Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Az év elején az Európai Unió hivatalosan ismertette az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma követelményeit, lehetővé téve, hogy megkezdődjön a normának megfelelő nehéz-tehergépjárművek forgalomba helyezése. A Scania már el is kezdte európai ügyfelei részére a járművek szállítását: az első jármű február folyamán Hollandiában talált gazdára, és már Svédországban is van az új normának megfelelő tehergépkocsi. A következő hetekben számos európai ország helyez forgalomba hasonló járműveket.
Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2012. december 31-én fog életbe lépni az Európai Unió országaiban és néhány környező államban, kezdetben csak az új tehergépkocsi modellekre vonatkozóan, majd egy évvel később már minden eladott új járműre érvényben lesz. A Scania közel egy éve gyárt olyan gépjárműveket, amelyek megfelelnek az új norma előírásainak, de a szabályozás hiánya miatt eddig nem lehetett őket Euro 6-osként forgalomba helyezni.
Az átmenet felgyorsítása érdekében a német kormány kiszélesítette és megnövelte a szállítási ágazat beruházásai számára nyújtható állami támogatások körét, amelyek érintik az Euro 6-os járműveket is, hiszen ezek forgalomba állításával jelentősen csökkenthető a környezetbe kerülő károsanyag mennyisége. Ugyanakkor már folynak a tárgyalások az Euro 6 járművek számára a német autópályákon bevezetendő kedvezőbb útdíjakról. Ezek az ösztönzők jelentősen ellensúlyozzák az új technológia magasabb árát.
„Üdvözöljük a német döntést, amely támogatja azokat az üzemeltetőket, akik a legtisztább technológiát akarják használni.” – mondta Martin Lundstedt, a Scania gyártásért és értékesítésért felelős alelnöke.
A szaksajtóban mostanában megjelent újságírói tesztutakról készült beszámoló cikkek egyöntetűen állítják, hogy a Scania Euro 6-os járműveinek fogyasztása nem haladja meg az Euro 5-ös autók fogyasztását; sőt, azonos vezetési körülmények között az Euro 6-os autók fogyasztása kisebb.
2011 márciusában a Scania volt az első gyártó, aki Euro 6-os motorral üzemelő járműveket kínált, lehetővé téve ezzel a fuvarozóknak, hogy az elsők között térjenek át a rendelkezésre álló legtisztább technológiára. A Scania számos innovatív megoldást használt fel a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentése érdekében. A normának megfelelően a nitrogén-oxid és részecske-kibocsátás mértéke nagyjából egyötödére csökkent az érvényben levő Euro 5-höz képest.
A Scania jelenleg 440 és 480 lóerős kivitelben, 13 literes motorral kínálja Euro 6-os járműveit, amelyek elsősorban hosszú távú fuvarozáshoz ideálisak, de természetesen más fuvarfeladatok ellátására is alkalmasak. Mindemellett a vállalat folyamatosan dolgozik Euro 6 termékválasztéka szélesítésén, hogy az egyéb szegmensekben dolgozó ügyfelek igényeire is tudjon megfelelő járművet kínálni.
Az Euro 6 az első lépés a világszinten egységes kibocsátási normák létrehozásának irányában, amely magában foglalja Európát, Észak-Amerikát valamint Japánt, és egyben megkönnyíti a jövő normáinak összehangolását, illetve fejlesztését.
Forrás: Scania
.
(Ezt a cikket 214 alkalommal tekintették meg.)