Michelin: “A Michelin teljesítményt árul, nem gumit”

A Michelin olyan gumiabroncsokat fejleszt és gyárt, melyek különböző területeken egyszerre nyújtanak kimagasló teljesítményt. Erre az egész vállalatra jellemző elkötelezettségre utal a fenti állítás. Ez teszi különlegessé, egyedivé az abroncsokat, és ez biztosítja a kiváló minőséget. Mindamellett öregbíti is a MICHELIN márka jó hírnevét.

A „teljesítményt árulunk, nem gumit” attitűd kifejezi a Csoport küldetését is, és még érthetőbbé válik, ha arra gondolunk, hogy milyen alapvető szerepe van a gumiabroncsoknak, hiszen a jármű és az út között az egyetlen érintkezési pontot jelentik.

Michelin Total Performance, a Csoport stratégiai küldetése

Amikor valaki a volán mögé ül, nem bízhat semmit a véletlenre, felelős azért, hogy minden tökéletesen működjön. Ebből a szempontból a gumiabroncsoknak három rendkívül fontos feladatuk is van: viselni a jármű súlyát, közvetíteni a fékező és gyorsító erőt az út felé és irányítani a járművet. Az abroncs legfontosabb feladatai a tapadással és az irányíthatósággal kapcsolatosak. A Michelin ezért törekszik módszeresen a lehető legjobb teljesítmény elérésére. Az autóvezetők, utasok, gyalogosok és a közlekedés más résztvevőinek biztonsága a Michelin egyik fő vállalása.

Ezen kívül a MICHELIN gumiabroncsok futóélettartama a leghosszabb a piacon, ugyanakkor a járművek energiahatékonyságát is javítják.

A Michelin folyamatosan fejleszti az abroncsok teljesítményét meghatározó összes tényezőt. Bár egyszerűbb és olcsóbb lenne csak egyre összpontosítani közülük, fejlett technológiáinak segítségével, a felmerülő nehézségeket legyőzve a Michelin már hosszú ideje arra törekszik, hogy egyszerre fejlessze a felhasználók számára fontos tényezők mindegyikét.

Minden MICHELIN gumiabroncs jellemzője a „Michelin Total Performance” elve, mely a Csoport stratégiájának természetes következménye, és a kutatás-fejlesztési folyamat teljes egészét áthatja. A minőség garanciáját jelenti a vásárlóknak ez az elkötelezettség egy olyan időszakban, amikor a Michelin a teljes személy- és kisteherautó gumiabroncs választékának 80%-át kevesebb, mint két év alatt megújítja.

Kutatás és innováció, a Michelin alapvető értékei

A kutatás és a fejlesztés a Michelin növekedésének két motorja.

Az innováció vezérli azt a 6.000 Michelin kutatót, mérnököt és vegyészt Európában, az amerikai kontinensen és Ázsiában, akik a jövő gumiabroncsainak anyagaival, tervezésével, fejlesztésével és sorozatgyártásával foglalkoznak. A Michelin stratégiai küldetése már a kezdetektől egyértelműen az innovációra és olyan új technológiák kifejlesztésére irányult, melyek tökéletes összhangban vannak a fogyasztók igényeivel.

Az alapvető kémiai és fizikai jelenségek megértésétől a prototípusok létrehozásáig és teszteléséig, valamint a sorozatgyártás lehetőségének megteremtéséig a tevékenységek rendkívül széles skálája tartozik ide. Ezen kívül a kutatócsoportok a helyi eljárásokat is megismerhetik, hiszen a kutatóközpontok három különböző kontinensen találhatók. Más vezető tudományos laboratóriumokkal való közös vállalkozások és műszaki együttműködések létrejöttét is ösztönzi ez a rendszer, ami kapcsolódó ismeretekhez és képességekhez való hozzáférést biztosít.

Michelin Total Performance,
amely a kutatás-fejlesztés keretét adja

Hatalmas tervezési és szimulációs potenciál

592 millió

Ennyi eurót fordít a Michelin évente a kutatás-fejlesztésre.

1
Csak egyetlen Michelin Technológiai Központ létezik, mely globális hatáskörrel és három kontinensen – Észak-Amerika, Ázsia és Európa – három bázissal rendelkezik.

6000
A Michelin kutatás-fejlesztési folyamatában dolgozó alkalmazottak száma.

350
A K+F folyamatában résztvevő különböző szakmák száma. Mint például kutatók, mérnökök, fejlesztők, tribológusok (a súrlódás, kenés, tudományával és az egymással kölcsönös mozgási viszonyban lévő felületek kopásával foglalkozó szakemberek), áramlástani szakemberek, hangtechnikusok, biológusok, mezőgazdasági szakemberek, fémmunkások, tesztelők és technikusok.

400
A Michelin által alkalmazott szimulációs eszközök száma.

 

Széles körű tesztelési lehetőségek

4
A Michelin négy különböző módon vizsgálja a gumiabroncsok teljesítményét:

  • az alapanyagok és félkész termékek laboratóriumi vizsgálata
  • gépeken végzett tesztek
  • objektív és szubjektív közúti és pálya tesztek
  • vásárlók által végzett használati tesztek

700
A Michelin által használt, hitelesített mérési és tesztmódszerek száma. A vállalat minden mérettartományban képes méréseket végezni, a nanométeres vizsgálatoktól egészen a több mint négy méter magas, öt tonnát meghaladó súlyú óriás abroncsokon végzett tesztekig.

80
Az a Celsius fokban kifejezett hőmérséklettartomány, melyben a Michelin a teszteket végzi. Ezeken a gépeken -30 és +50°C közötti környezeti hőmérsékleten és akár 450 km/h sebességnél lehet vizsgálatokat végezni.

1
A Michelinnél, 1,8 milliárd kilométert vezetnek évente a tartóssági és futóélettartam vizsgálatok során. Ez annyit tesz ki, mintha 12 percenként megtennénk egy teljes kört a Föld körül.

1,5 millió
A Michelin laboratóriumaiban évente ennyi mérést végeznek az alapanyagokon és a félkész termékeken (gumikeverékek, fém/textil szövetek).

75.000
Évente a felhasználók bevonásával végzett tesztek száma. Személyautó abroncsokkal összesen 96 millió kilométer, kisteherautó abroncsokkal 18 millió kilométer és tehergépkocsi abroncsokkal 360 millió kilométer megtételére kerül sor.

Michelin X ENERGY SAVERGREEN abroncsokkal felszerelt Volvo FM dobozos teherautó

Michelin Total Performance,
a gumiabroncs-technológia minden területét magába foglaló stratégia

A Michelin stratégiájának lényege, hogy olyan gumiabroncsokat fejleszt, melyek különböző területeken egyszerre képesek kimagasló teljesítményt nyújtani. Minden MICHELIN márkájú gumiabroncs tehát egyszerre kínál biztonságot, üzemanyag-hatékonyságot (és következésképpen alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást) és nagyobb futásteljesítményt.

Ez azt jelenti, hogy a MICHELIN abroncsok olyan felhasználói élményt biztosítanak, mely minden elvárásnak megfelel, legyen szó személyautóról vagy kishaszongépjárműről.

A teljesítményösszetevők némelyike ellentétben áll egymással. Fejlett technológiák, megfelelő gyártási és tesztelési kapacitás kell ahhoz, hogy mégis minden összetevő jelen lehessen egyetlen a gumiabroncsban. A mai napon egy stockholmi sajtóértekezleten a Michelin bemutatja stratégiai küldetését, mely a vállalat teljes tevékenységét inspirálja és irányítja. Ez az elkötelezettség a következőkben nyilvánul meg:

  • A kutatás-fejlesztés határainak folyamatos kiterjesztése, a különböző képességek rendkívül széles választéka, kiemelkedő K+F költségvetés és világszínvonalú kutatóközpont (a számokat lásd fent).
  • Megfelelő eszközök a gumiabroncsok életciklusának és a velük szemben támasztott követelmények vizsgálatához a teljesítményük folyamatos javításának érdekében.
  • Az autósok elvárásainak, az autógyártók követelményeinek és az Európai Unió szabályainak alapos ismerete.
  • Tapasztalat a balesetek elemzésében, mely az adott terület vezető intézményeivel folytatott együttműködésnek köszönhetően folyamatosan bővül. Jó példa erre a Drezdai Műszaki Egyetem közlekedési balesetek elemzésével foglalkozó tanszéke és a Michelin által végzett közös munka.
    • Régóta fennálló folyamatos elkötelezettség a haladás szolgálata iránt, amit jól szemléltet az, hogy a Csoport termékválasztékának 80 százaléka megújul, bevezetésre kerül két új gumiabroncs a személyautókra készülő MICHELIN EnergySaver+ és a kisteherautókra gyártott MICHELIN Agilis+.

A gumiabroncs – egy semmi máshoz nem hasonlítható termék

A gumiabroncs nem más, mint különböző anyagok gondosan megtervezett keveréke, mely hasznos élete során több millió deformációt szenved el, és alkalmazkodnia kell rengeteg különböző, nagy igénybevételt jelentő használati körülményhez. Íme erre négy meggyőző példa:

  • 80 km/h sebességnél a felfekvési felület minden egyes összetevőjének kevesebb mint egy ezredmásodperc ideje van arra, hogy irányítsa, gyorsítsa és fékezze a járművet.
  • Amikor belehajtunk egy kátyúba vagy felhajtunk az útpadkára, a gumiabroncs bizonyos részei több mint 150 százalékos mértékben deformálódnak.
  • Nyáron az autópályán, amikor a külső hőmérséklet 30°C, az abroncs hőmérséklete 80°C.
  • Amikor hirtelen félrekapjuk a kormányt, hogy kikerüljünk egy akadályt, a külső íven lévő abroncsokra nehezedő súly több mint 500 kilogrammal is megnő.

Innováció az elméletileg egymással összeegyeztethetetlen teljesítményösszetevők egyesítése érdekében

Bizonyos teljesítményösszetevők nem összeegyeztethetők egymással, úgynevezett konstrukciós ellentétben állnak. A gumiabroncsok esetében két alapvető konstrukciós ellentétről beszélhetünk:

  • A maximális biztonság érdekében a száraz és nedves tapadás közötti ellentétet kell feloldani. Száraz burkolat esetén az a jó, ha minél nagyobb felületen érintkezik a gumi az úttal, pontosan úgy, ahogy egy slick gumi a versenyeken. Nedves burkolat esetén viszont a futófelületen mintázatra, csatornákra van szükség, hogy el tudjon távoznia víz, valamint barázdák kellenek, melyek megtörik a víz felszínét, és lehetővé teszik, hogy a gumi a burkolathoz tapadjon.
  • Az energiahatékonyság területén az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és a futóélettartam növelése közötti ellentét jelenti a problémát. A futásteljesítmény növelésének legegyszerűbb módja, hogy több gumit kell beépíteni a futóba, ami így lassabban kopik el. Azonban ez növeli az abroncs üzemanyag-fogyasztását, mert így nagyobb mennyiségű gumi deformálódik minden egyes kerékfordulatnál.

Hatékony innovációs képességének és fejlett technológiájának köszönhetően a Michelin képes összeegyeztetni ezeket az ellentéteket a lehető legkevesebb kompromisszummal. Folyamatos programok biztosítják az állandó fejlesztéseket az alapanyagok, a karkaszfelépítés és a futómintázat területén. Ily módon a Michelin egyszerre fejleszti az összes különböző teljesítményösszetevőt.

A gumiabroncs technológia bemutatása

A gumiabroncs egy 200 különböző alkotóelemből felépülő csúcstechnológiás termék. Alkotóelemi közt vannak elasztomerek, lágyítószerek, vegyi adalékanyagok, erősítő anyagok valamint fém és textil betétek. A kihívást az jelenti, hogy a lehető legtökéletesebben kell összeépíteni a különböző anyagokat ahhoz, hogy az abroncs a biztonság, a tapadás, az ellenállóképesség és a futásteljesítmény területén egyaránt a megfelelő teljesítményt biztosítsa.

A MICHELIN gumiabroncsok minősége

A Michelin rendkívül szigorú minőségellenőrzési rendszert alkalmaz, mely garantálja, hogy minden egyes legyártott gumiabroncs tökéletesen megfelel az előírt teljesítménykritériumoknak. Ezek a rendszerek azt is biztosítják, hogy minden Michelin gumiabroncs azonos tulajdonságokkal rendelkezik, és ugyanazt a kimagasló teljesítményt kínálja, függetlenül attól, hogy hol és mikor gyártották.

Tapadás szélsőséges körülmények között is!

A Michelin Total Performance – egy globális stratégia

A MICHELIN márkájú abroncsválaszték több mint 80 százaléka két év alatt megújul

A Michelin Total Performance egy globális stratégia, mely a gumiabroncsok minden fajtájára érvényes. Akár nyári vagy téli abroncsról, akár kisméretű szedánra, felsőkategóriás autóra, sportautóra, SUV-ra, vagy kishaszongápjárműre való abroncsról van szó, a Michelin gumiabroncsokat úgy tervezik és gyártják, hogy azok a lehető legtökéletesebb teljesítményegyensúlyt biztosítsák.

A Michelin megújítja az Európában forgalmazott személygépkocsi abroncsválasztékának több mint 80 százalékát a 2010-től a 2012 végéig terjedő időszakban.

Ez 11 különböző termékvonalat érint. Többek közt olyan fontos termékcsaládokat fognak lecserélni, továbbfejleszteni vagy átdolgozni, mint a MICHELIN Energy, a MICHELIN Primacy, a MICHELIN Pilot, a MICHELIN Agilis stb.

A stratégia részeként a Michelin ma bemutat két új gumiabroncsot, melyek kezdetben az európai utánpótláspiacon lesznek kaphatók: az új MICHELIN EnergySaver+, melyet a városi kisautóktól a családi szedánokig számos különböző autón lehet majd használni, és az új MICHELIN Agilis+, mely kisteherautókra készül. (Erről a két új gumiabroncsról részletes információk találhatók egy másik sajtócsomagban.)

Michelin Total Performance –
stratégia, mely hatékonyabb választ ad a mobilitás kihívásaira

1,6
A háztartásokban található járművek átlagos száma Európában.

1,6
Ennyi milliárd jármű
lesz világszerte az utakon 2030-ban, ez a jelenlegi szám kétszerese.

71,5
A teljes autóval megtett távolságnak ennyi százalékát teszi ki hetente az otthon és a munkahely közötti ingázás.

66%
Ilyen mértékben emelkedett az ólmozatlan benzin ára
2005 és 2012 között. A dízelüzemanyag árának emelkedése 63 százalékos volt az említett időszakban.

18
A közúti közlekedés hozzájárulása az emberi tevékenység által okozott teljes fosszilis eredetű
szén-dioxid-kibocsátáshoz 18%. Ebből 4 százalék írható a gumiabroncsok számlájára a gördülési ellenállás legyőzése érdekében elégetett üzemanyag miatt. Egy autó esetén ez durván minden öt tank üzemanyagból egy teljes tankot jelent.

60
A világ olajtermelésének több mint 60 százalékát a közlekedésben használják fel.

70
Jelenleg a világ népességének fele városokban él, és ez az arány az előrejelzések szerint 2030-ra 60, 2050-re pedig 70 százalékra fog emelkedni. A városi népességrobbanás már napjainkban is nyilvánvaló, hiszen jelenleg az egy milliónál több lakost számláló városok száma a világon 450 és a 10 milliót főt is meghaladó lélekszámú metropoliszok száma 20 körül van.

A Michelin közvetlen szerepet játszik a fenntartható mobilitást elősegítő megoldások felkutatásában. A Michelin célja minden egyes termékével a lehető legtöbb ember vagy áru biztonságos szállítása a lehető legnagyobb távolságra, minél kevesebb anyag felhasználása mellett.

1992 óta az üzemanyag-takarékos személygépkocsi abroncsok öt és tehergépkocsi abroncsok három generációját fejlesztette ki a Michelin. Összesen ezek az abroncsok 15 milliárd literrel csökkentették világszerte az üzemanyag-fogyasztást, és 38 millió tonna szén-dioxid nem került a légkörbe ezeknek köszönhetően.

Michelin
.

(Ezt a cikket 374 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?