Új Volvo FH: Nagyobb, erősebb, kényelmesebb
Ergonomikusabb munkahely, nagyobb kényelem és 300 literrel több tárolóhely. Íme néhány az új Volvo FH sorozat fülkéjének új jellemzői közül. A cél egy olyan fülke megalkotása volt, amely megfelel a járművezetők igényeinek, a hatékony munkavégzéshez és a hatékony pihenéshez egyaránt.

Az A-oszlop függőlegesebb kialakításával a Volvo FH fülkéje a korábbinál tágasabbá vált.
„Ez szögletesebb külső vonalakat biztosít a fülkének, de a fülke tetejének ívelt vonalai kiegyensúlyozzák ezt a változást. Ennek eredményeként a Volvo FH fülkéje megtartja jellegzetes megjelenését” – mondja Rikard Orell, a Volvo Trucks tervezési igazgatója.
A Volvo FH még álló helyzetben is úgy néz ki, mintha mozogna. Ezt a hatást a fülke lemezeinek vonalai és formái keltik. Például a kerékjáratok felső sarka, amely előre és lefelé irányul. A fényszórótakarók jellegzetes metszése szintén ezt a hatást erősíti.
Nagyobb fülkéje ellenére az új Volvo FH ugyanolyan kiváló aerodinamikai jellemzőkkel rendelkezik, mint elődje, nem utolsó sorban a fülke nagyobb sugárban lekerekített sarkainak köszönhetően.
Az egyik olyan dolog, ami egyértelműen megkülönbözteti az új Volvo FH sorozatot, az új visszapillantó tükrök.
„A kilátás javítása érdekében elhagytuk a tükörházakat. Immár csak a keskeny tükörtartó karok láthatók, a rajtuk lévő állítható tükrökkel” – mondja Rikard Orell.
Munka és kikapcsolódás
A fülke belsejében is sok minden változott.
„Mindent továbbfejlesztettünk a fülke belsejében. A járművezetők manapság átlagosan heti öt napot a fülkében töltenek. Ennek így optimális munkahelynek kell lennie, ugyanakkor kellemes pihenést és kikapcsolódást is kell biztosítania valamennyi járművezető számára, testfelépítéstől függetlenül – magas vagy alacsony, vékony vagy vastag” – mondja Ulf Andreasson, a Volvo Trucks fülkefejlesztési termékigazgatója.
A vezetőülést jobb deréktámasztást és oldaltartást biztosít, és további négy centiméterrel hátrébb csúsztatható. Az új kormánykerék-állítási rendszer jóvoltából a kormánykerék a korábbi változathoz képest további 20 fokos szögben dönthető. Ez tovább könnyíti a járművezető számára az ergonomikus és kényelmes vezetési pozíció megtalálását.
Egy kipihent járművezetőnek kényelmes ágyra is szüksége van. A Volvo ezért 815 mm-re szélesítette az ágyat, és új matracokat mutatott be.
A fontos műszerek középen
Az új teherautóban számos funkció a kormánykerék gombjaival vezérelhető – beleértve a telefont és a navigációt is. A műszerfalon fontossági sorrendben helyezték el a gombokat, de ezeket a járművezető vagy a fuvarozó könnyedén áthelyezheti.
„Új műszeregységünk magasra emeli az iparági mércét. Valamennyi fontos műszert középre csoportosítja, míg a kevésbé létfontosságú műszerek a bal és a jobb oldalra kerültek. Ennek eredményeként általában nem kell levennie a szemét az útról a legfontosabb műszerek leolvasásához” – magyarázza Rikard Orell.
Nagy ablakok és letisztult felületek
Az ablakok nagyobbak, mint az előző Volvo FH esetében, 8 százalékkal növelve az üvegfelületet, és úgy alakították ki őket, hogy javítsák a kilátást a jármű közvetlen környezetére. A műszerfal sima, és egészen a fülke egyik oldalától a másikig egy darabból áll. További kilátást javító részlet a visszapillantó tükrök kialakítása.
„Az új tükrök 25 százalékkal javítják a közvetlen kilátást, ami annak köszönhető, hogy mindenre kiterjedt a figyelmünk, ami előre és oldalra nézve csökkentheti a látóteret” – mondja Rikard Orell.
Egy plusz köbméternyi tér
Az új Volvo FH sorozat fülkéje közel egy köbméterrel nőtt. Ez tágasabb és levegősebb belteret eredményez, ugyanakkor a tárolási kapacitás is nőtt 300 literrel.
„Egy jó teherautó-fülkét nemcsak munkára, hanem pihenésre és alvásra is optimalizálnak. Egy üzleti szállodaként tekintünk a fülkére. A fülkében biztosítani kell a hatékony munkavégzés lehetőségét, ugyanakkor a kellemes éjszakai alvásét is, így frissen és éberen vághat bele az új munkanapba. A letisztult dizájn és a világos színek fokozzák a térérzetet, és segítenek ebből a szempontból” – mondja Rikard Orell.
Integrált állóhelyzeti hűtés
Integrált állóhelyzeti hűtés biztosít a járművezető számára kellemes hőmérsékletet a fülkében egész nap.
„A hűtőberendezés éjszaka nem fogyaszt üzemanyagot. Jobb légáramlást biztosít a fülkében és rendkívül csendesen működik. Sőt, mi több, intelligens is: kiszámolja, hogy mennyi ideig használható az akkumulátorok lemerítése nélkül. Ezáltal biztosan garantálhatjuk, hogy a teherautó el fog indulni reggel” – magyarázza Ulf Andreasson.
Mivel az opcióként rendelhető hűtőberendezés a fülke integrált része, nem befolyásolja a teherautó aerodinamikai jellemzőit és nem vesz el helyet a fülke belsejéből.
Elcsábítja a legjobb járművezetőket
A teherautók fülkéje befolyásolja a járművezetők jólétét, és ezáltal a fuvarozók nyereségességét is. De további funkciókat is betölt.
„A járművezetők körében népszerű teherautókkal dolgozó fuvarozók könnyebben csábíthatják el a legjobb járművezetőket. Azt pedig tudjuk, hogy a jó járművezető az egyik legfontosabb tényező a fuvarozók nyereségességéhez” – mondja Ulf Andreasson.
Az új Volvo FH sorozat 2013 tavaszán mutatkozik be az európai piacon.
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 1766 alkalommal tekintették meg.)