Navigáció

Sygic Truck 2010.03. Frissült is, meg nem is

Itt van a kezemben a Sygic Truck frissített kiadása, ami frissítés, de le kell szögezni, csak a térképekre vonatkozik. A mostani térképek tehát márciusiak amit, valljuk be őszintén, októberben elég érdekes frissnek nevezni (Most jutott el hozzám). Bár, ha belegondolok, hogy van kollégám, aki még a 2006-os „megyek”-et használja 2007 év végi térképekkel, akkor neki ezek az adatok teljesen futurisztikusak…

Talán akkor szerez majd frissebbet, ha az M31-est (ami még nincs ezen a kiadáson), beszántják, mert már nem autók fognak közlekedni, hanem… Hogy milyen szempontok vezérelnek valakit program váltáskor (Jaj! Most megint eltérek a tárgytól, de nézzétek el, az enyhefokú, heveny grafomániát, ami csak akkor jelentkezik, ha kinyitom a laptopot, hogy tesztet írjak)? Mindig próbálom érzékeltetni, hogy léteznek egyszerű felhasználók. Felhasználók, akiket, az itt leírtak, mint például ne menjek messze, ez a cikk nem fog lázba hozni. Egy érdekes szempont, és nem rabolom a Kedves Olvasó drága idejét.

A 18 órás „fegyenc járat” amikor megyünk, vagy jövünk, elég jó alkalom arra, hogy „osszam az észt” navigációval kapcsolatban. Amikor a Sygic Truck első kiadása volt nálam, boldogan újságoltam, hogy itt a truckos navi. Érdeklődve, mondhatnám, szájtátva hallgatták (Már ha valakinek nem az alvástól lazultak el az arcizmai). Az ébren lévők kérdezgettek (Ha szóhoz tudtak jutni… Elég sokáig bírom egy levegővel). Ekkor jött, a valaki számára kardinális kérdés. „ – Van rajta madártávlat?” Miután közöltem, hogy a madártávlat opció nem szerepel a menüben, a kérdező számára a továbbiak érdektelenné vált.

Kész. Neki lehet akármilyen friss a térkép, madártávlat nélkül nem élet az élet. Másnak a domborzat hiánya, megint másnak valami más a fontos. Én, ha észre vettétek, az ADR hiányán lovagoltam, illetve azon, hogy nem mutatja a tilalmi táblákat. Ja! És a beállítások, amiket nem lehet egyszerűnek mondani. Nem akarom ismételni a szavaimat. A mostani bemutató feltételezi, hogy olvastátok, a Sygic Truck-ot bemutató előző részeket.

A most nálam lévő kártyán, egy teljes verzió lapul. A vas, egy Wayteq X950 ami gond nélkül veszi, indítja/futtatja a programot. Bár az írás nem a vassal lesz kapcsolatos, azért egy érdekesség. Mennyi a Sygic szerint a szabad RAM? Látszik, hogy az új vasban kevesebb marad a Sygic betöltése után.

Nézzük a 6-ost Pécsig. Igen addig tart az új térkép szerint.

Terveztem egy kicsit rázós útvonalat, hiszen az előző térképekkel, számomra legnagyobb probléma az ADR volt, amit egyáltalán nem tudott. Az útvonal az alábbi:

A sorrendet figyeljétek. M3 egy pontja Bagnál. Pozsony után egy pont. Azért itt, mert előtte van egy alagút, ami korlátozott ADR-el. A cél Németországbna az A7-es pontja. Ez azért, mert itt is van egy alagút, ami szintén tiltott ADR-el. Az indulás is érdekes. A nálam megfordult truckos navik, vagy átterveztek Budapesten, vagy felvittek Vác felé Parapaspuszta, majd szlovák oldalon főútvonalon vittek Pozsonyon keresztül. Ettől már csak az volt „jobb” ami Komáromnál vitt keresztül 40 tonnával. Nem olcsó mulatság, hiszen szlovák oldalon, már km után kell fizetni. Szóval, a Sygic szépen körbe visz az M0-án.
Jobboldalon látszik a pozsonyi alagút, amin keresztül visz, annak ellenére, hogy ott látszik, a tilalmi tábla. Ezt nem tudom, de sejtésem van. Nagyon bosszantott, hiszen végre ott vannak a táblák, ami nem vesz figyelembe.

Menjünk tovább. Brno és Pozsony között van egy tilalom. Ezt sem tudja, de ne legyünk telhetetlenek. Nézzük, mi történik Hamburgnál. Ha az előző verziónál az volt a bajom, hogy nem mutatja a táblákat, akkor itt van belőle. Egy a probléma, hogy nem veszi figyelembe a tiltást és megy át mint a szél. Van egy sejtésem, de nem szeretnék okoskodni, ezért, csak tényeket, és képeket közlök.

Nem tudom mi vezetett arra, hogy megfordítsam az útvonalat, amit, most Hamburgból indítottam. Érdekes eredmény született. Visszafelé elkerülte az alagutat, és elvisz arra az útra, amin tényleg el kell kerülni, az Elba alá befutó A7-es autópályát.

És akkor nézzük Pozsonyt. Itt, már lövésem nincs, hogy mi az oka, annak, hogy megtervezi a kerülőt helyesen, a régi úton. Budapestet ismét az M0-an kerüli el, úgy ahogy azt illik.

Nézzünk még egy pár alagutat, ami szóba jöhet ebből a szempontból. Jobbra a Antwerpen Kennedy alagút, balra, Rotterdam mellett, a Botlek alagút. Mindkettő tiltva van. Itt még táblát sem látunk.

Jobbra a Drecht alagút. Itt sincs jelzés. Balra a Maas alagút, ahol ott a jelzés, és figyelembe is veszi a tervezéskor. Ha jól megnézitek, itt, a jel rajta van az úton, és az a gyanúm, hogy a többieknél ez okozza a problémát. Nevezetesen, hogy hiába van jelzés, ha az nem az útra van ráhelyezve, akkor a program számára nem létezik, ami logikusnak is tűnhet.

Nézzük meg a liégei alagutat, ahol, még egy hosszúságkorlátozó tábla is van.

Akkor nézzünk itthoni képeket. Nem eldugott utcácskákról hoztam képeket. Lillafüred.(Baloldali kép.) Ide sok busz jár, akár külföldről is. A nyíllal jelzett helyeken alagutak vannak. Valamikor, amikor a keleti hadsereg kivonult, majd a nyugati bevonult, egy fúvószenekar körbejárta az országot busszal. Ide is eljutottak. Az alagútnál kiszállt a csapat. A busz pedig körbement Egerbe, és úgy ment fel Lillafüredre. Nem volt (nincs tábla) Nem régen, Egerből jött egy kamion. Eddig. Innen vissza kellett fordulni Egerbe.
Következő (Jobboldali kép) Egy szerpentin vezet fel Bükkszentkeresztre. Ide is felment valaki. ( Ez benne volt a rádióban is) A katasztrófa védelem segítségével tudott visszafordulni.( Nincs tábla)

Itt egy vasúti aluljáró (Baloldal) Ennek az aktualitása, hogy Miskolc elkerülőjén kell mennie a kamionoknak. A másik oldalon van egy vámudvar, de itt nem lehet átmenni, bár, ezek alapján a GPS erre vezeti az idegent. A másik kép (Jobboldalon) Egy 20T-ás híd. Ez is az elkerülőn van. Itt járnak a DAM-ba a kamionok.

Amit sokaknak fontos, és sokan kérdezték, ez az Angol irányítószámok. Ezt a régi is, és a mostani is tudja.

Ez lett volna egy rövid szösszenet a frissítéssel kapcsolatban. Úgy látom, hogy a sebességkorlátozást is többnyire helyesen mutatja, amivel voltak problémák az előző térképen. A néhol képernyőt betakaró sávinformáció is maradt a régi. A TMC helyzet, nem mondható rózsásnak. Franciaországban végig pirosan világított a lámpa. Belgiumban, Hollandiában, Németországban, és Ausztriában működött.

A többi opcióval nem nagyon akadt probléma. A súly és magasság kérdéseket (Amik a térképen rajta voltak) eddig is megoldotta a Sygic Truck, bár titkon reméltem, hogy esetleg a programban is lesz valami újítás. Ilyen például, a teherautó beállítások egyszerűsítése, a poik útvonalon keresése, a köztespont távolságának mutatása. Abban reménykedem, hogy ha túl lesznek az Aurán, akkor rákezd a csapat, egy kicsit pofásabb, jobban kezelhető program megalkotásához. Megérdemelné, Ő is mi is.

Jó gurit
Sklave

Forrás: Navigyurci.hu

.

(Ezt a cikket 331 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .