Biztonság Hírek Szervezetek hírei

Az adatlopásos bűncselekményeket jellemzően pénteken követik el

Bár a kamion- és szállítmánylopások terén Magyarország európai összehasonlításban nem számít túl fertőzött országnak, mégis érdemes figyelni. A témában Pastyik Piusz, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének információs referense nyilatkozott a Napi Gazdaságnak.

MKFE-kor-logo„A bűncselekményeket alapvetően kétféle módszerrel követik el: a parkolóban letett, áruval megpakolt fél pótkocsit saját nyerges vontatóval húzzák el, illetve adatlopással zsákmányolnak szállítmányokat. Míg az előbbinél van, hogy azt sem tudják, mi van a ponyva alatt vagy a konténerben (persze beépített embertől kaphatnak tippet az elkövetők), az utóbbinál tutira mennek − ez is a gyakoribb módszer, az esetek négyötödét így követik el.

Ez úgy működik, hogy a tolvajok az állami céginformációs rendszerből lekérik a kiszemelt, valós, legálisan működő fuvarvállalkozás és a képviseletére jogosultak összes elérhető adatát, majd hamis bélyegzőt, hamisított rakománybiztosítási igazolást, hamisított tevékenységengedélyt szerkesztenek. Ezután olyan online fuvarbörzére regisztrálnak, ahol a valós cég nem szerepel (vagy máshonnan értesülnek egy fuvarlehetőségről), és felveszik a kapcsolatot a mit sem sejtő megbízóval.


GYANÚS JELEK

  • a fuvardíj, vállalkozói díj kiegyenlítését készpénzben vállalja a megbízó
  • az ajánlott díj akár le-, akár felfelé eltér a  szokásostól
  • a megbízás szövege nem megfelelő szakismeretről tanúskodik
  • az árutulajdonos személyének eltitkolása
  • az írásban küldött megbízás a cég szokásos és kötelezően feltüntetendő adatait (cégnév, cím, telefonszám, fax, e-mail, cégbírósági bejegyzési szám, adószám, bankszámlaszám) nem tartalmazza

Felveszik a megbízást, e-mailben és mobiltelefonon egyeztetik a részleteket, majd elindítják a lopott vagy hamisított rendszámtáblával felszerelt szerelvényt. A kijelölt helyen felveszik az árut, majd ezt követően nyomuk vész, a hivatalos célállomásra sosem érkeznek meg. Amikor pedig a türelmetlen megrendelő − miután a megadott mobilszám többé nem kapcsolható és az e-mailekre sem válaszol senki − felhívja a valódi cég valódi vezetékes telefonját, ott pedig értetlenül fogadják reklamációját, végre leesik a tantusz.

Az a fuvarvállalkozás pedig, amelynek a nevével visszaéltek, nem győzi kommunikálni, hogy semmi köze az egészhez.” – mondta el az információs referens.

A teljes cikk az alábbi linken érhető el:
http://www.napi.hu/belfold/veszelyes_napnak_szamit_a_pentek.564866.html

Forrás: www.mkfe.hu – A SZOLGÁLTATÓ ÉRDEKVÉDELEM

(Ezt a cikket 280 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .