvállalkozás.

Hozzátette, hogy a Schwarzmüller 2012-ben jelentős kutatás-fejlesztési tevékenységet indított, amelynek eredményeként megkezdődött az alumínium tartályok robotizált sorozatgyártása. Ez Kelet-Közép-Európában egyedülálló gyártási, fenntartási és szervizelési kapacitást jelent – mondta az államtitkár elismerően szólva arról, hogy a cég szerepet vállal a magyar szakképzésben is.
A magyar kormány a 2014-2020-as időszakban uniós források felhasználásával kutatás-fejlesztésre több mint 700 milliárd forintot fordít, és 50 milliárd forintot szán 7 ezer új tanműhely létrehozására – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

Egy autóvillamossági szerelő a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. dunaharaszti üzemében 2014. július 30-án. A kormány stratégiai megállapodást kötött a járműipari céggel július 28-án. MTI Fotó: Illyés Tibor
Egy autóvillamossági szerelő a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. dunaharaszti üzemében 2014. július 30-án. A kormány stratégiai megállapodást kötött a járműipari céggel július 28-án. MTI Fotó: Illyés Tibor

Wolfgang Waldner osztrák nagykövet hangsúlyozta a két ország közötti gazdasági kapcsolatok fontosságát, megemlítette, hogy Magyarországon az osztrák cégek a negyedik legnagyobb tőkebefektetők, ezzel 70 ezer embernek adnak munkát, 200 ezer magyar családnak biztosítanak megélhetést. A Magyarországon befektető osztrák cégek 90 százaléka családi vállalkozás, hasonlóan a Schwarzmüller céghez – emelte ki a nagykövet.

Bundschuh Nándor ügyvezető a Schwarzmüller cég történetét ismertetve rámutatott arra, hogy a cégcsoport jelenleg Európában a 4. legnagyobb haszongépjárműgyártó cég, ugyanakkor sokféleségével és egyedi megoldásaival kiemelkedik versenytársaik közül. A nemzetközi cégcsoport évente 7 ezer járművet állít elő, tavaly 235 millió euró forgalmat ért el és 1900 munkavállalót foglalkoztat.
Magyarországon a Schwarzmüller cég eddig 5 nagy beruházást hajtott végre 10 milliárd forint értékben, többi között az Új Széchenyi Terv keretében hegesztőrobot vásárlásával kialakította az alumíniumtartály gyártó kapacitást, és ezzel lehetővé válik, hogy Magyarországon is egyre nagyobb számban gyártsák ezt a terméküket is – mondta az ügyvezető igazgató.

A cég tájékoztatása szerint az 1870-ben alapított Schwarzmüller cég jelenleg Közép-, Délkelet- és Közép-Európa húsz országában tevékenykedik, az ausztriai, a cseh és a magyar gyártóüzemei mellett a cég 200 szervizegységet is működtet. A vállalat első telephelyét Magyarországon 1993-ban hozta létre, azóta mintegy 35 ezer járművet gyártottak itt, 70 százalékukat exportra.

Forrás: MTI  (gpe \ gte)
.

(Ezt a cikket 399 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

LEAVE A RESPONSE

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..