Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Nissan

NISSAN NV200: MÉG MINDIG KIHÍVÓRA VÁR

A díjnyertes kompakt kisáruszállító még mindig a versenytársak előtt jár

  • Az NV200, az Év Kisteherautója továbbra is a mércét jelenti a kategóriájában 
  • A kisméretű külső a kategória legnagyobb rakterét rejti maga mögött 
  • Az ötletes design támogatja a többcélú használhatóságot 
  • Az új, 110 LE-s, 1.5 dCi turbódízel motor teljesítménye nagyobb, károsanyag-emissziója és üzemanyag fogyasztása kisebb 
  • Személyautókra jellemző kényelem és vezetési dinamika 
  • Innovatív felszerelésekkel, pl. tolatókamarával is elérhető 
  • A kínálatban zárt áruszállító és személyszállításra alkalmas kombi-változat is szerepel 
  • Az európai piac részére Spanyolországban gyártják 

Amióta két évvel ezelőtt megválasztották az Nemzetközi Év Kisteherautójává, a Nissan NV200 a nagy- és kisvállalkozások számára egyaránt a mércét jelentő könnyű zárt áruszállítóvá vált. Az innovatív kialakítás, a példaszerű gyártási minőség és az átgondolt felszerelések segítségével az NV200 a szegmens határait feszegeti.

A nagy és átalakítható raktér (mely 2,04 m-es hasznos hosszával és 4,2 m3-es – VDA módszerével mérve 2,04 m3-es – befogadó képességével normál tengelytávú kategóriájának legnagyobbja) – meghazudtolja a kis külső méreteket.

Az elsősorban a jó gyakorlati használhatóságot szem előtt tartó konstrukció következtében a raktérben a két kerékdob között két szabványos Euro-raklap helyezhető el, és a raktér alsó pereme a legalacsonyabban helyezkedik el a konkurensek között. Ugyanakkor a külső szélesség csak 1695 mm, ami kisebb, mint a kategória-társaké, és így az NV200-nak könnyebb átverekednie magát a szűk városi utakon.

A modellváltozatok kínálatában szerepel félig üvegezett és hagyományos, ablak nélküli dobozos, valamint kombi-kivitel, és az ajtó-elrendezések egész sora (egy- vagy kétoldali tolóajtó, felfelé nyíló vagy osztott kétszárnyú hátfali ajtó) közül lehet választani.

Az Euro 5-ös, takarékos benzin- és dízelmotorok közül minden igényhez meg lehet találni a megfelelőt, és népszerű a hűthető rakterű speciális változat, melynek 2,2 m3 a befogadó képessége. A speciálisan átalakított változatokat – melyek hozzáigazíthatók a különféle vevők igényeihez – a spanyol Gruau SA készíti.

Az NV200 annyira sikeres Japánban, Európában és Kínában, hogy a Nissan most azt mérlegeli, hogy a díjnyertes kisáruszállítót további piacokra, így Indiába és Észak-Amerikába is bevezessék. Az Európában értékesített összes modellt a Nissan spanyolországi, Barcelonában működő üzemében gyártják.

Az NV200 a jól hasznosítható raktér mellett a dinamikus vezethetőségével is kiérdemelte a díjakat. A jármű a Nissan ‘szövetségi B’ padlóvázára épült, amely a kiváló vezetői pozíció mellett személyautó-szintű kényelmet és vezethetőséget biztosít.

Ezekhez a tulajdonságokhoz, és azokhoz a feladatokhoz, amelyekkel az NV200 valószínűleg találkozik, ideálisan illeszkedik a motorválaszték. A belépő szintet képviselő 1,5dCi turbódízel motor teljesítménye 66 kW (90 LE), nyomatéka 200 Nm, és ötfokozatú sebességváltó csatlakozik hozzá.

Ezt most kiegészíti a nyolcszelepes, közös nyomócsöves motor erősebb, rugalmasabb változata (teljesítmény: 81 kW=110 LE), melynek 240 Nm-es csúcsnyomatéka már1750/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Az üzemanyag fogyasztás csökkentés érdekében a motor új üzemanyag-visszaáramoltató szeleppel és vezérlőegységgel rendelkezik, a befecskendezési nyomást 1650 bar-ra növelték, a megnövelt teljesítményű izzítógyertya pedig tökéletesíti a hidegindítás folyamatát. A hatfokozatú sebességváltón keresztül az első kerekeket hajtó motor teljes mértékben megfelel az Euro 5-ös követelményeknek. A CO2 -kibocsátás mindössze 139 g/km.

Az NV200 1,6 l-es benzinmotorral is elérhető, melynek teljesítménye 81 kW (109 LE), nyomatéka pedig 153 Nm.

A fenntartási költségek csökkentését segíti elő a szerviz-intervallumok meghosszabbítása. Olajcserére a dízel-változatok esetében 20.000 km-enként vagy évente egyszer van szükség, míg a benzinmotoros hajtás esetében 30.000 km-enként, illetve évente egyszer. A legkisebb üzemanyag fogyasztás a benzinüzemű változatnál a vegyes ciklusban mérve 8,8 l/100 km, a dízel-változatoknál 5,7 l/100 km.

“Bármelyik motort választják is a vevők, a nagy teljesítmény, az alacsony üzemanyag fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a kis fenntartási költségek együttesen impozáns érveket szolgáltatnak az NV200 mellett” – mondta Sebastian Danvel a Nissan Europe Kisáruszállító- és Teharautó Marketing igazgatója.

Részletesen az NV200-ról 

Az NV200 tiszta, funkcionális designja a Nissan személyautók és haszonjárművek stílusjegyeit kombinálja, de új egyedi jellegzetességeket is felmutat, mint amilyen például az első ajtó üvegének lendületesen felfelé hajló alsó széle, a többi oldalablak alsó pereme pedig a jobb kilátás érdekében alacsonyan húzódik.

Az NV200 elején a Nissan hűtőrácsának új kialakítása látható, amely formailag „átfolyik” a keskeny, a sarkokra is kiterjedő első lámpákba. A kiviteltől függően a lökhárítók vagy feketék, vagy a karosszéria színével egyező színűek. Az egyik, vagy mindkét oldalon tolóajtók segítik a rakodást, míg az alapkivitelen oldalra nyíló kétszárnyú ajtó található, de rendelhető felfelé nyíló hátfali ajtó is.

Belső kialakítás

Az intelligens konstrukciónak köszönhetően a jármű kis külső méretei ellenére akkora a rakodótere, amit csak egy sokkal hosszabb áruszállító esetében feltételeznénk. Legkeskenyebb részén, a hátsó kerékdobok között az egyébként 2,04 m hosszú raktér padlója 1,22 m széles.

Ez a méret azonban tovább növelhető. Felhajtható válaszfallal is rendelhető az autó, amely az előrehajtható első utas-üléssel együtt akár 2,8 m hosszúságú tárgy szállítását is lehetővé teszi a belső térben. Az NV200 rakodó magassága kategóriájában a legjobb, a padló mindössze 524 mm-re helyezkedik el a talajszinttől. A hátsó rész befogadó képessége összesen 4.2 m3, ami 25%-kal nagyobb a közvetlen versenytársakénál. Az NV200 legnagyobb hasznos teherbírása 793 kg.

Ezt az óriási rakteret azáltal sikerült megvalósítani, hogy magasra helyezték a vezetői pozíciót, és a helytakarékos kivitelű hátsó kerékfelfüggesztést alkalmaztak.

Az üzemanyagtartály az első utas ülése alá került, töltőnyílása a vezető ajtaja mögött, a B oszlopon található. A kisméretű hátsó kerékfelfüggesztésben széles, egy lapból álló laprugót alkalmaztak, amely biztosítja a könnyű haszonjárművekben megkövetelt szilárdságot, de ez nem megy a menetkényelem kárára, és ugyanakkor lapos, széles rakodótér-padló kialakítását teszi lehetővé.

A vezető magas üléshelyzete az NV200 természetes agilitása mellett lehetővé teszi a zsúfolt városközpontokban történő közlekedés lehető legkevesebb megterheléssel való lebonyolítását, a vállmagasságban rendelkezésre álló szélességi méret pedig – a keskenyebb külső méret ellenére – felveszi a versenyt a konkurensekkel. A vezetőfülke tágasságát növeli a padló helyett a műszerfalból kinyúló, ‘joystick’-szerű sebességváltó kar.

Az egyetlen műszer a sebességmérő, amely digitális fordulatszámmérőt is tartalmaz a sokféle további kijelző mellett. Ez utóbbiak – időóra, menetadatokat megjelenítő számítógép, napi- és összes km-számláló, és a vezető által állítható, az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében a fokozatváltásra figyelmeztető jelzés –  széles körű információt biztosítanak a vezető részére.

Alváz

Az NV200 kerékfelfüggesztése MacPherson-rendszerű, hátul pedig hatásos egyedi laprugós felépítésű. Tengelytávja 2725 mm, ez is hozzájárul az NV200 nagy rakteréhez, és ezzel együtt kiváló manőverező készségéhez.

Az első felfüggesztés a segédkerethez rögzített gólyaláb-típusú, csavarrugóval és hosszlengőkarral kombinált egység. A segédkeret gumi rögzítőelemei távol tartják az útfelületről érkező zajt és rezgést a padlóváztól, ezáltal fokozzák a kifinomult működést és a kényelmet. Az első stabilizátor-rúd közvetlenül a rugóstaghoz kapcsolódik, és így kanyarodás közben hatékonyan határok közé szorítja a karosszéria oldaldőlését, az út egyenetlenségeit kiszűrő lengéscsillapítók pedig növelik a menetkényelmet.

A hátsó tengely felfüggesztésére két okból választották a fél-elliptikus laprugót. Az egy rugólapból álló felfüggesztés viseli a jármű rakománya által kifejtett terhelést, az egész egység a lapos szögben csatlakozó lengéscsillapítókkal együtt olyan tömör építésű, hogy nem veszi el a helyet a rakodótértől. Ugyancsak ennek köszönhetően a raktér padlózata a lehető legalacsonyabban helyezkedik el. Ennek a kialakításnak a további előnye, hogy egyszerű, robusztus és költséghatékony.

A merev karosszéria is segíti a nagy menetkényelmet és a jó kormányozhatóságot. A rendkívül erős küszöbök és oszlopok és nem kevesebb, mint négy kereszttartó fokozza a merevséget. A karosszéria rendkívüli merevsége ellenére a konstrukció csökkentette az önsúlyt és növelte a rendelkezésre álló rakteret.

A vezetőfülkébe és az ajtókba beépített ütközés-elnyelő anyagok védik balesetkor a bent ülőket, míg a gyalogosok biztonságát a lökhárítóba, a motorházba és a szellőzőnyílásba beépített energiaelnyelő anyagok növelik.

A városi manőverező készséget az NV200 elektromos szervokormánya segíti; ez alacsony sebességen nagyobb rásegítést ad, emelkedő sebességnél viszont jobb a kormány visszajelzése. A rendszert az európai ízlésnek megfelelően hangolták be, így kis motorfordulatszámon a könnyebb városi vezetés érdekében nagyobb a kormányvisszatérítő hatás, nagyobb sebességen pedig az érzékelés.

Az alapfelszereltséghez tartozó ABS-t kiegészíti a fékasszisztens és az elektronikus fékerő-elosztás (EBD). Az elektronikus stabilitási program (ESP) a külön megrendelhető Biztonsági Csomagban érhető el.

Felszereltség

Az NV200 ugyan kishaszonjármű, de ez nem akadályozza meg abban, hogy személyautó-színvonalú legyen a felszereltsége, a kényelme és a kezelhetősége. A csomagok számára rendelkezésre álló sok pakolóhely mellett az ajtózsebekben két A4-es térképfüzet helyezhető el, míg a kesztyűtartóban lévő rejtett tároló védi az értéktárgyakat az illetéktelen pillantásoktól.

További, a széria-kivitelhez tartozó vagy külön megrendelhető elemek a légkondicionáló, a tolatókamera, a Nissan Connect műholdas navigációs rendszer a Bluetooth csatlakozási lehetőséggel, a távirányítású központi zár, és az elektromos mozgatású első ablakok. A Nissan Connect rendszerrel felszerelt modelleknél a hátulra elszerelt tolatókamera által közvetített kép a középső képernyőn jelenik meg. A többi modellnél a kép a műszer-egységben középen elhelyezkedő sebességmérő melletti képernyőn látható. Az SE kivitel gazdag felszereltsége mellé az n-tec csomag a népszerű Nissan Connect műholdas navigációs és kommunikációs rendszert, valamint a sebességtartó és a vezető által beállítható sebességhatároló rendszert is tartalmazza.

Az autóban ülők szórakoztatásáról a 2 DIN méretű, CD-lejátszóval egybeépített RDS egység gondoskodik, melyhez AUX-in csatlakozón keresztül MP3 lejátszó is csatlakoztatható. Mindegyik modellben az első ajtókba építették be a 6,5 coll méretű hangszórókat.

Combi

Az NV200 többféle célú felhasználhatóságát bizonyítja, hogy öt- vagy hétüléses Combi-változatban is elérhető. A középső ülés 60/40 osztható, és előre billenthető, hogy könnyebbé tegye a beszállást a hátsó ülésre vagy növelje a rakodóteret. A két hátsó ülés (ahol be van szerelve) egyenként összehajtható és a hátsó rész oldalfalainál tárolható. A rakodótér növeléséhez egyik ülést sem kell kiszerelni.

Ha az összes ülés használatban van, akkor a harmadik üléssor mögött két nagy bőrönd számára marad helye, míg a leghátsó ülések oldalra hajtásakor öt nagy bőrönd fér el a csomagtérben.

Forrás: Nissan
.

(Ezt a cikket 304 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .