Alkatrészgyártók hírei Gazdaság Hírek

Az új MICHELIN teherabroncsok választ adnak a fuvarozási ágazat problémáira

A Michelin bemutatta új teherabroncs választékát a 2012-es hannoveri IAA szakkiállításon Németországban. Az elmúlt három év során a Michelin új busz-, teherautó- és utánfutóabroncsokat vezetett be, melyek az új gumiabroncs eladásainak közel 40 százalékát fogják kitenni.

Az európai fuvarozási ágazat

A fuvarozási ágazat kulcsfontosságú Európában. 2012-es európai uniós dokumentumok szerint 2009-ben és 2010-ben:

  • 27 országban összesen 10,6 millió ember dolgozott a fuvarozási ágazatban és 600.000 árufuvarozó, valamint 331.722 személyszállító cég tevékenykedett az EU-ban.
  • Az ágazat 533 milliárd euró bruttó hozzáadott értéket teremtett, ami az Európai Unió 27 országa (EU-27) által termelt összes bruttó hozzáadott érték 5,1 százalékát teszi ki.1 2010-ben az Európai Unióban (EU-27) az árufuvarozás 3.831 milliárd kilométertonnát tett ki, melynek több mint 45 százalékát az unióban bejegyzett 34.092.500 tehergépjármű végezte szárazföldön.2
  • A fuvarozó vállalatok az üzlet hanyatlásával szembesülnek, míg a kereslet kismértékben a kelet-európai országok felé tolódik, ahol a szállított árumennyiség a 2008-as 93.751.000 tonnáról 2011-re 105.306.000 tonnára növekedett. Ugyanezen időszak alatt Nyugat-Európában a szállított árumennyiség 261.787.000 tonnáról 211.539.000 tonnára esett vissza.
  • A magánfuvarozás, például mezőgazdasági és építőipari anyagok szállítása, csökkenőben van. Egyedül a bérfuvarozás mutat növekvő tendenciát (bár még mindig nagyon ingadozó), miközben a személyszállítás kismértékben emelkedik.
  • Olaszországban a tehergépjármű eladások 37 százalékkal estek vissza 2012. első félévében. A recesszió által súlyosan érintett Dél-Európában komoly visszaesés volt a tehergépjármű értékesítésben, Spanyolországban 25,5, Görögországban 49,4, Portugáliában pedig 54,2 százalékkal csökkent az értékesítés az említett időszakban. Igaz, kisebb mértékben, de még Németországot is elérte a negatív tendencia, itt 1,9 százalékkal csökkent a tehergépjármű értékesítés az első félévben.
  • Franciaországban az árufuvarozási szektor (mely 87,7 milliárd euró hozzáadott értéket termelt és a dolgozó népesség 5,5 százalékának adott munkát 2010-ben)3 teljesítménye 5,9 százalékkal csökkent 2011 végére4, és a tehergépjármű értékesítés 7 százalékkal volt alacsonyabb 2012. első negyedében. A 2008-2009-es gazdasági visszaesés által okozott összeomlás óta a kereslet a 2003-as szint alá esett vissza.5 4,8 százalékkal növekedett az üres visszautak száma, ami a gazdasági tevékenység visszaesését tükrözi, miközben az átlagos rakomány 0,8 százalékkal csökkent.6
  • 2010-ben mindössze 41.406 tehergépjármű vezetői engedélyt adtak ki szemben a 2009-es 54.709 engedéllyel.7 Az újonnan létrehozott fuvarozó vállalkozások száma stagnál és még mindig nem érte el a 2010-es szintet, miközben a csődbe jutott vállalkozások száma változatlan. 2011 utolsó negyedében és 2012 első negyedében például mintegy 600 fuvarozó vállalat kért csődeljárást maga ellen, köztük a SERNAM is. A fizetett alkalmazottak száma és az ideiglenes munkaerő igénybevétele tovább csökkent.
  • Európában máshol sem volt jobb a helyzet. Olaszországban 6.000, Spanyolországban 20.000 és Németországban 5.000 fuvarozó vállalatot zártak be 2008-ban.8
  • Tevékenysége fenntartásának érdekében, kivétel nélkül minden fuvarozónak, ugyanazokra a problémákra, elsősorban a növekvő energiaárakra kell megoldást találnia. Például a Brent nyersolaj hordónkénti ára 2008 decemberében 30,77 dollár volt, ami 2012 augusztusára 112,67 dollárra emelkedett. Ebből logikusan következik, hogy az árufuvarozás költsége is tovább emelkedik, 2011-ben további 3,2 százalékkal.9
  • Miközben a fuvarozók költségei országonként eltérőek, bizonyos tételek nagy súllyal szerepelnek az eredmény-kimutatásukban. Portugáliában például egy fuvarozó vállalat működési költségének átlagosan 37,1 százalékát teszi ki az üzemanyagköltség10, míg Franciaországban ez az arány 28,4%, Lengyelországban pedig 40%. A gumiabroncs költségek ennél kevésbé eltérőek, Franciaországban 2,15, Portugáliában 2,81 és Lengyelországban 3,03 százalékot tesznek ki.

Ha figyelembe vesszük, hogy milyen nagy hatása van az abroncsoknak az üzemanyag-hatékonyságra, akkor a következtetés nyilvánvaló. A gumiabroncs-gazdálkodás optimalizálásával a fuvarozók jelentősen csökkenteni tudják üzemanyagköltségeiket, ami sok európai országban a legnagyobb kiadási tételt jelenti számukra.

Az új MICHELIN teherabroncs-családok: válasz a fuvarozási ágazat problémáira

Ez az a környezet, melyben a MICHELIN teherabroncs-választéka az európai abroncscímkézési rendszerben megszerzett kiváló energiahatékonysági besorolásának köszönhetően megbízható, gyakorlati megoldást jelent a beszerzési és fenntartási költségek jelentős csökkentésére. A MICHELIN teherabroncsokat ugyanis úgy tervezik, hogy újrafutózhatók és újravághatók legyenek, ami az abroncsok élettartamának meghosszabbítását célzó stratégiai vállalás egyik eleme.

Ne felejtsük el, hogy az abroncsgyártók az új EU címkézési rendszer által meghatározott speciális piaci környezetbe vezetik be az új termékeiket. 2012. november 1-jétől minden értékesített új gumiabroncson el kell helyezni egy címkét, amely tájékoztatást nyújt az abroncs teljesítményéről a gördülési ellenállás, a nedves tapadás és a külső zajszint tekintetében.

A Michelin üdvözli az abroncscímkézési program bevezetését, mely a kiválasztott teljesítmény-összetevők tekintetében objektív tájékoztatást biztosít a vásárlóknak, akik így felkészültebben tudnak dönteni.

Az üzemanyag-megtakarításon kívül az abroncs általános teljesítményének javulása, például a biztonság és az élettartam, további előnyöket biztosít a fuvarozási ágazatnak.

A Michelin odafigyel a fuvarozókra és az igényeikre. A kisebb teherautókra tervezett MICHELIN X Line Energy T abroncscsalád segít optimalizálni a terhelést, miközben alacsony gördülési ellenállás és kimagasló futóélettartam jellemzi. Az új MICHELIN X Multi F és a X Multi T gumiabroncsok szintén ezt a szemléletet követik.

A Michelin tapasztalatára és nagy szakismerettel rendelkező kutatócsapataira, valamint a fuvarozó cégekkel szorosan együttműködő figyelmes tanácsadóira támaszkodva a MICHELIN teherabroncs választéka az új tagjaival és szegmenseivel, melyek pontosan a vásárlók igényeihez igazítják a kínálatot, igazán a teherfuvarozó ágazat legjobb támogatója.

Az elkövetkezendő napokban, hetekben itt, a hungarokamion.hu oldalon is olvashatunk a Michelin szerepéről a november 1.-től bevezetésre kerülő abroncscímkézési rendszerben, illetve nemsokára részletesen is megismerkedhetünk a MICHELIN új teherabroncs termékválasztékával.


1 Forrás: Az EU közlekedési ágazata számokban, Európai Bizottság, 2012.
2 Forrás: Az EU közlekedési ágazata számokban, Európai Bizottság, 2012.
3 Forrás: Repères. Chiffres cles du transport, Ökológiai Minisztérium, Fenntartható fejlődés, Közlekedés és lakásügy, 2012
4 Forrás: La conjoncture des transports au premier trimestre 2012, Chiffres et Statistiques, no. 338, 2012 július, Francia Ökológiai Minisztérium, Fenntartható Fejlődés és Energia, 2012.
5 Forrás: Les Transports Routiers de Marchandises sous pavillon français en 2011, Chiffres et statistiques, no. 325, Francia Ökológiai Minisztérium, Fenntartható Fejlődés és Energia, 2012.
6 Forrás: Les Transports Routiers de Marchandises sous pavillon français en 2011, Chiffres et statistiques, no. 325, Francia Ökológiai Minisztérium, Fenntartható Fejlődés és Energia, 2012.
7 Forrás: Repères. Chiffres clés du transport, Ökológiai Minisztérium, Fenntartható fejlődés, Közlekedés és lakásügy, 2012.
8 Forrás: L’Officiel des Transporteurs, no. 2505, 2009. május 29.
9 Forrás: Repères. Chiffres cles du transport, Ökológiai Minisztérium, Fenntartható fejlődés, Közlekedés és lakásügy, 2012.
10 Forrás: Michelin belső adatok.

MICHELIN
.

(Ezt a cikket 344 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .