A Volvo Dynamic Steering minőség díjas lett
A jóval kevesebb útfelülettől érkező vibrációt, és kényelmesebb munkakörnyezetet eredményező Volvo Dynamic Steering fontos részét képezi a Volvo Trucks közúti biztonságot növelő törekvéseinek. A fókuszában pedig a gépkocsivezető áll. Az új technológia most elnyerte az év innovációja díjat.

A fejlett Volvo Dynamic Steering kapta az áhított 2013-as év Minőségi Innováció díjat. A díjat minden évben a SIQ (Svéd Minőségért Intézmény) ítéli oda azzal a céllal, hogy ösztönözzék a csúcsminőségű innovációkat.
„A Volvo Dynamic Steering kiváló példa egy olyan találmányra melyet arra fejlesztettek ki, hogy megfeleljen mind a kereskedelmi elvárásoknak, mind a felhasználók igényeinek. Az új technológia jobb manőverező képességet és fejlettebb munkakörnyezetet kínál a sofőrnek,” mondta Matti Kaulio egyetemi docens a KTH (Királyi Technológiai Intézet) Ipargazdasági részlegén, összegezve a zsűri döntését.
Ahhoz, hogy nyerjen, az innovációnak egyértelmű kapcsolatban kell állnia egy adott ügyfél elvárással. A Volvo Dynamic Steering különösen jól teljesített ebben a tekintetben.
„Az a tény, hogy az innováció választ ad az egyéni igényekre és egyben megfelel a kereskedelmi követelményeknek, hihetetlenül izgalmas dolog. Az is siker, hogy kipróbált és tesztelt kombinációt ajánlunk csúcstechnológiával, hogy még jobb terméket alkossunk. És persze ott van a biztonság kérdése is, ami a Volvo imázs elválaszthatatlan részét képezi” nyilatkozza Matti Kaulio.

„Bizonyíték arra, hogy jó úton haladunk”
A Volvo Trucks boldog és büszke a díjra, mely erősíti a vállalat közúti biztonság és a sofőr munkakörnyezetre vonatkozó hosszú távú fejlesztési tervét.
„Nagyon örömteli, hogy megkaptuk ezt a díjat; volt egy érzésem hogy ott leszünk az élmezőnyben, de nagyszerű volt, amikor felhívtak ezzel kapcsolatban. Bizonyíték arra, hogy a jó dolgokra koncentrálunk, és ez ösztönöz, hogy tovább fejlesszünk, jobb és biztonságosabb vezetői környezetet alakítsunk ki teherautóinkban,” mondta Hayder Wokil, a Volvo Trucks Minőségügyi Igazgatója.
A Volvo Dynamic Steering-et szoros együttműködésben fejlesztették ki a sofőrökkel, hogy minél jobban megfeleljen az ő igényeiknek.
„A fejlesztési folyamat alatt végig konzultáltunk az ügyfelekkel, hogy rendszeres visszajelzést adjanak. Ez a kapcsolat közelebb hozta az ügyfeleket és bevonta őket az új termék fejlesztésébe. A Volvo Dynamic Steering mérföldkövet jelent a vezetői környezetre és közlekedésbiztonságra vonatkozó fejlesztéseink sorában,” mondta Hayder Wokil.
A Volvo Dynamic Steering szinte teljesen kiküszöböli a vibrációt a kormánykeréken. Ennek eredményeképp, a sofőrnek nem kell korrigálnia vezetés közben, ez csökkenti a hát, a váll és a nyakfájás kockázatát. A kormányzás könnyűvé válik, így a gépkocsivezető tud pihenni. Nem fárad el olyan gyorsan, és csökken a balesetek kockázata.
Az új technológia teszi lehetővé azt is, hogy nagyon nagy pontossággal vezethessék a tehergépjárművet hátramenetben. Ez a tulajdonság tette lehetővé Jean-Claude van Damme rendkívül sikeres spárgáját: The Epic Split.
A 2013-as Év Minőségi Innovációja győztesének díjátadó ünnepségére 2014. január 20-án került sor Stockholmban a Moderna Museet-ben. A díjat évente egyszer ítélik oda olyan cégeknek, szervezeteknek vagy magánszemélyeknek, akik szisztematikusan újítanak a tevékenységük során és innovációik ügyfél igényeket elégítenek ki. A díj mögött számos minőséget támogató szervezet áll Svédországban, Finnországban, Észtországban, Lettországban, a Cseh Köztársaságban, és Magyarországon.
Íme, ahogy a Volvo Dynamic Steering működik
A Volvo Dynamic Steering működése egy hagyományos mechanikus kormányművön alapul, melyben egy kormányrúd kapcsolódik a kormányműhöz. A hidraulikus szervokormány generálja az erőt, amire a teherautó vezetőjének szüksége van a kormányzáshoz. A Volvo rendszer egy elektromosan vezérelt, a kormányrúdhoz csatlakozó elektromos motort használ. Az elektromos motor együtt dolgozik a hidraulikus szervokormány-rendszerrel és az elektronikus vezérlőegység másodpercenként ezerszer kontrollálja. Alacsony sebesség esetén az elektromos motor hozzáadott teljesítményt ad, míg nagy sebesség esetén az elektromos motor automatikusan szabályozza a kormányzást, hogy kompenzálja az esetleges egyenetlenségeket egészen a kormánykerékig, például egy kátyú vagy oldalszél esetén.
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 306 alkalommal tekintették meg.)