1952 – 2012: az X Radiál teherabroncs 60. évfordulóját ünnepli a Michelin – Kezdetben különböző reklámkampányok szerte a világon, végül egy valódi globális kampány
Az 1950-es évek elején, a Michelin már globális vállalkozás volt. Számos országban gyártott és forgalmazott gumiabroncsokat. 1950 előtt szerte Európában, valamint Észak-Amerikában, Argentínában és Vietnámban működött a Michelin. Bibendum, vagyis Michelin Mester már jól ismert volt, és széles körben alkalmazták a márka reklámjaiban.
A Franciaországban alkalmazott tesztekhez hasonlóakat végeztek más országokban is, mindig azzal a céllal, hogy a tényszerű bizonyítékokkal meggyőzzék a potenciális felhasználókat a Michelin gumiabroncsok felsőbbrendűségéről, amit a tényleges használati körülmények között bizonyítanak. Olaszországban1 például egy 6582 kilométeres, 3794 résztvevővel végzett 57 eseményből álló tesztsorozat kimutatta, hogy a Michelin X Radiál teherabroncsok 9,6%-kal csökkentették az üzemanyag fogyasztást.
A Michelin a kezdetektől fogva mindig hatásos, megnyerő reklámkampányokat készített, mint például 1901-ből a Nunc est Bibendum — „A Michelin abroncsok isszák (vagyis „elnyelik”) az akadályokat” poszter. A Michelin X Radial teherabroncsok előnyeit bemutató reklámposzterek szerte a világon megjelentek arab, finn, flamand, angol, portugál, német, spanyol és más egyéb nyelveken, hogy növeljék a Michelin márkanév és minőségi termékei ismertségét a világon.
A Michelin márka ismert és nagyra becsült világszerte; Európában, Észak-Amerikában, Oroszországban, Kínában az ismertsége közel 100%-os2. Biztonságot, megbízhatóságot, hosszú élettartamot, energiahatékonyságot és szolgáltatásokat biztosító Michelin márka bizalmat ébreszt az emberekben, mely abroncsvásárlásokat eredményez, és vásárlói hűséget épít. Becslések szerint ma a Michelin márka értéke 3,4 milliárd dollár3.
A 2000-ben a XX. század legjobb logójának választott Michelin Mester 2011-ben újabb elismerésben részesült, amikor csatlakozott a világ leghíresebb márkáihoz New Yorkban a Madison Avenue-n a Reklám Hírességek Sétányán.
1 Forrás: Michelin reklám, 1963 körül.
2 Brand Health Tracker, 2011.
3 Brand Finance Global 500, 2011.
Forrás: MICHELIN
.
(Ezt a cikket 296 alkalommal tekintették meg.)