A Hankook bemutatja új teherabroncs sorozatát

A Hankook haszongépjárművek számára gyártott radiál gumiabroncsa az „e-cube MAX” elnevezést kapta, amely egyszerre utal a maximális hatékonyságra, valamint az energiatakarékos és környezetbarát üzemeltetésre. A Hankook új teherabroncs sorozatába tartozik az AL10+ a kormányzott tengelyhez, a DL10+ a hajtott tengelyhez és az ezekhez illeszkedő pótkocsi gumiabroncs, a TL10+ is. Három új futófelületi mintázatot fejlesztettek ki, a fenntarthatóság és hatékonyság egyre növekvő fontosságára összpontosítva a hosszú távú áruszállításhoz.

Hankook AL 10 MAX e-cube

Ezzel a céllal az új e-cube MAX sorozatba tartozó, kormányzott tengelyhez gyártott új AL10+ gumiabroncsokban a Hankook új spiráltekercses technológiáját (Spiral Coil Technology) alkalmazták: ez egy végtelenített, tekercselt acélhuzal öv a hagyományos, nagy szakítószilárdságú acélövek között, amely jelentősen növeli az övpánt tartósságát, miközben csökkenti a gumiabroncs gördülési ellenállását. Az új technológia hatékonyan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást egyúttal jelentékeny mérétkben növeli az abroncs élettartamát is. Ezen felül határozott formájú lenyomata hatékonyabb kormányozhatóságot és gördülési ellenállási jellemzőket valamint a egyszerűbb újrafutózhatóságot tesz lehetővé.

Az egyenletesen nagy vonóerőátvitel érdekében a hajtott tengelyhez gyártott e-cube MAX DL10+ gumiabroncsokon még kopottabb állapotban is felfedezhetőek az újonnan kifejlesztett, teljes mélységű, egymásra épülő, 3D-s mikromintaárkok. Ennek köszönhetően a kopásminta rendkívül egyenletes, amivel tovább növelhető a menetteljesítmény és javítható a gumiabroncsok gazdaságossága.

A menet közbeni hőfejlődés csökkentésével elért kisebb energiaveszteség és az érzékelhetően növekedő menetteljesítmény érdekében az AL10+, a DL10+ és a TL10 egy továbbfejlesztett, alacsony gördülési ellenállású futófelületi keverékkel készül. A nagy molekulasúlyú gumianyagok, amelyek nagyon hosszú molekulaláncokból állnak, kevésbé hajlamosak a szétválásra, ezért kevesebb bennük a szabad láncvég. Csökkentett hőmérsékleten, hosszabb keverési időtartamokkal kerülnek feldolgozásra a Hankook innovatív keverési eljárással (IMS – Innovative Mixing System),a melynek eredményeképp jelentősen erősebb lesz a korom és a gumi molekulák közötti kapcsolat, és lényegesen homogénebb a molekulák eloszlása a keveréken belül. A továbbfinomított futófelületi mintázatokat speciálisan az adott tengelyhelyzethez tervezték, így segítik az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését, anélkül, hogy ez károsan befolyásolná a menetteljesítmény.

Hankook DL 10 MAX e-cube

A kormányzott tengelyhez (minden helyzethez megfelelő AL10 + e-cube MAX (All Position Long Haul – bármely helyzetre megfelelő, távolsági használatú) és a a hajtott tengelyre szerelt DL10+ e-cube MAX (Drive Axle Long Haul – hajtott tengelyre, távolsági használatú) a következő méretekben készül: 315/70 R 22.5, 315/80 R 22.5 és 315/60 R 22.5. A TL10 + e-cube MAX (Trailer Long Haul – pótkocsi, nagy távolságú) pótkocsikhoz és félpótkocsikhoz először 385/55 R 22.5 méretben lesz elérhető. Az európai piaci bevezetésre várhatóan 2013. első negyedévében kerül sor. Az új e-cube MAX választék három EU gumiabroncs címke kategóriában, a zaj, a nedves úton való tapadás és a gördülési ellenállás/üzemanyag-hatékonyság terén kiváló eredményeket ért el.

– Az új e-cube MAX választékunk logikus kiegészítése e-cube sorozatunknak, amely már eddig is rendkívül sikeres volt a piacon, és a környezetbarátság valamint a gazdaságosság tekintetében meg is haladja az elvárásokat. Mivel a tehergépkocsi szektorban az ökológia és a gazdaságosság egyre fontosabb tényező a vásárlási döntéshozatalban, új gumiabroncs sorozatunkat a fenntarthatóságra és a hatékonyságra összpontosítva fejlesztettük ki – jelentette ki Jin-Wook Choi, a Hankook Tire európai igazgatója. – Hosszú távon a piacon csak olyan fenntartható termékek képesek megmaradni a piacon, amelyek a környezetbarát jellemzőket optimális hatékonysággal kombinálják. Ez az egyik oka annak, amiért folyamatosan nagy hangsúlyt fektetünk kutatás-fejlesztési tevékenységünkre, és ennek köszönhetően vásárlóinknak korszerű gumiabroncs megoldásokat kínálhatunk a legmagasabb műszaki színvonalon – tette hozzá az európai igazgató.

Az e-cube MAX sorozat műszaki jellemzői

  1. Spiráltekercs a kormányzott tengelyhez

  • Végtelenített, tekercselt acélhuzal öv a hagyományos, nagy szakítószilárdságú acélövek között, amely jelentősen növeli az övpánt tartósságát,

  • Határozott formájú lenyomat és csökkentett gördülési ellenállás

  • Jobb kormányozhatóság és gördülési jellemzők
    .
    .
    .
    .

  1. Három dimenziós mikormintaárkok a hajtott tengelyre szerelt gumiabroncsokon

  • Teljes mélység, egymást megtámasztó mikromintaárkok

  • Egyenletesen nagy vonóerőátviteli teljesítmény kopottabb állapotban is

  • Rendkívül egyenletes kopásminta a nagyobb menetteljesítmény érdekében

  1. Optimalizált gumikeverékek a teljes e-cube MAX gumiabroncs sorozathoz

  • Új futófelületi keverék a gördülési ellenállás további csökkentéséhez

  • Erősen strukturált feketeszén részecskék a nagyobb tartósság érdekében

.

.

.
.

4. Szabadalmaztatott merevségszabályozó kontúr technológia (Stiffness Control Contour Theory -SCCT)

  • A szabadalmaztatott Hankook tervezési technológia nagyobb stabilitást és kisebb mozgást biztosít a kiegyensúlyozott nyomáseloszlásnak köszönhetően a gumiabroncsokban

  • Ennek következménye a szövetváz nagyobb tartóssága, emellett kiváló újrafutózhatóság és költséghatékonyság jellemzi.

5. Elérhető méretek:

Minta

Méret

Terhelési index

Sebesség index

Textilréteg besorolás

Újra futózás

Tapadás nedves úton

Zaj

Téli M+S

AL10+

315/80 R22.5

156/150
(154/150)

L (M)

20

B

B

70

315/70 R22.5

156/150

L

20

B

B

70

315/60 R22.5

154/148

L

18

B

B

70

DL10+

315/80 R22.5

156/150
(154/150)

L (M)

18

C

C

75

315/70 R22.5

154/150

L

18

C

C

75

315/60 R22.5

152/146

L

16

C

C

75

TL10+

385/55 R22.5

160 (158)

J (L)

18

B

B

73

 

A Hankook Tire vállalatról

A Hankook Tire a világ egyik legdinamikusabban fejlődő gumiabroncsgyártójaként innovatív, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, buszok és a motorsport számára (mind a pályás versenyeken, mind pedig a ralin résztvevő csapatoknak). A vállalat éves bevételének mintegy 5 százalékát fekteti kutatás-fejlesztésbe. Öt kutató-fejlesztő központjában (Korea, Németország, Egyesült Államok, Kína és Japán) testreszabott és jövőbe mutató technológiákat fejleszt az adott piacok követelményeinek és igényeinek megfelelően. A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten több mint 14 000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ vezető autógyárai, úgy mint az Audi, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Renault és Volkswagen első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választják. A vállalat bevételének kb. 70 százalékát az egyre bővülő Koreán kívüli szállítások adják.

A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Kazahsztánban vannak képviseletei. A termékeket regionális nagykereskedők terítik a további európai országokban.

A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. Az 550 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését, jelenleg több, mint 1300 alkalmazottat foglalkoztat és naponta 17 000-nél is több gumiabroncsot (kb. öt millió darabot évente) gyárt személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára mintegy 300 különböző méretben. A rácalmási gyárban készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is. A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az ISO/TSO 16949:2009 minőségi és az ISO 14001:2004 környezetvédelmi tanúsítvánnyal. A rácalmási gyár közvetlenül szállít abroncsokat a Volkswagen és a Hyundai európai gyáraiba. 2009-ben elkezdődött a beruházás második üteme, amelynek lezárását követően, 2011 második felében a magyarországi gyárban a dolgozók száma 1900-ra bővül, és a teljes termelési kapacitás több mint 10 millió gumiabroncs gyártását teszi majd lehetővé évente.

Forrás: Hankook
.

(Ezt a cikket 503 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?