Hírek Közút

Helyreállíttatta a Magyar Közút a 6-os főút Mecseknádasdhoz közeli szakaszán a rézsűcsúszás miatt megsérült kapaszkodósávot

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2013. november 4-én adott munkaterületet külső kivitelezőknek a 6-os főút Mecseknádasdhoz közeli szakaszán a korábbi rézsűcsúszás miatti burkolatleromlás helyreállítására. A projekt mintegy 25 millió forintos támogatási összegből valósulhatott meg.

Fotó: Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A 6-os főút helyreállított szakaszán az első rézsűmozgások már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után észlelhetőek voltak, de ezt követően, időszakonként további lassú elmozdulás volt érzékelhető, amely közben megjelent a burkolaton is. Ennek következményeként a további tönkremenetel megállítására 2013. tavaszán a kapaszkodósávot lezárta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A forgalom a fennmaradó két sávon azonban akadálytalanul haladhatott.

A rézsű helyreállítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az év közepére elkészíttette a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013. év végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.

A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részek eltávolítását követően talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpálya szerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talaj támfal, úgynevezett „GRADEX” padka létesült mintegy 165 méter hosszan 60-120 centiméter magasságban. Az útpálya károsodott részein, mintegy 170 négyzetméteren, a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. A burkolatszélen összesen 220 méter hosszban beton vízvezető szegély épült, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja, ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.

Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs főosztály

Forrás: kozut.hu
.

(Ezt a cikket 153 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .