Hírek Közút

Próbaterhelés a hárosi új Duna-hídon

Kedd reggel megkezdődött az M0-s autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd statikus és dinamikus próbaterhelése – mondta Puskár Anett, a Közgép Zrt. kommunikációs igazgatója a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

28 darab, egyenként 44 tonnás teherautó áll az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-hídon 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom. MTI Fotó: Illyés Tibor
28 darab, egyenként 44 tonnás teherautó áll az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-hídon 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom.
MTI Fotó: Illyés Tibor

A 770 méter hosszú hídon 28 darab, egyenként 44 tonnás teherautóval végzik a vizsgálatot. Előbb a híd különböző pontjain állnak a kocsik, majd pedig változó sebességgel hajtanak át azon. A mért adatokat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Hidak és Szerkezetek Tanszéke értékeli – tette hozzá.

Amennyiben a mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom – jelentette be Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

Húsz éve az M0 ezen a szakaszán csak az egyik pályája épült meg, ezen helyeztek el 4 sávot. Most folyamatosan épül a másik pálya, három haladó és egy leálló sávval. Ha ez elkészül, akkor a mostani pályát is három haladó és egy leálló sávossá alakítják. Az első ütemben az M7 és az M6 közti szakasz lett kész, a mostani a második ütem, míg az 51-es úttól az M5 autópályáig tartó – teljesen új nyomvonalon – a harmadik szakasz.

Teherautók az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-hídon 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom. MTI Fotó: Illyés Tibor
Teherautók az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-hídon 2013. június 4-én.
MTI Fotó: Illyés Tibor

Ez utóbbi is elkészül július végére – mondta Loppert Dániel – de a régi pálya átalakítása miatt a teljes projekt csak szeptember végén zárul.

A második szakasz 11,8 milliárd forintba kerül, és 85 százalékos uniós támogatással valósul meg. Kivitelezője a M-0 déli ág II. Konzorcium. Ennek tagjai: az A-Híd Építő Zrt., a KÖZGÉP Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., a STRABAG-MML Kft., a Magyar Aszfalt Kft. és a COLAS Hungária Kft. A híd alépítményét az A-Híd Zrt. készítette, a felső szerkezet gyártását és szerelését a KÖZGÉP Zrt. végezte.

Tervezője a Pont-TERV Zrt., a mérnöki feladatokat az M0 Déli Szektor Mérnöki Konzorcium (Utiber Kft., Metróber Kft.) látja el. Loppert Dániel felhívta a figyelmet arra, hogy az 1990-ben elkészült első híd akkor a Deák Ferenc nevet kapta, csak a köznyelvben szerepel azóta is hárosi híd néven. A mostani új híd is Deák Ferenc nevét viseli.

Forrás: MTI  (egr \ bpt \ ghg \ gpp \ hgp)
.

(Ezt a cikket 500 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .