A DAF bemutatja az Euro 6-os LF és CF Construction, azaz építőipari sorozatát

Robusztus, erős, hatékony és maximális tartósságra tervezték

A DAF bemutatja az új, Euro 6-os CF típus Construction, azaz építőipari változatát, amelyet kifejezetten rendszeres terepezéssel járó építőipari alkalmazásra fejlesztettek ki. A CF Construction kiváló terepjáró-képességéről megnövelt első terepszög és nagyobb szabad hasmagasság gondoskodik, valamint számos ötletes részletmegoldást vonultat fel a maximális üzemidő, a kis üzemeltetési költségek és a kategória élvonalába tartozóan könnyű kezelhetőség érdekében. A CF Construction masszív kinézetű stíluselemei az új LF Construction modelleknek is egyedi megjelenést nyújtanak.

   Az új CF Construction modellek legszembeötlőbb jellemzője a karakteres megjelenés, amely a nagy légbeömlőnyílásokkal ellátott, egyedi, fekete hűtőrács és a maximális szilárdság érdekében galvanizált acélból készülő, új kialakítású lökhárító révén erőt sugároz. Szintén a robusztusság jegyében a tekintetet vonzó formájú fényszórók burája törhetetlen Lexanból készül, a hűtőt pedig a lökhárító alá felszerelt, három milliméter vastag acéllemez védi. Ez a védőlemez akár négytonnányi terhelést is elvisel, míg az alsó része kihajtva praktikus és széles fellépőként szolgál.

Opcióként ködfényszóró és kanyarvilágítás rendelhető az új DAF CF Construction lökhárítójába, amely az üzemeltetési költségek mérséklése érdekében három külön-külön cserélhető részből épül fel. A magasra helyezett, robusztus lökhárító 25 fokos első terepszöget eredményez, amely a többek között az „egyenes” első tengely alkalmazása révén 40 centiméteres szabad hasmagassággal együtt kiváló vezethetőséget nyújt az aszfaltozott utakat elhagyva.

Optimális kényelem

A magas szintű vezetési kényelem és a maximálisan könnyű kezelhetőség szintén a legfontosabb követelmények közé tartozott a DAF-nál az új CF Construction kifejlesztésekor.

Opcióként praktikus fellépő kerülhet a fülke oldalfalára, amely a tetőre szerelt, jól kézre álló kapaszkodóval együtt megkönnyíti a gépkocsivezetőnek a rakomány szemrevételezését. A széles fellépőknek köszönhetően pedig könnyű és biztonságos felmászni a fülkébe. A 12,9 literes PACCAR MX-13 motorral hajtott modellek szériában három, míg a 10,8 literes PACCAR MX-11 erőforrással felszerelt változatok két fellépővel készülnek. Ez utóbbiak esetében opcióként egy rugalmasan felfüggesztett, így kevésbé sérülékeny, kiegészítő alsó fellépő is rendelhető.

A CF Construction fülkéjében természetesen ugyanazok a kényelmes ülések, a vezetési stílust kiértékelő Driver Performance Assistant funkciót is magában foglaló, stílusos műszerfal és új, ergonomikus elhelyezésű kapcsolók találhatók, mint a sokoldalú CF típus más modelljeiben. Az elegáns formatervezésű, multifunkciós kormánykerék szintén szériafelszerelés az új építőipari járművekben.

Kettős hajtott tengely (tandem)

Az új DAF CF Construction háromtengelyes, 6×4-es, fülke-alvázas kivitele 8 vagy 9 tonnás első tengellyel és 19, 21 vagy 26 tonnás hátsó tandemtengellyel készül, ami ideálissá teszi a járművet építőipari vagy rönkszállító alkalmazásra. Háromtengelyes, 6×4-es nyerges vontatóként a CF Construction különösen megfelel speciális fuvarozáshoz vagy hosszú rönkök, illetve oszlopok szállításához.

A 8×4-es, fülke-alvázas kivitel ideális alapjármű billencsek vagy betonkeverők számára. A 7,5, 8 vagy 9 tonnás, kettős kormányzott első tengely és a 19, 21 vagy 26 tonnás kettős hajtott hátsó tengely révén ezek a fülke-alvázas modellek nagy, 32-44 tonna legnagyobb össztömeget biztosítanak. Mindegyik modell a DAF jól bevált, nyolc kitámasztókaros, kettős hajtott tengelyét kapja, amely kiváló borulási stabilitása és nagy szabadmagassága (270 mm) révén jó terepjáró-képességet nyújt.

Hatékony PACCAR-motorok

A hajtásról a 12,9 literes PACCAR MX-13 motor 303 kilowatt (410 lóerő) és 375 kilowatt (510 lóerő) közötti teljesítményű változatai, valamint az új, 10,8 literes PACCAR MX-11 erőforrás 210 kilowatt (290 lóerő) és 320 kilowatt (440 lóerő) közötti teljesítményű kivitelei gondoskodnak. A PACCAR MX-11 motor átlagos üzemanyag-fogyasztása akár három százalékkal is kisebb, mint a szintén hatékony 12,9 literes PACCAR MX-13 erőforrásé, miközben a több mint 180 kilogrammal kisebb tömege még nagyobb hasznos teherbírást eredményez.

Opcióként kifejezetten terepes alkalmazásra kifejlesztett fokozatváltási stratégiával működő AS Tronic automatizált sebességváltó is rendelhető, amely gyorsabban váltja a fokozatokat és gyorsabban működteti a tengelykapcsolót. Továbbá a mellékhajtások széles sora áll rendelkezésre a CF Construction modellekhez. A PACCAR MX-11 motor esetében – az egy óra irányában elhelyezett, motorra erősített mellékhajtómű mellé – egy könnyű, 250 newtonméter nyomatékú mellékhajtómű is felszerelhető 11 óra irányában.

Új alváz: könnyű, erős és felépítménybarát

A CF Construction modellek új alvázát úgy fejlesztették ki, hogy maximális merevséget és kimagasló menettulajdonságokat nyújtson, valamint bőséges helyet biztosítson különféle berendezések, például rakodódaruk felszereléséhez. Az alváz első túlnyúlása Y-alakú, hogy elférjenek a kis üzemanyag-fogyasztáshoz hozzájáruló, új, Euro 6-os motorok és nagyméretű hűtők.

Szintén új megoldás a DIN eszközhordozó lap felszerelésének előkészítése, amely például hóeke csatlakoztatására használható. Mindegyik modell rendelhető függőleges kivezetésű kipufogócsővel, amely a 8×4-es fülke-alvázak esetében az SCR-rendszert is magában foglalja.

Nagy figyelmet szenteltek a fejlesztők a felépítményezhetőség megkönnyítésének is. Kiváló példája ennek az FAD 8×4-es alvázakhoz rendelhető Body Attachment Method (BAM – felépítménycsatlakoztatási módszer) elnevezésű rendszer, amely teljes körű előkészítést biztosít a legelterjedtebb billenőfelépítmények felszereléséhez. Ennek lényege, hogy az alvázat gyárilag különféle tartókonzolokkal és meghatározott furathálózattal látják el.

A CF Construction szériában tetőre szerelt szívónyílással készül, ám a poros környezetben végzett munkákhoz ciklonlégszűrő is rendelhető.

Újdonság: LF Construction

A DAF a népszerű LF típus Construction, azaz építőipari változatát is bemutatja. A 19 tonnás építőipari jármű külső megjelenése szoros rokonságot mutat a nagyobb CF Construction modellével. Ugyanis hasonló, méretes légbeömlőnyílásokkal ellátott, fekete hűtőrácsot visel, karakteres lökhárítója magasan helyezkedik el, több mint 25 fokos első terepszöget biztosítva, valamint szabad hasmagassága is bőséges (32 cm). Akárcsak a CF Construction, az LF Construction is sajátos fellépőkkel készül, hűtőjét pedig a lökhárító alá szerelt, három milliméter vastag lemez védi.

Az LF Construction kínálatában a 6,7 literes PACCAR PX-7 motor 164 kilowatt (220 lóerő) és 231 kilowatt (310 lóerő) közötti teljesítményű változatai szerepelnek. Természetesen az új LF Construction éppúgy rendelkezik mindazokkal az egyedülálló tulajdonságokkal, amelyek az LF-et olyannyira elismertté teszik. A DAF LF büszkélkedhet kategóriája legkisebb fordulási sugarával a kiváló manőverezhetőség érdekében, valamint kis saját tömege a legnagyobb hasznos teherbírást eredményezi.

A DAF a jövő év elejétől kezdi meg az új LF Construction és CF Construction modellek átadását az ügyfeleknek. A nagy első terepszöget és szabad hasmagasságot kevésbé igénylő alkalmazásokhoz a DAF a CF 6×4-es és 8×4-es változatait a normál, közúti CF modellek vonzó külső megjelenésével is kínálja.

Forrás: DAF
.

(Ezt a cikket 371 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..