Alkatrészgyártók hírei Gazdaság Hírek

Hatmilliárdból épített új gyárat és tesztközpontot Kecskeméten a Knorr-Bremse

Közel hatmilliárd forintból felépült a német Knorr-Bremse magyarországi haszonjármű üzletágának új gyártó- és fejlesztési bázisa Kecskeméten – jelentette be a pénteki ünnepélyes külsőségek között Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója.

A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. új gyára Kecskeméten 2014. január 17-én. A német Knorr-Bremse világszerte a vasúti és haszongépjárművek fékrendszereinek vezető gyártója. MTI Fotó: Ujvári Sándor
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. új gyára Kecskeméten 2014. január 17-én. A német Knorr-Bremse világszerte a vasúti és haszongépjárművek fékrendszereinek vezető gyártója.
MTI Fotó: Ujvári Sándor

Hangsúlyozta: az összességében 1,4 milliárd forintos uniós és állami támogatással finanszírozott, közel 9 hektáron, zöldmezős beruházással kialakított 19 000 négyzetméteres komplexum a hatékonyság és a versenyképesség garanciája. Példaként említette, hogy egy blokkolásgátló berendezés (ABS) előállításához a modern létesítményben a korábbi egy nap helyett immár egyetlen műszak is elegendő.

Közölte: jelenleg is tart a régi kecskeméti üzem átköltöztetése a várhatóan 10,5 év alatt megtérülő új gyártó- és tesztrészlegbe, melynek kiszolgálását az eddigi 15 targonca helyett 8 is képes ellátni, miközben a beérkező több mint 220 millió alkatrészből évente mintegy 30 millió darab végterméket készítenek.

Szólt arról is, a korszerű épületegyüttes mintegy 3000 négyzetméterrel kisebb ugyan az eddiginél, ám átlátható és funkcionális belső terei miatt nem csak gazdaságosabban fenntartható, de jobban ki is használható, emiatt a réginél tágasabbnak tűnik.

A vezető a vállalat kecskeméti történetét összefoglalva emlékeztetett: a Knorr-Bremse első helyi üzeme még egy kukoricaföld helyén létesült és azóta is töretlen a gyár fejlődése. A válság idején megálmodott mostani beruházás bizonyítja: a német cégcsoport hosszú távon elkötelezte magát Magyarország és Kecskemét mellett. Lepsényi István szerint ez a megyeszékhely példaértékű befektetőbarát hozzáállásának is köszönhető.

Dolgozók a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. új kecskeméti gyárában 2014. január 17-én. A német Knorr-Bremse világszerte a vasúti és haszongépjárművek fékrendszereinek vezető gyártója. MTI Fotó: Ujvári Sándor
Dolgozók a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. új kecskeméti gyárában 2014. január 17-én. A német Knorr-Bremse világszerte a vasúti és haszongépjárművek fékrendszereinek vezető gyártója.
MTI Fotó: Ujvári Sándor

Lepsényi István a rendezvényt megelőzően a város polgármesterével együtt leplezte le az új gyártó- és fejlesztőbázishoz vezető, Georg Knorr-ról elnevezett bekötőút utcanév-tábláját.

Zombor Gábor az ünnepségen úgy fogalmazott: az első önálló üzemét 110 éve Berlinben elindított gyáralapító egyike volt azoknak a klasszikus nagy német feltaláló-mérnököknek, akik nem csak az autóipar, de az egyetemes technológia ügyét is előre vitték.

Felidézte: a mostani beruházás 2013 áprilisában történt alapkőletételekor Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta, hogy a Knorr-Bremse a magyar ipar lakmuszpapírja, hiszen ha a társaság fejleszt, akkor rendben mennek a dolgok hazánkban.

A polgármester aláhúzta: a cég korszerű kecskeméti központja új iparterületet hozott létre, minőségi előrelépést jelent és újabb fejlesztési lehetőségek előtt nyit utat a megyeszékhelyen. A müncheni központú Knorr-Bremse vállalatcsoport a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártja, több mint száz éve élen jár e termékkör fejlesztésében, gyártásában és szervizelésében. Vasúti üzletágának termékei között megtalálhatók az intelligens ajtórendszerek, vezérlőkomponensek, klímaberendezések, ablaktörlők és peronajtók.

A haszonjármű üzletág termékpalettáján egyaránt szerepelnek vezetőt támogató rendszerek, valamint az energiafelhasználás hatékonyságát növelő, így a fogyasztást csökkentő torziós lengéscsillapítók, hajtáslánccal kapcsolatos megoldások és sebességváltó vezérlőrendszerek.

Forrás: MTI  (hbj \ egr \ gte)
.

(Ezt a cikket 514 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .