Hírek Márkahírek Scania Üzemanyag

Üzemanyag-hatékonysági párbaj a Scania és egy német fuvarozócég között

A Scania Transport Laboratory nevű cége és a német TSL fuvarozó vállalat kihívta egymást: ki tud több üzemanyagot megtakarítani normál kereskedelmi áru szállítása során? A kétnapos küzdelem után a német TSL cég pilótája ért el jobb fogyasztási eredményt az R 480, Euro 6-os környezetvédelmi normát teljesítő teljesen egyforma kamionok versenyében; átlagfogyasztása 1351 km megtétele után 25,4 liter / 100 km lett.

Hanna Fange és Peter Röder

A megmérettetés Hanna Fange (Scania Transport Laboratory) és Peter Röder (TSL) között május 26-án reggel 4 órakor kezdődött a Scania södertälje-i (Svédország) központjánál. Ekkor indult útnak a két Scania R 480, Euro 6-os, kéttengelyes, 40 tonna összsúlyú szerelvény a Scania Zwolle-ban (Hollandia) található gyártóegységébe. A járművek déli irányban, Svédországból a dániai Vordingborg felé haladtak, ahol a pilóták kivették kötelező, 11 órás pihenőidejüket. Innentől kezdve a járműveket más vezetők vitték tovább Zwolle-ba. A kísérlet május 27-én nem sokkal dél után ért véget Hanna Fange-gal és Peter Röder-rel a kormányoknál, ugyanis ők két új, az eredeti specifikációval megegyező, Zwolle-ból érkező járművet vezettek vissza Södertälje-ba.

„Azért vállalkoztunk erre a tesztre, mert szeretnénk megmutatni az iparágnak és a benne érintett személyeknek, hogy lehetséges a 25 liter / 100 km átlagfogyasztás elérése normál vezetés során. Amire ehhez szükség van, az egy képzett pilóta, aki megfelelő odafigyeléssel vezeti a járművet.” – nyilatkozta a teszt előtt Anders Gustavsson a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója. „A legtöbb fuvarozási vállalkozó már 31-32 liter / 100 km átlagfogyasztással is elégedett. De miért ne legyen ez az eredmény még jobb?

Klaus Ellinger a TSL alapítója szerint vállalatuk azért ment bele a kihívásba, mert „tisztában vagyunk vele, hogy nagyon jó pilótáink vannak, akik tudják hogyan kell bánni a tehergépkocsikkal. Mindennapi üzletmenetünk során ennek eredménye megmutatkozik az alacsony üzemanyag-fogyasztásban, csakúgy mint a kisebb fenntartási költségekben.”

Az érdeklődők a weben folyamatosan nyomon kísérhették az eredményeket, ahol a Scania Fleet Management rendszeréből nyert adatok publikálásra kerültek, így például a járművek helyzete és üzemanyag-fogyasztása is nyilvános volt.

Anders Gustavsson, a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója gratulál Peter Rödernek a győzelemhez

„29 éves tapasztalattal a kormány mögött már könnyebben gondolkodok előre és látom, hogy bizonyos közlekedési helyzetekben mi fog történni.” – mondta Peter Röder, a német cég győztes pilótája, aki 25,4 liter / 100 km átlagfogyasztást ért el.

Hanna Fange 25,7 liter / 100 km átlagfogyasztással fejezte be a versenyt, ami szintén kimagaslóan jó eredmény, de Hanna mégis egy kicsit csalódott volt: „Gratulálok Peter-nek a győzelemhez. De ugyanakkor tudom, hogy jobb lehettem volna, ha az elején néhány hibát elkerülök.”

A küzdelem során mindkét járművezető a célul kitűzött 26 literes fogyasztás alatt maradt. Ez a szint a Scania Transport Laboratory által üzemeltetett járművektől elvárt átlagfogyasztás.

Anders Gustavsson, a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója nagyon elégedett volt a közel egyenlő eredményekkel. „Láthattuk, hogy teljesen eltérő vezetési stílussal is lehetséges jóval 26 liter alatti átlagfogyasztást kihozni a járművekből. De az is egyértelművé vált, hogy mindkét pilóta esetében még lehetne javulást és így jobb eredményt elérni.” – mondta Gustavsson úr.

A Scania Transport Laboratory flottája Euro 5 és Euro 6-os járművekből, valamint a versenytársak autóiból áll, mindegyik hasonlóan specifikálva.

„Flottánk mindegyik járműve nagyjából 35.000 km-t tesz meg havonta, üzemeltetésük eredményeit részletesen kiértékeljük. A 18 darab Scania jármű átlagos üzemanyag-fogyasztása kevesebb, mint fél liter eltérést mutat 100 kilométerenként, beleszámítva az AdBlue fogyasztást a 420-as és 480-as járművek esetében.” – tette hozzá Anders Gustavsson.

Johan Berglund, a Scania Fleet Management osztályának vezetője két napon keresztül a weben követte az eseményeket és ez alapján szűrte le a következőket: „Két képzett gépkocsivezető teljesen különböző vezetési stílussal közel azonos eredményt ért el. Hanna Fange a Scania Driver Support (Járművezet-támogatás) ajánlásai alapján vezetett, míg Peter Röder nagyon hatásos módszert alkalmazott a hegyek leküzdésére.

A Scania Járművezető-támogatási rendszere által adott pontok jól mutatják, hogy többféle módon is el lehet érni ugyanazt az eredményt. A rendszer valósidejű tanácsokat ad a járművezető-képzésen oktatott paraméterekkel kapcsolatban, ezzel ösztönözve a pilótát a biztonságos és hatékony vezetésre.

A két vállalat
A német TSL fuvarozó vállalkozás időérzékeny élelmiszeripari termékek szállítására specializálódott. A vállalat 1994-ben jött létre, jelenleg 60 alkalmazottal dolgozik, központja Groß-Umstadt–ban, Frankfurt közelében található. A vállalat flottája 37 saját vontatóból és nagyjából 100 egyéb, külső partnerek által biztosított járműből áll. A TSL jelentős forrásokat fordít az üzemanyag-hatékonyság növelésére, a járművezetők rendszeres továbbképzésére, valamint teljesítményük nyomon követésére.

A Scania Transport Laboratory teljes egészében a Scania tulajdonában levő cég, amelynek legfontosabb feladata, hogy kereskedelmi fuvarok végzése közben tesztelje és értékelje a járművek karakterisztikáját és teljesítményét. A vállalat feladatai között szerepel a gépjárművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása. A vállalat a Scania európai gyártóegységei és összeszerelő üzemei közötti szállítási feladatokat lát el. Flottája 20 nyerges vontatóból és 70 félpótkocsiból áll.

A két nap részletes eredményei az alábbi weboldalon olvashatók:
http://www.scanianewsroom.com/2011/05/27/scania-fuel-efficiency-duel-mission-accomplished/

A járművek rövid specifikációja:
R 480 LA4x2MEB
Fülke: CR 19 Topline
Váltó: GRSO905R
Differenciálmű áttétel: 2,59
Első kerekek: 315/60 R22,5 XFA+E
Hajtott kerekek: 295/60 R22,5 MultiWay XD  E+N
Félpótkocsi kerekei: Michelin 445/45 R19,5 XTA 2
Félpótkocsi típusa: Krone Megaliner, ponyvás

 

Forrás: Scania
.

 

(Ezt a cikket 255 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .