NaviGyurci gondolatai az angliai kamionbaleset kapcsán
Néhány napja egy magyar kamionos az angliai Colchester ódon falai között, a navigációs készüléke utasításait követve beszorult egy városrész szűk utcái közé, és ott kissebbfajta rombolást végzett. Nem tisztem a sofőr felelősségét vizsgálni, de néhány megjegyzésem lenne a történthez kapcsolódóan…
Az első és legfontosabb, hogy ma már vannak kamionos készülékek, amelyeket azért gyártottak, hogy segítsék, többek között a kamionosok munkáját (is). Oldalunkon rengeteg készülékről beszéltünk, sklave mester elég sokat kipróbált közölük, és elmondta a véleményét is. Azzal kezdeném, hogy egy “sima” személyautósoknak készült navigációs készülék, a “nagy autók” vezetőinek gyakorlatilag értéktelen. Ezek a vasak nem ismerik a teherautósok számára oly fontos magassági – szélességi – hosszúsági adatokat, tengelyszámot, és a megengedett legnagyobb súly fogalmát sem.
Csak! arra jók, hogy átlagos járművet (pl. személyautó), eljuttassak A pontból, B pontba. Tehát aki teherautót vezet az vagy vegye tudomásul, hogy az általa választott eszköz NEM alkalmas a kamionos munkára, és csak a normál autósoknak járható útvonalakat mutatja meg, vagy vásároljon egy olyan eszközt, ami a munkájához szükséges adatokat ismeri, és TÉNYLEG ezzel is segíteni tudja a munkáját. A szó elsősorban a segítségen van. Hogy miért?
Több oka is van… Egy ilyen navigációs készülék, bármennyire az ELÉRHETŐ legfrissebb térképekkel rendelkezik, ezek ettől még legalább fél évvel ezelőtt lettek felmérve. Azt könnyű elképzelni, hogy külföldön, ahol van pénz utakat – hidakat – autópályákat építeni, mennyi minden változhat ilyen hosszú idő alatt. Az kanyarodási szabályok, és az egyirányú utcák lehetőségeit még nem is említettem… De persze nem csak erről van szó! Bármennyire is jónak mondanak egy térképet, millió apróbb – vagy nagyobb hibától hemzseg…
Ezek nagy része csak bosszantó, míg egy részük akár veszélyes is lehet. Hogy kire? Azokra, akik mint a példánkban szereplő gépkocsivezető is, vakon hisz a “a gépi mithfarer” útmutatásában. DE kérlek benneteket, ne higyjetek ennyire… Vannak felfestések, táblák, jelzőlámpák, rengeteg minden amit figyelembe kell venni. A GPS készülék nem “gondolkozik és értékel” helyettetek. Csak mondja a magáét…
Persze ha mélyen magunkba szálunk, régen a térkép sem beszélt, amit láttunk – azt hittük el, és csak akkor mentünk egy utcába, ha a tábla, vagy az egyéb szabályok megengedték. És persze az sem volt hátrány, ha nem volt kőfallal lezárva…
Ezért kérek mindenkit aki olvassa ezt a szösszenetet, fogadja el, hogy a navigációs berendezés adatai nem a Biblia kőbe vésett sorainak megfelelői. Igenis tartalmazhatnak, és tartalmaznak is hibákat. Ezért Mi akiket vár otthon a családunk, figyeljük a környezetünket, a táblákat, és ha végképpen bizonytalanok vagyunk valahol, akár még az ott lakók segítségét is igénybe vesszük / vehetjük annak érdekében hogy biztosan elérjünk úticélunkhoz…
És természetesen akinek nem inge… Ha nektek is van, az eredeti hírhez hasomló történetetek írjátok meg Gyurcinak.
Forrás: NaviGyurci
.
(Ezt a cikket 443 alkalommal tekintették meg.)