Gazdaság Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Volkswagen

Várakozáson felüli a hazai kereslet a Volkswagen Amarok iránt

  • Több mint 500 Volkswagen pick up-ra érkezett megrendelés
  • Az Amarok a flotta vásárlók között is népszerű

Alig egy év telt el a Volkswagen Amarok hazai bemutatója óta, és igazolódni látszanak a Volkswagen Haszonjárművek márka legoptimistább várakozásai is. Az első teljes évre ugyanis a márka 500 Volkswagen pick up kiszállítását célozta meg, mellyel az Amarok a kategória első helyére kerülhet. A gazdaságos Volkswagen pick up az európai trendeknek megfelelően igen népszerű Magyarországon is, hiszen egy év elteltével 15,8 százalékos piaci részesedést szerzett, tavaly november óta összesen 231 Amarok került a vásárlókhoz, és már 511 Amarokra kötöttek szerződést.

Az Amarok két motorváltozattal kapható: a 120 kW/163 LE teljesítményű, 2,0 literes TDI-aggregát common-rail közvetlen befecskendezéssel és két fokozatban szabályozott biturbó-feltöltéssel működik. Tekintélyes, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka már 1.500 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az impozáns vonóerőhöz figyelemreméltóan alacsony, 100 kilométerenként mindössze 7,6 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás párosul (Amarok 4×2).

A második motorváltozat a 90 kW/122 LE teljesítményű négyhengeres TDI, amelynek fejlett technikáját egyebek mellett változó geometriájú turbinalapátozással működő turbófeltöltője jellemzi. A „kis“ TDI már 1.750 percenkénti fordulatszámtól jelentős, 340 newtonméter maximális forgatónyomatékot ad le. Ennek a TDI-változatnak az üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként átlagosan mindössze 7,5 liter. A korszerű motor technika révén egyik TDI-erőforrás sem éri el az e kategóriában álomhatárnak számító, kilométerenkénti 200 grammos széndioxid-kibocsátási értéket.

A megrendelt Amarok-ok közül 303 volt a 122 LE és 208 a 163 LE változat, a vásárlók leginkább a Trendline felszereltséget választották, de 90 vásárló a Highline felszereltség mellett döntött. A legnépszerűbb színek a reflexezüst, a mendosa-barna és az ontarió-zöld voltak. A több mint félezer Amarok fele flottatenderek révén, a másik fele pedig a márkakereskedések aktivitásának köszönhetően került piacra.

Forrás: Volkswagen
.

(Ezt a cikket 194 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .