AETR Ellenőrzések Hírek Sajtószemle Tachográf

Rettegnek tőle a kamionosok

Európa talán leghíresebb közúti ellenőre magyar. Horváth Sándornak hívják, öt éve dolgozik a közlekedési hatóságnak, és eddig háromszáz csaló kamionost leplezett le.

Lépést tart a technikai fejlődéssel, a papírkoronggal csaló sofőröket könnyebben megfogja, de az elektronikus módszerekkel sem érdemes próbálkozni, ha ő van szolgálatban. A sofőrök néha fenyegetik, pedig ő csak azt szeretné, ha megértenék: a kamionbaleset ritkán végződik könnyű sérüléssel.

Tovább a Totalcar.hu teljes cikkére >>
.

(Ezt a cikket 2355 alkalommal tekintették meg.)

2 COMMENTS

  1. Arra azért kíváncsi volnék, hogy mit tesz, mikor mellényúl és egy teljesen becsületes gépkocsivezető makulátlan, esetleg új autójában gányol? Mindezt teszi azért, mert szerinte gyanús volt a sofőr, aki nem a szokványos módon viselkedett, mert talán otthon a családjával nincs valami rendben. Egy garanciás autóba is belepiszkál a kopasz? Ha emiatt ugrik a garancia, azt az NKH vállalja? Ne essen félreértés, a csalással én sem értek egyet, de nem minden kamionos csaló!!! Ezzel ellenben minden firkász túlzó és most elszámoltam 10-ig, nehogy olyat is ide írjak, amit moderálni kell! A hatalmas hírnevéről sem én, sem a kollégáim nem hallottak. Annyira talán mégsem híres, hogy egész Európában ismerjék. Egy BAG-s kocsi elsősegély doboza komolyabban fel van szerelve, mint az NKH-s autók. Ők mégsem hírnév vadászok, csak dolgoznak és elég hatékonyak! Az okos telefonos alkalmazást pedig szerintem a BAG-tól leste el. Korábban vasreszelékkel keresték a mágnest. A jeladó egy bizonyos mértékig magától is mágneseződik.
    Az autógyártók helyében pedig leperelném róla a gatyát is, mikor vádaskodik, hogy milyen csalásra buzdító autókat gyártanak. Az újabb autókon már a jeladó háza is bakelit burkolatú. Ha tisztában vannak azzal is, hogy a munkáltatók kényszerítik csalásra a dolgozót, akkor miért nem tesznek lépéseket a törvény módosítása érdekében, hogy a csalásnál a bírság oroszlán részét a tulaj fizesse, ne a “zsarolt” dolgozó?
    Az egri illetőségű K. Úr, egykori NKH-s ellenőr sem volt éppen a becsület mintaképe. Éppen eleget dolgozott saját zsebre, de a mohóság visszaütött. Nem kéne ezért általánosítani a kedves firkász Úrnak, hogy csalók a sofőrök. Én személy szerint nem is rettegek tőle. Átlag havi 1, de néha 3 alkalommal is beleszaladok ellenőrzésbe, de rendben szoktak lenni a dolgaim.
    Azt ugyan meg szokták jegyezni, hogy a cb hívó-s táblám meg a zászlócskák a látótérben vannak. Ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy a 8 db pályadíj olvasó az mivel jobb? Sajnos én még mindig úgy látom, hogy nem a közlekedés biztonságossá tétele a cél, hanem a pénzbehajtás. Addig, amíg egyes vizsgaállomások “borítékos” vizsgákkal tolnak át ócskavasakat, nem fog javulni semmi. A másik, hogy nincs arányban a hazai fizetés a bírságokkal. A vállalkozók is minden kiskaput megtalálnak, hogy több maradjon a zsebükben. Mert ugye amit nem fizetnek ki, az megmarad nekik. Minimálbérre adnak némi üzemanyagpénzt (max 100.000.-) amiből még vissza is kell adni a főnöknek! Elutalja ugyan mindet, hogy meglegyen a látszat, ő milyen “faszagyerek”, de utána a sofőr visszaadja ennek egy részét a főnöknek, mert ugye a munkahelye függ ettől. A törvény ugyan tiltja, de még mindig km-ben fizetnek a legtöbb helyen!!! A külföldi napidíjat is csak aláírjuk, de meg nem kapjuk azt. Az APEH felé is 40 literrel vannak lejelentve az autók, miközben 25-30 literrel eljárnak. A különbözetet meg ugye eladják egymásnak a piaci értéknél olcsóbban és még az APEH is jóváírja. Dupla haszon!!! Akkor ki a csaló??? Próbáljon meg erről cikkezni a kedves újságíró Úr! Üljön be egy “uniós” sofőr mellé és egy teljes hónapig utazzon vele. Ha lehet ne egy új autóval menjenek. Másképp látná a világot, ha lenne ilyen tapasztalata is. Nem mindegy, hogy annak a bizonyos szervnek melyik végén vagyunk! Többet nem kívánok hozzáfűzni, szerintem ezen már el lehet rágódni!

    • Európa”leghíresebb” közúti ellenőre előtte egy olyan szerviz munkatársa volt ahol tömegével gyártották és szerelték be az autókba a tachográf manipuláló műszereket.Miután átállt a túloldalra nem egy vállalkozást rogyasztott térdre akiknek előtte ők szerelték be a “trükköt”.(így könnyű profinak lenni)Szombathely környékén ennek akkoriban nagy híre volt kamionos körökben.Szép kis pénzeket zsebeltek be a műszerekből aztán a hatóság is szép kis fizetést ajánlott cserében a leleplezésekért.Azért a kedves újságíró Úrnak ezt is meg kellett volna írnia mielőtt elkezdi fényezni emberünket.

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .