A Volvo Trucks bemutatja az Ütközés-figyelmeztetést vészfékrendszerrel

A Volvo Trucks vészfékrendszerrel ellátott Ütközés-figyelmeztetést fejlesztett ki – egy korai ütközés-figyelmeztetéssel ellátott fejlett vészfékezési rendszert, amely megakadályozza a figyelmetlenségből eredő súlyos baleseteket.

A ráfutásos ütközések a közúti balesetek jelentős hányadát teszik ki. A probléma megközelítése során a Volvo Trucks vészfékrendszerrel ellátott Ütközés-figyelmeztetést fejlesztett ki – egy fejlett vészfékezési rendszert, amely korai ütközés-figyelmeztetés is magában foglal. Az új Volvo FH-hoz rendelhető fékrendszert a járművezető támogatására fejlesztették ki, segítségével az ilyen ráfutásos balesetek többsége elkerülhető vagy mérsékelhető.

„Kezdésként feltettük a kérdést, hogy mi is a probléma valójában. A válasz a figyelmetlenség. Ha egész idő alatt figyelnénk az előttünk haladó forgalmat, nem lenne szükség ehhez hasonló rendszerekre” – mondja Carl Johan Almqvist, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója.

Az új rendszer egy radart és egy kamerát kombinál, amelyek együttesen azonosítják és figyelik az elöl haladó járműveket. A rendszert úgy tervezték, hogy az álló és a mozgó járművekkel is elboldoguljon, és akár 70 km/h-s relatív sebességig meg tudja akadályozni az ütközést egy mozgó célponttal. Ha a rendszer olyan járművet észlel, amelynek a teherautó az aktuális sebességével nekiütközne, a figyelmeztető rendszer egy folyamatos vörös fényjelzést hoz működésbe a szélvédőn, hogy visszatérítse a járművezető figyelmét az útra.

„Nem akarjuk átvenni a járművezetőktől az irányítást, mivel hiszünk abban, hogy ők vannak a legjobb helyzetben a reagálásra, és képesek lehetnek biztonságosan kikerülni a járművet” – mondja Almqvist úr.

Ha azonban a teherautó nem érzékel semmilyen reakciót, például kormányzást vagy fékezést a járművezető részéről, a rendszer továbblép egy villogó vörös fényjelzés, illetve egy csipogó hangjelzés kiadására. Ha továbbra sem történik reagálás, a rendszer óvatosan működésbe hozza a fékeket. Ha mindez nem elég, a rendszer aktiválja a vészfékrendszert, és minden lehetséges módon igyekszik teljesen megállítani a teherautót.

„Az esetek túlnyomó többségében a kezdeti figyelmeztető jelek elegendőek a járművezető figyelmének felkeltésére. Abban a ritka esetben pedig, amikor nem, a vészfékrendszer még mindig elkerülheti a súlyos balesetet” – mondja Carl Johan Almqvist.

Európában a vészfékrendszerek törvényileg előírt követelményként megtalálhatóak lesznek az új teherautókban 2015 novemberétől.

Forrás: Volvo Trucks Hungary
.

(Ezt a cikket 418 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?