Bemutatók Hírek Járműtechnika Környezetbarát Márkahírek Renault Újdonságok

A világ legnagyobb elektromos teherautóját teszteli a Carrefour

Az elektromos hajtás nemcsak a kisebb haszonjárművek privilégiuma többé. A Renault Trucks ugyanis a napokban egy 16 tonnás, 100 százalékig elektromos Renault Midlumot adott át a francia STEF-TFE logisztikai vállalatnak. Az átadott Midlum a legnagyobb elektromos teherautó, amelyet valaha forgalomba helyeztek. Az autót élelmiszerszállításra használják majd városi forgalomban. Csendes és tiszta, így ideális eszköz az áruszállításhoz. Az elektromos teherautó a Renault Trucks, a PVI és az IFP Energies nouvelles közös fejlesztése, amit egy éven keresztül tesztel majd a Carrefour. A teszt során az üzletlánc lyoni és Lyon-környéki üzleteibe szállít friss árut az elektromos Renault Midlum.

A közúti áruszállítás résztvevőinek hatalmas környezetvédelmi kihívással kell szembenézniük, így minden olyan lehetőséget megvizsgálnak, amellyel csökkenthetők, vagy akár ki is küszöbölhetők a káros hatások. A kihívásra adható válaszok közül az elektromos energiában rejlő lehetőségek szélesebb kihasználása különösen perspektivikusnak tűnik.

2011. október 13-án Stefano Chmielewski, a Renault Trucks elnöke Gérar Collombbal (szenátor, Lyon polgármestere, a lyoni régió elnöke) átadta egy 16 tonnás, tisztán elektromos hajtású Renault Midlum kulcsait Francis Lemornak, a STEF-TFE logisztikai vállalat elnökének és Didier Thibaud-nak, a Carrefour France üzletlánc szállítmányozási igazgatójának. Az átadási ünnepségen jelen volt a projekt sikeres kivitelezésében szintén kulcsszerepet játszó két másik vállalat képviselője is: Pierre-Henri Bigeard, az IFP Energies nouvelles lyoni központjának igazgatója, valamint Michel Bouton, a PVI elnök-vezérigazgatója.

A most átadott elektromos Renault Midlum egy kísérleti jármű, az eddigi legnagyobb forgalomba helyezett elektromos teherautó. A járművel friss élelmiszert szállítanak majd a városi agglomerációban. 2012 elejétől egy éven át nyolc belvárosi és Lyon környéki Carrefour üzlet élelmiszerellátásáról gondoskodik majd. A teherautó teljesen csendes, így a kora reggeli órákban (5 és 7 között) is nyugodtan közlekedhet a belvárosban, mert nem zavarja a lakókat. A hűtőfelépítményes jármű a reggeli belvárosi fuvar után a Lyontól nem messze fekvő saint-pierre-de-chandieu-i raktárba megy, ahol ismét megrakják, hogy elvigye a délutáni friss árut a vénissieux-i Carrefour üzletbe. Az elektromos Midlum naponta 75 kilométert tesz majd meg.

Ezt a járművet kifejezetten úgy tervezték meg, hogy követhesse a nagyvárosi élelmiszerhálózatok bővülését. Zajkibocsátása és károsanyag-kibocsátása egyaránt nulla – ez a tulajdonság mind a sofőr, mind a lakók számára rendkívül előnyös. A teljesen környezetbarát, tökéletesen csendes teherautó 5,5 tonna árut képes szállítani. Hatótávja 100 km, és teljes feltöltése mindössze 8 órát vesz igénybe. Mindene megvan ahhoz, hogy észrevétlenül beleolvadjon a városi környezetbe. A járművet a Renault Trucks, a PVI és az IFP Energies nouvelles közösen fejlesztette ki, a Melodys nevű projekt keretében, amely egyike a francia környezet- és energiagazdálkodási ügynökség (ADEME) által támogatott « demonstrátor projekteknek » (prototípusok tesztelése). A most kezdődő kísérleti szakasz célja, hogy valós üzemeltetési körülmények között teszteljék azokat a műszaki megoldásokat, amelyek a jövőben bekerülhetnek a sorozatgyártású modellekbe.

A 100 százalékig elektromos, 16 tonnás Renault Midlum műszaki jellemzői:
– Hatótáv: 100 km
– Feltöltési idő: 8 óra
– Elektromos motor teljesítménye: 103 KW
– A 3 csomag lítiumion-akkumulátor összkapacitása 150 kWh
– Hasznos terhelés: 5,5 tonna
– Karosszéria: hűtőfelépítmény

A Renault Trucks
A világ több mint száz országában 1500 értékesítési és szervizponttal van jelen az ipari teherjárművek piacán vezető szerepet játszó Renault Trucks, amelynek égisze alatt 14.000 elkötelezett, lelkes és felkészült alkalmazott dolgozik. A Renault Trucks 2,7-től 60 tonnásig terjedő haszonjárművek és ipari teherautók tervezésén, gyártásán és forgalmazásán túl elkötelezetten kiáll a közúti fuvarozás becsületének helyreállítása mellett. Hitvallása szerint ugyanis a társadalom összeomlana e nemes szakma nélkül.

A STEF-TFE
A STEF-TFE a hűtőttáru-terítés specialistája Európában. A csoport teljes körű logisztikai megoldásokat kínál (szállítás, raktározás, információs rendszer, irányítás …) főként az élelmiszerek szabályozott hőmérsékleten (-25 és +18°C között) történő szállításához. A vállalat ügyfélkörét az élelmiszeripar, a forgalmazók, az étteremláncok, a nagykereskedők és a gyógyszeripar szereplői alkotják. A csoport nyolc országban 15.000 munkatársat foglalkoztat. Eszközei között 215 logisztikai központ és raktár, valamint több mint 4000 közúti jármű szerepel, ezek fele a vállalat tulajdonában van. A szerződéses kötelezettségeknek köszönhetően a vállalat forgalma 2.057 millió euró volt 2010-ben. A STEF-TFE tagja az Entreprise et Progrès egyesületnek.
A vállalatról a www.stef-tfe.com honlapon olvashat többet.

A Carrefour France
A Carrefour négyféle üzlettípussal (hipermarket, szupermarket, közért és cash&carry) és több mint 4500 bolttal van jelen Franciaországban. A termékek és szolgáltatások széles választékát vonzó áron kínáló Carrefour üzletekben ötven éve naponta több millió vásárló fordul meg. Kiterjedt tevékenysége miatt a Carrefour élelmiszer-üzletláncnak gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi felelőssége van, ezért elkötelezett termékei minősége és az ügyfelek elégedettsége mellett.

Az IFP Energies nouvelles
Az IFP Energies nouvelles az energia, a szállítás és a környezetvédelem területén tevékenykedő kutatási, innovációs és képzési szervezet. Küldetése, hogy az állami szektor szereplőinek és az iparnak hatékony, gazdaságos, tiszta és fenntartható megoldásokat kínálva válaszoljon a klímaváltozáshoz, az energetikai sokszínűséghez és a vízgazdálkodáshoz kapcsolódó társadalmi kihívásokra. Szakértelme nemzetközi viszonylatban is elismert.

A PVI
A PVI a városi szállításhoz és a városi környezetben adódó munkák elvégzésére szánt ipari teherautók kis- és közepesszériás kifejlesztésére és gyártására szakosodott. A vállalat az elmúlt több mint húsz évben egyedülálló tudásra és vitathatatlan hírnévre tett szert az ipari teherautókban alkalmazott alternatív energiák és elektromos hajtás területén. Ezeket a megoldásokat takarító járművekben, áruszállító teherautókban és autóbuszokban valósították meg. Ezek a tapasztalatok tovább bővülnek a Franciaországban és Európa-szerte napi üzemeltetésben használt mintegy ezer elektromos és földgázüzemű teherautóval kapcsolatban nyert tapasztalatokkal.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 504 alkalommal tekintették meg.)