A MICHELIN X Line Energy T abroncs mélybölcsős pótkocsikra – Biztonságos, tartós, üzemanyag-takarékos

A Michelin bemutatja a MICHELIN X Line Energy T abroncscsaládját mélybölcsős pótkocsikra.

A belföldi és a nemzetközi fuvarozó vállalatoknak szánt új termékválasztékot úgy tervezték, hogy megfeleljen a fuvarozók szükségleteinek, akik folyamatosan javítják nyergesvontatóik biztonságát, növelik azok terhelhetőségét, és csökkentik a működési költségeiket.

Az új mélybölcsős pótkocsikra való MICHELIN X Line Energy T abroncs a nyergesvontatók termelékenységét és biztonságát egyaránt javítja. Az abroncsok fokozott energiahatékonyságnak köszönhetően csökkentik a működési költséget, és közvetlen hatással vannak az üzemanyag-fogyasztásra és a szén-dioxid-kibocsátásra. Az üzemanyag-fogyasztás például 100 kilométeren akár 0,4 literrel is csökkenhet tengelyenként[1], ami 100 kilométeren akár 1,1 kg szén-dioxid-kibocsátás csökkentést jelent tengelyenként. Egy olyan pótkocsi esetén, mely évente 100.000 kilométert tesz meg, ez a szén-dioxid-kibocsátás csökkentés évente a 2.159 kilogrammot is elérheti tengelyenként.[2]

Az európai címkézési programban a gördülési ellenállásra kapott B osztályzatával a MICHELIN X Line Energy T egyértelműen kimagaslik a fuvarozó vállalatoknak kínált választékból.

A MICHELIN X Line Energy T olyan új gumikeverékkel készül, mely rendkívül alacsony gördülési ellenállást biztosít, miközben a felépítése olyan, hogy csökkenti a gumi alakváltozását (robosztusabb és ellenállóbb) és ezáltal a hőfejlődést. Ráadásul 7 százalékkal nagyobb felfekvési felületével[3] az új MICHELIN X Line Energy T még nagyobb biztonságot garantál. Hiszen a nagyobb felfekvési felület:

  • növeli a pótkocsi stabilitását
  • javítja a tapadást nedves úton.

Mindezeket jól példázza az alábbi videón látható teszt, amelyen szemléletesen látható, hogy nedves útburkolaton a MICHELIN új X Line Energy T abroncsával szerelt pótkocsi egy íven követi a vontatót, míg az egyik legnagyobb konkurens abroncsával szerelt pótkocsi sodródva csúszik le a kanyar ívéről. A tesztben mindkét kamion 40t. teljes terheléssel, ¾-ig koptatott abroncsokkal futott közel 50km/h sebességgel.

A MICHELIN X Line Energy T futófelületén három csatorna található, ami javítja a víz elvezetését, miközben a nagyméretű vállak nem engedik elcsúszni az abroncsot. Ezen kívül az abroncs jelentősen javítja a termelékenységet, hiszen akár 14 százalékkal tovább használható, mint a MICHELIN XTA 2+ Energy.[4]

A MICHELIN XTA 2 Energy és az XTA 2+ Energy abroncsokat felváltó MICHELIN X Line Energy T az alábbi méretekben kapható:

  • 215/75 R 17.5
  • 235/75 R 17.5
  • 245/70 R 17.5
  • 265/70 R 19.5

Ezen túlmenően a MICHELIN X Line Energy T család sokoldalú is. Használható két- vagy háromtengelyes félpótkocsikon, valamint több mint egy hagyományos vagy lengőtengellyel szerelt, nagy terheket szállító járműveken is. Mindenféle szállítási feladatra alkalmas, beleértve a legnehezebbeket is, mint például nagyon nagy terhek, gépjárművek, élőállat szállítása.

A Michelin kutatók és fejlesztők erőfeszítéseinek köszönhetően az új MICHELIN X Line Energy T minden területen jobb teljesítményt nyújt. Mindezt úgy, hogy a MICHELIN abroncsokra jellemző fontos tulajdonságok – biztonság, energiahatékony működés és a legalacsonyabb teljes beszerzési és fenntartási költség – egyikét sem kellett feladni.

Ezért kapott az új MICHELIN X Line Energy T mélybölcsős pótkocsiabroncs-család minden mérete igen jó minősítést az európai abroncs címke programban:

  • energia-hatékonyság: B
  • nedves tapadás: B
  • zajszint: 67 decibel (két hullámjel)

Napjainkban a MICHELIN abroncsválasztéka szolgálja ki a fuvarozói szükségletek legszélesebb skáláját, függetlenül a használattal kapcsolatos követelményekre vagy az igénybevett útfajtákra. E szükségletek megfelelő kezelése érdekében a Michelin bevetette hatalmas tapasztalatát és szakértelmét, hogy csökkentse a hőmérséklet, az időjárás, a terhelés, a motorteljesítmény és más külső tényezők lehetséges hatását az abroncsok teljesítményére.

A Michelin stratégiája, hogy „több élettel” rendelkező abroncsokat gyárt. Ezzel az elvvel összhangban az X Line Energy T abroncsot úgy tervezték, hogy újravágható és újrafutózható legyen, és így a lehető leghosszabb legyen az élettartalma. MICHELIN Remix technológiával történő újrafutózás után a MICHELIN X Line Energy T ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint egy új abroncs, miközben 21-29 kilogrammal kevesebb alapanyagra van szükség.[5] Ehhez hasonlóan, utánvágáskor az abroncs élettartama meghosszabbodik, éppen abban az időszakban, amikor a legalacsonyabb az üzemanyag-fogyasztása.

Bizonyított és általánosan elismert hosszú élettartamának és alacsony teljes beszerzési és fenntartási költségének köszönhetően a MICHELIN abroncsválasztéka megbízható, tökéletes megoldást jelent a fuvarozó flották üzemeltetőinek szükségleteire.

Forrás: MICHELIN

 


[1] Michelin belső teszt, amit egy távolsági útra megrakott járműre szerelt 265/70 R 19.5 méretű gumiabroncson végeztek, egy MICHELIN XTA 2 Energy abronccsal összevetve.

[2] Michelin belső összehasonlító teszt, amit egy 19 collos MICHELIN XTE2+ abronccsal végeztek.

[3] Azonos méretű MICHELIN XTA 2 Energy és XTA 2+ Energy abroncsokkal összehasonlítva.

[4] Michelin belső teszt, amit egy távolsági útra megrakott járműre szerelt 265/70 R 19.5 méretű gumiabroncson végeztek, egy MICHELIN XTA 2 Energy abronccsal összevetve.
.

[5] 2012 júniusában végzett belső Michelin tanulmány, az abroncs méretétől, súlyától és a karkasztól függően.

(Ezt a cikket 547 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..