A Hankook bemutatja új teherabroncs sorozatát
A Hankook haszongépjárművek számára gyártott radiál gumiabroncsa az „e-cube MAX” elnevezést kapta, amely egyszerre utal a maximális hatékonyságra, valamint az energiatakarékos és környezetbarát üzemeltetésre. A Hankook új teherabroncs sorozatába tartozik az AL10+ a kormányzott tengelyhez, a DL10+ a hajtott tengelyhez és az ezekhez illeszkedő pótkocsi gumiabroncs, a TL10+ is. Három új futófelületi mintázatot fejlesztettek ki, a fenntarthatóság és hatékonyság egyre növekvő fontosságára összpontosítva a hosszú távú áruszállításhoz.

Ezzel a céllal az új e-cube MAX sorozatba tartozó, kormányzott tengelyhez gyártott új AL10+ gumiabroncsokban a Hankook új spiráltekercses technológiáját (Spiral Coil Technology) alkalmazták: ez egy végtelenített, tekercselt acélhuzal öv a hagyományos, nagy szakítószilárdságú acélövek között, amely jelentősen növeli az övpánt tartósságát, miközben csökkenti a gumiabroncs gördülési ellenállását. Az új technológia hatékonyan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást egyúttal jelentékeny mérétkben növeli az abroncs élettartamát is. Ezen felül határozott formájú lenyomata hatékonyabb kormányozhatóságot és gördülési ellenállási jellemzőket valamint a egyszerűbb újrafutózhatóságot tesz lehetővé.
Az egyenletesen nagy vonóerőátvitel érdekében a hajtott tengelyhez gyártott e-cube MAX DL10+ gumiabroncsokon még kopottabb állapotban is felfedezhetőek az újonnan kifejlesztett, teljes mélységű, egymásra épülő, 3D-s mikromintaárkok. Ennek köszönhetően a kopásminta rendkívül egyenletes, amivel tovább növelhető a menetteljesítmény és javítható a gumiabroncsok gazdaságossága.
A menet közbeni hőfejlődés csökkentésével elért kisebb energiaveszteség és az érzékelhetően növekedő menetteljesítmény érdekében az AL10+, a DL10+ és a TL10 egy továbbfejlesztett, alacsony gördülési ellenállású futófelületi keverékkel készül. A nagy molekulasúlyú gumianyagok, amelyek nagyon hosszú molekulaláncokból állnak, kevésbé hajlamosak a szétválásra, ezért kevesebb bennük a szabad láncvég. Csökkentett hőmérsékleten, hosszabb keverési időtartamokkal kerülnek feldolgozásra a Hankook innovatív keverési eljárással (IMS – Innovative Mixing System),a melynek eredményeképp jelentősen erősebb lesz a korom és a gumi molekulák közötti kapcsolat, és lényegesen homogénebb a molekulák eloszlása a keveréken belül. A továbbfinomított futófelületi mintázatokat speciálisan az adott tengelyhelyzethez tervezték, így segítik az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését, anélkül, hogy ez károsan befolyásolná a menetteljesítmény.

A kormányzott tengelyhez (minden helyzethez megfelelő AL10 + e-cube MAX (All Position Long Haul – bármely helyzetre megfelelő, távolsági használatú) és a a hajtott tengelyre szerelt DL10+ e-cube MAX (Drive Axle Long Haul – hajtott tengelyre, távolsági használatú) a következő méretekben készül: 315/70 R 22.5, 315/80 R 22.5 és 315/60 R 22.5. A TL10 + e-cube MAX (Trailer Long Haul – pótkocsi, nagy távolságú) pótkocsikhoz és félpótkocsikhoz először 385/55 R 22.5 méretben lesz elérhető. Az európai piaci bevezetésre várhatóan 2013. első negyedévében kerül sor. Az új e-cube MAX választék három EU gumiabroncs címke kategóriában, a zaj, a nedves úton való tapadás és a gördülési ellenállás/üzemanyag-hatékonyság terén kiváló eredményeket ért el.
– Az új e-cube MAX választékunk logikus kiegészítése e-cube sorozatunknak, amely már eddig is rendkívül sikeres volt a piacon, és a környezetbarátság valamint a gazdaságosság tekintetében meg is haladja az elvárásokat. Mivel a tehergépkocsi szektorban az ökológia és a gazdaságosság egyre fontosabb tényező a vásárlási döntéshozatalban, új gumiabroncs sorozatunkat a fenntarthatóságra és a hatékonyságra összpontosítva fejlesztettük ki – jelentette ki Jin-Wook Choi, a Hankook Tire európai igazgatója. – Hosszú távon a piacon csak olyan fenntartható termékek képesek megmaradni a piacon, amelyek a környezetbarát jellemzőket optimális hatékonysággal kombinálják. Ez az egyik oka annak, amiért folyamatosan nagy hangsúlyt fektetünk kutatás-fejlesztési tevékenységünkre, és ennek köszönhetően vásárlóinknak korszerű gumiabroncs megoldásokat kínálhatunk a legmagasabb műszaki színvonalon – tette hozzá az európai igazgató.
Az e-cube MAX sorozat műszaki jellemzői
-
Spiráltekercs a kormányzott tengelyhez
-
Végtelenített, tekercselt acélhuzal öv a hagyományos, nagy szakítószilárdságú acélövek között, amely jelentősen növeli az övpánt tartósságát,
-
Határozott formájú lenyomat és csökkentett gördülési ellenállás
-
J
obb kormányozhatóság és gördülési jellemzők
.
.
.
.
-
Három dimenziós mikormintaárkok a hajtott tengelyre szerelt gumiabroncsokon
-
Teljes mélység, egymást megtámasztó mikromintaárkok
-
Egyenletesen nagy vonóerőátviteli teljesítmény kopottabb állapotban is
-
R
endkívül egyenletes kopásminta a nagyobb menetteljesítmény érdekében
-
Optimalizált gumikeverékek a teljes e-cube MAX gumiabroncs sorozathoz
-
Új futófelületi keverék a gördülési ellenállás további csökkentéséhez
-
Erősen strukturált feketeszén részecskék a nagyobb tartósság érdekében
.
.
.
.
4. Szabadalmaztatott merevségszabályozó kontúr technológia (Stiffness Control Contour Theory -SCCT)
-
A szabadalmaztatott Hankook tervezési technológia nagyobb stabilitást és kisebb mozgást biztosít a kiegyensúlyozott nyomáseloszlásnak köszönhetően a gumiabroncsokban
-
Ennek következménye a szövetváz nagyobb tartóssága, emellett kiváló újrafutózhatóság és költséghatékonyság jellemzi.
5. Elérhető méretek:
Minta |
Méret |
Terhelési index |
Sebesség index |
Textilréteg besorolás |
Újra futózás |
Tapadás nedves úton |
Zaj |
Téli M+S |
AL10+ |
315/80 R22.5 |
156/150 |
L (M) |
20 |
B |
B |
70 |
|
315/70 R22.5 |
156/150 |
L |
20 |
B |
B |
70 |
||
315/60 R22.5 |
154/148 |
L |
18 |
B |
B |
70 |
||
DL10+
|
315/80 R22.5 |
156/150 |
L (M) |
18 |
C |
C |
75 |
|
315/70 R22.5 |
154/150 |
L |
18 |
C |
C |
75 |
|
|
315/60 R22.5 |
152/146 |
L |
16 |
C |
C |
75 |
|
|
TL10+ |
385/55 R22.5 |
160 (158) |
J (L) |
18 |
B |
B |
73 |
A Hankook Tire vállalatról
A Hankook Tire a világ egyik legdinamikusabban fejlődő gumiabroncsgyártójaként innovatív, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, buszok és a motorsport számára (mind a pályás versenyeken, mind pedig a ralin résztvevő csapatoknak). A vállalat éves bevételének mintegy 5 százalékát fekteti kutatás-fejlesztésbe. Öt kutató-fejlesztő központjában (Korea, Németország, Egyesült Államok, Kína és Japán) testreszabott és jövőbe mutató technológiákat fejleszt az adott piacok követelményeinek és igényeinek megfelelően. A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten több mint 14 000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ vezető autógyárai, úgy mint az Audi, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Renault és Volkswagen első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választják. A vállalat bevételének kb. 70 százalékát az egyre bővülő Koreán kívüli szállítások adják.
A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Kazahsztánban vannak képviseletei. A termékeket regionális nagykereskedők terítik a további európai országokban.
A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. Az 550 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését, jelenleg több, mint 1300 alkalmazottat foglalkoztat és naponta 17 000-nél is több gumiabroncsot (kb. öt millió darabot évente) gyárt személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára mintegy 300 különböző méretben. A rácalmási gyárban készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is. A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az ISO/TSO 16949:2009 minőségi és az ISO 14001:2004 környezetvédelmi tanúsítvánnyal. A rácalmási gyár közvetlenül szállít abroncsokat a Volkswagen és a Hyundai európai gyáraiba. 2009-ben elkezdődött a beruházás második üteme, amelynek lezárását követően, 2011 második felében a magyarországi gyárban a dolgozók száma 1900-ra bővül, és a teljes termelési kapacitás több mint 10 millió gumiabroncs gyártását teszi majd lehetővé évente.
Forrás: Hankook
.
(Ezt a cikket 503 alkalommal tekintették meg.)