Európa talán leghíresebb közúti ellenőre magyar. Horváth Sándornak hívják, öt éve dolgozik a közlekedési hatóságnak, és eddig háromszáz csaló kamionost leplezett le.

Lépést tart a technikai fejlődéssel, a papírkoronggal csaló sofőröket könnyebben megfogja, de az elektronikus módszerekkel sem érdemes próbálkozni, ha ő van szolgálatban. A sofőrök néha fenyegetik, pedig ő csak azt szeretné, ha megértenék: a kamionbaleset ritkán végződik könnyű sérüléssel.

Tovább a Totalcar.hu teljes cikkére >>
.

(Ezt a cikket 2403 alkalommal tekintették meg.)

2 thoughts on “Rettegnek tőle a kamionosok

  1. Arra azért kíváncsi volnék, hogy mit tesz, mikor mellényúl és egy teljesen becsületes gépkocsivezető makulátlan, esetleg új autójában gányol? Mindezt teszi azért, mert szerinte gyanús volt a sofőr, aki nem a szokványos módon viselkedett, mert talán otthon a családjával nincs valami rendben. Egy garanciás autóba is belepiszkál a kopasz? Ha emiatt ugrik a garancia, azt az NKH vállalja? Ne essen félreértés, a csalással én sem értek egyet, de nem minden kamionos csaló!!! Ezzel ellenben minden firkász túlzó és most elszámoltam 10-ig, nehogy olyat is ide írjak, amit moderálni kell! A hatalmas hírnevéről sem én, sem a kollégáim nem hallottak. Annyira talán mégsem híres, hogy egész Európában ismerjék. Egy BAG-s kocsi elsősegély doboza komolyabban fel van szerelve, mint az NKH-s autók. Ők mégsem hírnév vadászok, csak dolgoznak és elég hatékonyak! Az okos telefonos alkalmazást pedig szerintem a BAG-tól leste el. Korábban vasreszelékkel keresték a mágnest. A jeladó egy bizonyos mértékig magától is mágneseződik.
    Az autógyártók helyében pedig leperelném róla a gatyát is, mikor vádaskodik, hogy milyen csalásra buzdító autókat gyártanak. Az újabb autókon már a jeladó háza is bakelit burkolatú. Ha tisztában vannak azzal is, hogy a munkáltatók kényszerítik csalásra a dolgozót, akkor miért nem tesznek lépéseket a törvény módosítása érdekében, hogy a csalásnál a bírság oroszlán részét a tulaj fizesse, ne a „zsarolt” dolgozó?
    Az egri illetőségű K. Úr, egykori NKH-s ellenőr sem volt éppen a becsület mintaképe. Éppen eleget dolgozott saját zsebre, de a mohóság visszaütött. Nem kéne ezért általánosítani a kedves firkász Úrnak, hogy csalók a sofőrök. Én személy szerint nem is rettegek tőle. Átlag havi 1, de néha 3 alkalommal is beleszaladok ellenőrzésbe, de rendben szoktak lenni a dolgaim.
    Azt ugyan meg szokták jegyezni, hogy a cb hívó-s táblám meg a zászlócskák a látótérben vannak. Ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy a 8 db pályadíj olvasó az mivel jobb? Sajnos én még mindig úgy látom, hogy nem a közlekedés biztonságossá tétele a cél, hanem a pénzbehajtás. Addig, amíg egyes vizsgaállomások „borítékos” vizsgákkal tolnak át ócskavasakat, nem fog javulni semmi. A másik, hogy nincs arányban a hazai fizetés a bírságokkal. A vállalkozók is minden kiskaput megtalálnak, hogy több maradjon a zsebükben. Mert ugye amit nem fizetnek ki, az megmarad nekik. Minimálbérre adnak némi üzemanyagpénzt (max 100.000.-) amiből még vissza is kell adni a főnöknek! Elutalja ugyan mindet, hogy meglegyen a látszat, ő milyen „faszagyerek”, de utána a sofőr visszaadja ennek egy részét a főnöknek, mert ugye a munkahelye függ ettől. A törvény ugyan tiltja, de még mindig km-ben fizetnek a legtöbb helyen!!! A külföldi napidíjat is csak aláírjuk, de meg nem kapjuk azt. Az APEH felé is 40 literrel vannak lejelentve az autók, miközben 25-30 literrel eljárnak. A különbözetet meg ugye eladják egymásnak a piaci értéknél olcsóbban és még az APEH is jóváírja. Dupla haszon!!! Akkor ki a csaló??? Próbáljon meg erről cikkezni a kedves újságíró Úr! Üljön be egy „uniós” sofőr mellé és egy teljes hónapig utazzon vele. Ha lehet ne egy új autóval menjenek. Másképp látná a világot, ha lenne ilyen tapasztalata is. Nem mindegy, hogy annak a bizonyos szervnek melyik végén vagyunk! Többet nem kívánok hozzáfűzni, szerintem ezen már el lehet rágódni!

    1. Európa”leghíresebb” közúti ellenőre előtte egy olyan szerviz munkatársa volt ahol tömegével gyártották és szerelték be az autókba a tachográf manipuláló műszereket.Miután átállt a túloldalra nem egy vállalkozást rogyasztott térdre akiknek előtte ők szerelték be a „trükköt”.(így könnyű profinak lenni)Szombathely környékén ennek akkoriban nagy híre volt kamionos körökben.Szép kis pénzeket zsebeltek be a műszerekből aztán a hatóság is szép kis fizetést ajánlott cserében a leleplezésekért.Azért a kedves újságíró Úrnak ezt is meg kellett volna írnia mielőtt elkezdi fényezni emberünket.

Comments are closed.