A közúti fuvarozók visszautasítják a Levegő Munkacsoport állításait
Az üzemanyag-megtakarítás adó- és járulékmentes kifizethetősége kapcsán a Levegő Munkacsoport „döbbenetes mértékű adócsalásról” beszél, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület álláspontja szerint ezzel a szervezet túllépett a szakmaiság keretein.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára az MTI-nek kedden elmondta: a zöld szervezet ezzel nyilvánosan bűncselekménnyel vádolt meg egy szakmacsoportot, amellyel végső soron újabb hazai munkahelyek létesítését és a jelenlegiek megtartását is kockáztatja.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szakmai álláspontját közleményben jutatta el az MTI-hez a Levegő Munkacsoport állításaival kapcsolatban.
Az MKFE közleményében visszautasítja, hogy a munkavállalók 3,5 százalékát, 130 ezer embert foglalkoztató közúti közlekedési szolgáltatói alágazatnak, amely a magyar GDP 6 százalékát teremti elő, és évente az államháztartás bevételének 6 százalékát (500 milliárd forintot) kitevő adót fizet a költségvetésbe, „koncepciózus és megalapozatlan támadásokat” kell elviselnie.
A közleményben az MKFE különösen megdöbbentőnek nevezi, hogy egy önmagát környezetvédőként feltüntető „civil” szervezet egy a környezetszennyezés csökkentését is célzó rendelkezés ellen kardoskodik, ahelyett, hogy üdvözölne minden olyan intézkedést, amely a hazai vállalkozások versenyképességének megmaradását és a környezet védelmét egyidejűleg segíti elő.”
A 2004-es európai uniós csatlakozás óta Magyarország fuvarozói jelentősen növelték uniós fuvarpiaci részesedésüket, s a tudományos prognózisok szerint legalább 2030-ig e fejlődés lehetősége továbbra is adott. „Ezt az esélyt nem szabad elszalasztani – hívja fel a figyelmet az MKFE.
A szervezet emlékeztet arra, hogy a környezetvédelem szintén közel két évtizede kiemelt szerepet kapott a közúti közlekedésben. Az Európai Unió rendkívül szigorú szabályokat követel meg a járművektől, s ezekhez a normákhoz a magyarországi székhelyű nemzetközi fuvarozó vállalkozások már az uniós csatlakozást megelőzően is felkészültek. Sőt, a hazai szabályozás még az európainál is keményebb volt, például a járművek korát is korlátozta. A járműipar folyamatosan a „zöldülés” irányába végez fejlesztést, amelynek eredményeképpen egyre csökken a károsanyag-kibocsájtás – hangsúlyozza az MKFE közleményében.
Forrás: MTI (gtb \ guz)
.
(Ezt a cikket 199 alkalommal tekintették meg.)