Hírek Környezetbarát Márkahírek Renault

Renault Trucks: Van értelme a fenntartható fejlődésnek

A Franciaországban 2012. április 1. és 7. között megrendezésre kerülő, “A fenntartható fejlődés hete” rendezvény alkalmából a Renault Trucks azokat a lépéseket eleveníti fel, amelyeket annak érdekében tett, hogy kellemesebbé tegye a munkavégzést a vállalat alkalmazottai számára; csökkentse tevékenységeinek és termékeinek környezetterhelését; olyan felelős közúti áruszállítást alakítson ki, amely az egész társadalom érdekeit szolgálja.

A munkavállalók jóléte a szociális politika középpontjában

A fenntartható fejlődés fogalmához hozzátartozik, hogy a vállalat gondot fordít a legfontosabb szereplők, az alkalmazottak jólétére. Ebben a tekintetben a Renault Trucks jóval többet vállal, mint amire a törvény betűje kötelezi.

A munkahelyi jólét mellett 2005 óta elkötelezett Renault Trucks egyike azoknak a francia vállalatoknak, amelyek elsők között hoztak létre Stresszfigyelőt. A szolgálat a megalapítása óta már negyedszer végzett felmérést a személyzet körében. Az eredményeket eljuttatták a vállalat azon ágazataihoz, amelyek esetén változásokat szorgalmaztak. 2010 és 2011 között a stresszmegelőző terv közel ezer vezető és szociális partner képzését tette lehetővé. A Renault Trucks a Franciaországban folytatott stresszmegelőző cselekvéséért 2011-ben elnyerte az AB Volvo csoport Egészség, biztonság és jólét a munkahelyen elnevezésű díját.

A nő-férfi arányt illetően hároméves vállalati megállapodás született a nemek közötti jobb szakmai egyensúly megteremtésért a következő négy területen: a munkaerőfelvétel, a képzés, a szakmai előrelépés, valamint a szakmai élet és a családi kötelességek összeegyeztetése. Ez a megállapodás része a Renault Trucks sokszínűségi politikájának. A megállapodás értelmében különböző lépésekkel kívánják kiegyensúlyozottabbá tenni a nemek arányát azokban a munkakörökben, ahol a nők vagy túlsúlyban, vagy túl kevesen vannak. Külön hálózatot alakítanak ki, amely a vezető beosztásban dolgozó nőket fogja össze. A szülési szabadságra készülő nővel vagy férfival, illetve örökbefogadó szülővel minden esetben elbeszélgetést folytatnak.

2011-ben a nők az összes munkaerőfelvétel 33 százalékát képviselték (a munkaerő-kölcsönzés nem számít ide), a vezetői pozíciók esetén arányuk 28 százalék volt. 2007 óta 17,4-ről 20 százalékra nőtt az arányuk a személyzeten belül, és ez egy százalékkal nő évente. Vezetői szinten az arányuk 2011-ben változatlanul 22 százalék.

A Renault Trucks a fogyatékkal élők munkahelyi beilleszkedése tekintetében is élen jár. 2010-ben aláírta a hetedik vállalati megállapodást a reprezentatív szakszervezetekkel, és ezzel újabb lendületet vett a fogyatékkal élő munkavállalók beilleszkedése, képzése, karrierkövetése és munkaviszonyban tartása terén. A Renault Trucks a témával kapcsolatban külön képzési lehetőséget is kínált a vezetőknek, amely 2012-ben fejeződik be, és amelyen 2011-ben több mint 200 munkavállaló vett részt. 2011 a jelentős tudatosságnövelő lépések szempontjából is említésre méltó év volt: minden vezetőnek egy osztályértekezlet keretében ki kellett térnie a fogyatékosság témájára. Valamennyi munkatárs kapott egy interaktív játékot, amely a fogyatékossággal kapcsolatos, valamint egy tájékoztató füzetet a fogyatékos munkavállalók helyzetéről. Készítettek egy filmet fogyatékos emberek részvételével, és azt a személyzet rendelkezésére bocsátották. A Franciaországban megrendezett, « A fogyatékosság hete » című rendezvény alkalmából tematikus műhelyeket nyitottak, és rendkívül eredeti együttműködések is létrejöttek egyetemekkel, főiskolákkal annak érdekében, hogy megkönnyítsék a bejutást a fogyatékkal élő diákok számára a felsőoktatási intézményekbe.

A Renault Trucks 2004-ben csatlakozott ahhoz az ENSZ egyezményhez, amely arra buzdítja a vállalatokat, hogy kötelezzék el magukat a korrupció ellen, valamint az emberi jogokért, a munkahelyi előírások betartásáért és a környezet megóvásáért folytatott küzdelemben.

A környezetvédelem kérdése legyen a központi kérdés az ipari telephelyeken

2011-ben a Renault Trucks mindenre kiterjedően felmérte a normandiai Blainville-sur-Orne-ban található üzem üvegházhatású gázainak teljes kibocsátását (teherautófülke-gyártás, középkategóriás haszonjárművek összeszerelése). Ezzel a gyártó nemcsak megelőzte a majdani szabályozást, hanem túl is ment annak előírásain. A felmérésből kiderült, melyek a főbb CO2-kibocsátási források, és az is, hogy milyen mértékben segített csökkenteni a kibocsátást a gyártóeszközök elmúlt évekbeli korszerűsítése. Így például a festőfülkék műhelyének 2010-es felújításának köszönhetően évente 6500 tonnányival kevesebb CO2 jut a légkörbe. A lyoni telephelyen átadott új présműhelyet úgy alakították ki, hogy kisebb legyen az erőforrás igénye, így például kevesebb olajat használjon fel (többek között egy olajszivárgás-észlelő rendszernek köszönhetően). Az üzemet korszerű és energiatakarékos berendezésekkel szerelték fel, optimalizálták a világítást és a hulladékgyűjtő területet, korlátozták a műhelyekben a zajt.

A vállalat külön informatikai rendszer segítségével szabályozás-figyelést is végez, valamint folyamatosan követhetővé teszi, hogy a telephelyek megfelelnek-e a környezetvédelmi előírásoknak. Segítségével pontosan irányíthatók azok a cselekvési tervek, amelyeket az egyes létesítmények vezetősége határozott el a szabályozásnak való megfelelőség érdekében. A lyoni létesítmény például « Minőség, biztonság és környezet » címen létrehozott egy on-line képzést, amely bekerült a vállalat által kínált képzések jegyzékébe.

A Renault Trucks 2011-ben számos lépést tett gyártóműveiben az energetikai hatékonyság javításáért: a kapcsolódó energiahálózat irányítása, hétvégi körjárat Blainville-sur-Orne műhelyeiben (Normandia), a tetőszerkezet termográfiás vizsgálata Bourg-en-Bresse telephelyen, egyes berendezések teljes energetikai felmérése stb

A fenntartható áruszállításért

Több éves tesztelés után a Renault Trucks 2011-ben megkezdte az alternatív energiával működő teherautók, a 100 százalékig elektromos Renault Maxity Electrique (3,5/4,5 t) és a hibrid meghajtású (dízel-elektromos) Renault Premium Distribution Hybrys Tech (19/26 t) sorozatgyártását, és továbbra is forgalmaz földgázüzemű járműveket (Renault Premium Distribution GNV). Nagy áruházláncok jelentős képviselői, élvonalbeli szállítókkal karöltve helyezték üzembe ezeket a járműveket, és bekapcsolódtak a kutatási és fejlesztési munkákba is. E folyamat kiemelkedő eseményeként 2011 szeptemberében a Renault Trucks egy kísérleti járművet adott át a francia Carrefour csoportnak, a 16 tonnás Renault Midlumot, amely a világ legnagyobb, teljesen elektromos hajtású áruszállító teherautója.

A Renault Trucks továbbra is nagy erővel terjeszti azokat a járműveket és szolgáltatásokat, amelyek kedvezőek az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából. Az Optifuel megoldások három részből állnak: az Optifuel Technology csúcstechnikás járműveket és műszaki megoldásokat kínál; az Optifleet flottakezelő program; az Optifuel Programme, amely együtt kínálja a gazdaságos vezetésről szóló képzést (Optifuel Training) és egy olyan programot, amely méri és kiértékeli a fogyasztást (Optifuel Infomax). Ez a csomag Németországban elnyerte a Fenntartható közúti szállítás első európai díját. A gyártó ennek szellemében optimalizálta és hozta forgalomba például a Renault Premium Optifuel 2011 nyergesvontatót, amelyet Optiroll funkcióval szerelt fel. Ezt a « vezérelt szabadon futó kerék » funkciót összekapcsolták a sebességtartó automatikával, így a rendszer a jármű tehetetlenségét felhasználva éri el a fogyasztáscsökkenést. 2011-ben újabb 7000 európai közúti sofőr és járműparkkezelő vett részt a Renault Trucks által kínált « gazdaságos vezetés » képzésen. Az ott megszerzett ismereteknek köszönhetően akár 15 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. 2007 óta több mint 14.000 ember vett részt a képzésen. A Renault Trucks kihozta a NavTruck alkalmazást is, az első kifejezetten teherautós, okostelefonra kifejlesztett GPS alkalmazást, amely megkönnyíti a járművezetők küldetését, és az optimális irányításnak köszönhetően hozzájárul a fogyasztás csökkenéséhez.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 278 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .