Völner Pál: az adójogszabályok támogatják fuvarozói szektort
A kormány több intézkedése is támogatja a közúti fuvarozói szektort, ilyen egyebek között az adójogszabályok alakítása, az adminisztrációs terhek csökkentése – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára szerdán, a Magyar Fuvarozói Fórumon, Budapesten.

Az államtitkár szerint a szektor életképességét mutatja, hogy jelenleg is mintegy 18 ezer vállalkozás működik a közúti fuvarozói szakmában, 70 ezer gépjárművet üzemeltetve.
Völner Pál kitért arra, hogy az Európai Unió közlekedési előírásaihoz alakítják a hazai jogszabályokat, és példaként említette, hogy a közúti járművezetők és közúti közlekedési szakemberek képzésével és vizsgáztatásával kapcsolatos szabályok felülvizsgálat alatt állnak.
A felülvizsgálat kapcsán az államtitkár kiemelte, hogy egyszerűbb lesz az egyablakos ügyintézésben a jármű okmányok, vezetői engedélyek kiadása.
Az Európai Unió közlekedéspolitikai Fehér Könyvében megfogalmazottak alapján Magyarország előtt álló kihívások között említette az államtitkár a 60 százalékos szén-dioxid-kibocstás csökkentést 2050-ig, valamint a 300 kilométert meghaladó közúti forgalom vasútra, vízi útra terelését.
A konferencián Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkára rámutatott arra, hogy kormány és a vállalkozói kör közötti partnerséget több dolog is elbizonytalanítja. Példaként említette az Országos Érdekegyeztető Tanács megszüntetését, az elmúlt hetek politikai „cirkuszát” az egyszerűsített vállalkozói adó (eva) körül. A vállalkozók bizonytalanságát növeli, hogy nulla közeli gazdasági növekedés mellett kell végrehajtani a minimálbér és a szakmai bérminimum emelését, ennek kompenzálásáról ugyan folynak egyeztetések a kormány a vállalkozók között, de az már látszik, hogy ez újabb vállalkozói adminisztrációs teherrel jár – tette hozzá a VOSZ főtitkára.
Vereczkey Zoltán, a Magyar Fuvarozók Egyesületének elnöke a konferencián hangsúlyozta: az egyesület a Mollal közösen létrehozott kedvezménykártya konstrukció úgy finomítja, hogy ezentúl is megérje Magyarországon tankolni a fuvarozóknak. Tavaly a második félévben 8 milliárd forinttal nőtt az állam adóbevétele a magyar fuvarozók itthoni tankolása révén – ismertette.
A személyszállítás kérdéseiről tartott előadásában az MKFE elnöke az közösségi autóbusz közlekedésben alkalmazott alvállalkozói rendszer kritikáját fogalmazta meg, rámutatva, hogy nem egységes, és szubjektív elemeket tartalmaz. Szerinte az alvállalkozói rendszert úgy kell átalakítani, hogy a megrendelő társaság ne kerüljön kiszolgáltatott helyzetbe az alvállalkozóval szemben.
Az MKFE elnöke arra is felhívta a figyelmet arra, hogy a 2017-es piacnyitás előtt a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások érdekeit összhangba kell hozni az állami tulajdon érdekével.
Forrás: MTI (gpe \ guz)
.
(Ezt a cikket 242 alkalommal tekintették meg.)