Scania az IAA kiállításon: középpontban a fenntarthatóság és a szolgáltatások

A Scania az IAA kiállításon olyan termék- és szolgáltatás-újdonságokkal fog megjelenni, amelyek közvetlenül hozzájárulnak ügyfelei nyereségességéhez. További Euro 6 motorok mellett a vállalat számos újdonságot mutat be, amelyek vagy az ügyfelek működési költségeit csökkentik vagy pedig tevékenységük környezetre gyakorolt hatását mérséklik. A Scania innovációinak köszönhetően jelentős üzemanyag-megtakarítás realizálható a hosszú távú fuvarozásban.

Az érdeklődök az alábbi újdonságokkal találkozhatnak a Scania standján:

  • Scania Citywide autóbusz a Scania hibrid rendszerével
  • Újítások, amelyek jelentős üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé
  • Új, 13 literes 450 lóerős Euro 6 motor, kizárólag SCR-technológiával
  • Szabadonfutó retarder
  • Továbbfejlesztett Scania Eco-roll és új sebességváltási stratégiák
  • Megnövelt üzemelési hőmérséklet és alacsony viszkozitású, üzemanyag-megtakarításra alkalmas olaj
  • Új szervizszolgáltatások, amelyek az üzemidőt és az ügyfelek profitabilitását növelik

Scania Streamline

Mindamellett, hogy a Scania rendelkezik az egyik legszélesebb Euro 6 termékválasztékkal, az elmúlt évben a svéd vállalat járművei üzemanyag-fogyasztásuknak köszönhetően több független tesztgyőzelmet is elértek. A 13 literes motor megmutatta, hogy egyedülállóan takarékosan üzemel, különösen az utókezelésre csak SCR technológiát alkalmazó típusa. A közelmúltban mutatta be a Scania ennek a motornak az erősebb, 450 lóerős változatát, amelytől hasonló üzemanyag-hatékonyság várható.

„Manapság az ügyfelek az üzemeltetési költségek csökkentésével tudják növelni nyereségességüket, függetlenül attól, hogy személyeket vagy árukat fuvaroznak.” – mondta Henrik Henriksson, a Scania alelnöke. „A Scania ezért fejlesztései során a költséges üzemanyagra, az ügyfelek igényeire szabott megoldásokra és a maximális üzemidőre helyezi a hangsúlyt.  Az IAA-n olyan újdonságokat mutatunk be, amelyek kedvező hatással lesznek ügyfeleink pénzügyi mérlegére.”

A Scania szilárdan megalapozott hírnévvel rendelkezik a buszok terén, olyan gyártóként ismert, aki mindig képes kiszolgálni a társadalom és az ügyfelek környezetvédelemre irányuló igényeit. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a buszok üzemanyag-fogyasztása nagyon kedvező, másrészt a széles motorválasztéknak köszönhetően a kereskedelmi forgalomban kapható bármely üzemanyaggal képesek működni. A Scania most még tovább lép, ezúttal a hibrid járművek irányában. A kiállításon megtekinthető lesz egy Scania Citywide busz hibrid hajtáslánccal.

Fejlett technológia

A Scania retardere már olyan változatban is rendelhető, amely automatikusan szétkapcsol és szabadon futó üzemmódra áll át abban az esetben, ha nem aktív. Mindamellett, hogy üzemanyag-megtakarítás realizálható általa, a szabadonfutó retarder nagyobb fékerőt biztosít, egészen pontosan 4.100 Nm-t 3.500 Nm helyett, illetve a nagyobb áttételeknek köszönhetően kisebb motorfordulatszámon hatékonyabb fékezést tesz lehetővé. Egy új opció szintén bemutatásra kerül, amelynél a retardert a fékpedál használatával lehet csak aktiválni. Összhangban azzal a „szabállyal”, miszerint az összes kiegészítő, nem folyamatosan használatban levő rendszer ne okozzon veszteségeket, a svéd gyártó bemutatja a szétkapcsolható kompresszort, ami további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé.

A Scania szintén itt fogja bemutatni az Eco-roll továbbfejlesztett verzióját, azt a rendszert, amelyben a Scania Opticruise és a Scania Active Prediction együttműködnek az üzemanyag-megtakarítás növelése érdekében. A jármű kiszámítja, hogy mikor érdemes a lejtőkön üres sebességfokozatban és alapjárati fordulatszámmal legurulni. A rendszer most még kifinomultabban működik: sűrűbben aktiválja az Eco-roll üzemmódot és optimálisabban választja meg a sebességet. Az út domborzatától függően, az Eco-roll további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé a 13 literes Euro 6 motorok esetében.

A Scania kimelt témaként foglalkozott a motorok belső súrlódásának csökkentésével. A megnövelt üzemelési hőmérséklettel és a külön kifejlesztett, alacsony viszkozitású, ugyanakkor egyedülálló kenési tulajdonságokkal rendelkező olaj együttes használatával a svéd mérnökök további jelentős üzemanyag-megtakarítást tudtak elérni. Az egyetlen korlát, hogy az üzemanyag-megtakarításra alkalmas olaj csak a hosszú távú fuvarozásra szánt, 13 literes motorral szerelt, könnyű üzemeltetési körülmények között dolgozó Euro 6 járművekhez  használható.

Scania Ecolution

Testre szabott megoldások

„Amikor a hosszú távú fenntarthatóságról beszélünk, akkor feltétlenül meg kell említeni, hogy a nehéz-tehergépjárműveket és buszokat gyártó iparág az Euro 6 norma bevezetésével megtette a saját lépését.” – mondta Christopher Podgorski, a Scania tehergépjárművekért felelős alelnöke. „A következő lépés a CO2-kibocsátás kezelése lesz, ami sokkal nehezebb kérdéskör. Elsődleges célunk, hogy ügyfeleink profitabilitását növelő fejlett technikát és intelligens megoldásokat kínáljunk. Az a gyártó lesz a győztes, aki a leginkább megérti az ügyfeleket és hozzájárul pénzügyi helyzetük megerősödéséhez. A Scania mindazokkal a termékekkel, szolgáltatásokkal és tudással rendelkezik, amelyekre ehhez szüksége van.”

A járművekhez kapcsolódó újdonságok mellett a Scania számos továbbfejlesztett szolgáltatást is bemutat az IAA kiállításon. A legtöbbjükben közös, hogy céljuk az üzemidő növelésével az ügyfelek teljesítményének fokozása, amely közvetlen kapcsolatban áll a bevételekkel.

Az IAA kiállításon az alábbi járművek tekintethetők meg a Scania standján:

Scania P 320 6×2*4 – rugalmas jármű elosztó feladatokra

• Biodízel motor
• Scania Opticruise különböző üzemmódokkal
• Scania Driver Support – gazdaságosabb üzemelés, biztonságosabb fuvar

Fülke típusa: P-széria, nappali fülke
Motor: Scania 9 literes, soros, öthengeres, 320 LE, 1.600 Nm, Euro 6 motor SCR-technológiával. Scania Opticruise, automatizált váltó, 8 sebességes tartományváltó
Tengelytáv: 5.500 mm
Első tengely: 7.500 kg, légrugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 11.500 kg + 7.500 kg, légrugós felfüggesztés
Egyéb: bármilyen arányú üzemanyag-keverékkel üzemeltethető. A 100 % biodízel üzemanyag használatával a CO2-kibocsátás mértéke 66 %-kal csökkenhet.

 

Scania G 340 4×2 – vontató erőteljes gázüzemű motorral 

• Erős és csendes gázüzemű motor
• Nagy hatótávolságú
• Biogáz használata esetén akár 95 % csökkenés a CO2-kibocsátásban

Fülke típusa: G-széria, Highline hálófülke
Motor: Scania 9 literes, soros, öthengeres, 340 LE, 1.600 Nm, Euro 6 motor EGR-technológiával. 6 sebességes automatizált váltó, integrált retarder.
Tengelytáv: 3.700 m
Első tengely: 7.100 kg, parabolarugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 11.500 kg, 2 légrugós felfüggesztés
Egyéb: Otto-motor sztöchiometrikus égéssel. Üzemeltethető biogázzal, LNG-vel, illetve CNG-vel.

 

Scania R 730 4×2 – Blue Stream – limitált kiadású vontató 

• Egyedi külső és belső
• Maximális termelékenység
• Az egyetlen gyártó Euro 6 V8 motorral

Fülke típusa: R-széria, Topline hálófülke
Motor: Scania 16 literes V8-as, 730 LE, 3.500 Nm, Euro 6 motor EGR- és SCR-technológiával. Scania Opticruise, automatizált váltó, 12+2 sebességes felezős tartományváltó overdrive-val, teljesen automatizált Scania Opticruise és Scania Retarder
Tengelytáv: 3.700 mm
Első tengely: 8.000 kg, légrugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 13.000 kg, 2 légrugós felfüggesztés

 

Scania Streamline R 490 6×2*4 – biodízel-üzemű vontató

• Scania tartozékokkal felszerelve
• 100 % biodízellel üzemeltethető
• Scania Opticruise és Scania Active Prediction

Fülke típusa: R-széria, Highline hálófülke
Motor: Scania 13 literes, soros, hathengeres, 490 LE, 2.550 Nm, Euro 6 motor EGR- és SCR-technológiával. 12+2 sebességes felezős tartományváltó, teljesen automatizált Scania Opticruise váltó és Scania Retarder
Tengelytáv: 4.900 mm
Első tengely: 8.000 kg, légrugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 1.500 kg + 7.500 kg, légrugós felfüggesztés
Egyéb: bármilyen arányú üzemanyag-keverékkel üzemeltethető. A 100 % biodízel üzemanyag használatával a CO2-kibocsátás mértéke 66 %-kal csökkenhet.

 

Scania Streamline R 450 4×2 – extra alalcsony alvázú vontató, kizárólag SCR-technológiával 

• Üzemanyag-fogyasztás szempontjából optimalizált Streamline vontató
• Extra nagy üzemanyag tartályok
• AdBlue tartály elrejtve a váz belsejében

Fülke típusa: R-széria, Topline hálófülke
Motor: Scania 13 lieres, soros, hathengeres, 450 LE, 2.350 Nm, Euro 6 motor, kizárólag SCR-technológiával. 12+2 sebességes felezős tartományváltó overdrive-val, teljesen automatizált Scania Opticruise és Scania Retarder
Tengelytáv: 3.700 mm
Első tengely: 7.500 kg, légrugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 11.500 kg, 2 légrugós felfüggesztés

 

Scania Streamline G 410 4×2 – üzemanyag fogyasztás szempontjából optimalizált vontató 

• Üzemanyag-fogyasztás szempontjából optimalizált vontató, kiegészítő légterelő-készlettel
• Kiemelkedően kis üzemanyag-fogyasztás hosszú távú fuvarfeladatok elvégzése esetén
• „Green Truck of the Year” díjjal kitüntetve

Fülke típusa: G-széria, Highline hálófülke
Motor: Scania 13 literes, soros, hathengeres, 410 LE, 2.150 Nm, Euro 6 motor SCR-technológiával. 12 sebességes felezős tartományváltó, teljesen automatizált Scania Opticruise és Scania Retarder
Tengelytáv: 3.700 mm
Első tengely: 7.500 kg, parabolarugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 11.500 kg, 4 légrugós felfüggesztés

 

Scania G 450 8×4 – vontató megerőltető off-road munkákhoz

• Robusztus és megbízható, a magas üzemidő szolgálatában
• Scania Retarder R4100, az off-road és építőipari alkalmazásokhoz igazítva
• Kiemelkedő szintű vezethetőség

Fülke típusa: G-széria, nappali fülke off-road kiegészítőkkel
Motor: Scania 13 literes, soros, hathengeres, 450 LE, 2.350 Nm, Euro 6 motor, kizárólag SCR-technológiával. 12+2 sebességes felezős tartományváltó orverdrive-val,  Scania Opticruise kuplungpedállal és Scania Retarderrel
Tengelytáv: 4.300 mm
Első tengely: 7.500 kg + 7.500 kg, parabolarugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 10.500 kg + 10.500 kg, parabolarugós felfüggesztés
Egyéb: Scania Opticruise az off-road vezetéshez illeszkedő üzemmódokkal

 

Scania Streamline R 520 6×4 – vontató erővel és stílussal

• Az egyetlen gyártó Euro 6 V8 motorral
• Kifogyhatatlan erő kis üzemeltetési költséggel párosítva
• Kiemelkedően robusztus és megbízható motor

Fülke típusa: R-széria, hálófülke, V8 kiegészítőkkel
Motor: Scania 16 literes, V8, 520 LE, 2.700 Nm, Euro 6 motor, EGR- és SCR-technológiával. 12+2 sebességes felezős tartományváltó overdrive-val, teljesen automatizált Scania Opticruise és Scania Retarder
Tengelytáv: 4.700 mm
Első tengely: 8.500 kg, parabolarugós felfüggesztés
Hátsó tengely: 10.500 kg + 10.500 kg, légrugós felfüggesztés
Egyéb: kiváló manőverezési képességek kúszófokozattal, manuális kuplungpedál, maximális erő már 1.000 ford/perc-nél

 

Buszok a Scania standon:

Scania Citywide  

33 utasülés
Ajtóképlet: 2-2-1
Hosszúság: 12 m
Motor: Scania 9 literes, soros, öthengeres, 250 LE, Euro 6 motor EGR- és SCR-technológiával
Kerékképlet: 4×2
Egyéb: hibrid hajtáslánc

Scania OmniExpress

53 utasülés
Ajtóképlet: 1-0-1
Hosszúság: 14,2 m
Motor: Scania 13 literes, soros, hathengeres, 450 LE, Euro 6 motor SCR-technológiával
Kerékképlet: 6×2*4
Egyéb: 100 % biodízel üzemmódra is képes

Scania Touring

49 utasülés
Ajtóképlet: 1-1-0
Hosszúság: 12 m
Motor: Scania 13 literes, soros, hathengeres, 410 LE, Euro 6 motor, SCR-technológiával
Kerékképlet: 4×2
Egyéb: konyha, tolatókamera, CCTV, Bosch rádió és Actia CD/DVD/MP3 player

 

Forrás: Scania
.

 

(Ezt a cikket 352 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?