Milyen lesz a városi áruszállítás 2030-ban vagy 2040-ben? A válasz megkísérléséhez a Renault Trucks elképzelte a « Connect » tanulmányautót. Az 1:25 arányban elkészített tanulmány egyszerre több elképzelés továbbgondolását is lehetővé teszi az áruszállítás és járműtervezés jövőjére vonatkozóan, és egyben megerősíti a gyártó filozófiáját: használjuk a megfelelő teherautót a megfelelő helyen, a megfelelő energiával és a megfelelő időben.

A teherautó-gyártók közül jelenleg a Renault Trucks városi jármű kínálata a legszélesebb és a leginnovatívabb a piacon, a Clean Tech (elektromos, hibrid és földgázüzemű) járművekkel együtt. A jövő áruszállításához a gyártó elképzelte a Connect-et, amely az ideális városi teherautóról alkotott elképzelését testesíti meg.

A tanulmányautót elektromos hajtással tervezték. Ez a választás több szempontból is kézenfekvő volt. Egyrészt azért, mert 2040-ben a belvárosokba már csak a nem szennyező és csendes járművek hajthatnak majd be, másrészt azért, mert ez a technika új horizontokat nyit a jármű felépítésének kialakításában. Az elektromos motort az első kerekekbe, az akkumulátorokat az alvázba építik be, így a Connect padlója teljesen sík. Ennek köszönhetően a küszöböt a járda magasságában alakíthatták ki, ami mind hátulról, mind oldalról biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá teszi a be- és kirakodást.

A vezetőhelyet középre helyezték, így a sofőr könnyedén kiszállhat a bal, vagy a jobb oldalon. Ráadásul az áruhoz is hozzáférhet közvetlenül a fülkéből, ezzel is csökkentve a ki- és beszállások számát. A középen található vezetőhely rendkívül széles látómezőt biztosít szemből és oldalról is, ami növeli a sofőr és a többi közlekedő, elsősorban a gyalogosok biztonságát. A hátsó visszapillantó szerepét a műszerfalon elhelyezett képernyő tölti be, amely a hátfalon elhelyezett kamerákkal van kapcsolatban.

A Connect elnevezést nem a véletlen szülte. Természetesen utal arra, hogy az energia felvételhez csatlakoztatni kell a konnektorhoz, és utal a járműben található telematikai rendszerre is. A jelenlegi Renault Trucks teherautókban már most is megtalálható felszerelésekkel, például az Optifleet-tel, vagy az okostelefonokra kifejlesztett Renault Trucks alkalmazásokkal (a kifejezetten teherautós GPS, a NavTruck; a virtuális vezetési napló, a Time Book…) együtt ez a rendszer is egyre fontosabbá válik a jövőben. Nélkülözhetetlen lesz, és mindenhol megjelenik; tájékoztatja a sofőrt például a forgalmi helyzetről, az akkumulátorok feltöltöttségi szintjéről, a rendelkezésre álló hatótávról, vagy arról, hogy hol található a legközelebbi töltőállomás.

A Connect inkább a holnapután, mint a holnap teherautóját vetíti előre, mégsem tekinthető utópiának. Koncepciója szervesen illeszkedik abba az átfogó elképzelésbe, amelyet a Renault Trucks alkot a városi áruszállításról; az általa javasolt megoldások olyan elemekre épülnek, amelyek idővel sorozatgyártásba is kerülhetnek. Ezeknek a megoldásoknak egy makettben történő megvalósítása az első lépés ahhoz, hogy tesztelhessék és konkrétabban tanulmányozhassák ezeket az elgondolásokat. Aztán újabb elképzelések, újabb teherautó-tanulmányok születnek, tovább gazdagítva a gondolatkört, míg végül kiteljesedve testet öltenek azokban a járművekben, amelyeket a Renault Trucks forgalmaz változatlan filozófiával: használjuk a megfelelő teherautót a megfelelő helyen, a megfelelő energiával és a megfelelő időben.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 310 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?