Hírek Márkahírek Renault

A RENAULT TRUCKS VÉGZETT AZ ÉLEN EGY NÉMET SZÁLLÍTÁSI VÁLLALAT ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTJÉN

A Renault Premium Route a legjobb – ez az eredménye a « Fehrenkötter » tesztnek, amelyet a német fuvarozó, Joachim Fehrenkötter, a nevét viselő cégcsoport tulajdonosa, valamint a Trans Aktuell című újság közösen szervezett, és amely a német piacon jelenlévő hét teherautómárka modelljeinek három éven át tartó, valós körülmények közötti összehasonlításáról szólt. A teszten bebizonyosodott, hogy a Renault Premium Route-nak a legkisebb az üzemeltetési költsége és a fogyasztása. A folyamatos rangsoroláshoz minden szempontot figyelembe vettek: megbízhatóság, fogyasztás és a vevőszolgálati háttér. A Renault Trucks örül annak, hogy a fogyasztás tekintetében piacvezető Premium Route hosszú távú, valós üzemeltetési körülmények között, és teljesen független módon végzett teszt során bizonyította erényeit. A gyártó számára ez az eredmény biztatás arra, hogy tovább javítsa termékeinek és az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásainak minőségét.

Illusztráció – Forrás: Renault Trucks

A német Fehrenkötter szállító vállalat azzal a céllal vásárolt a német teherautópiacon jelenlévő mind a hét márkától egy-egy járművet, hogy felmérje, melyik teherautó és melyik gyártmány bizonyul a legjobbnak a megbízhatóság, a költségek, a márkák által nyújtott szolgáltatások és az ügyfélkapcsolatok tekintetében.

A három éven át tartó tesz végén az üzemeltetési és a fogyasztási költségek terén is legjobbnak bizonyult Renault Premium Route-ot hirdették ki győztesnek. A számok igazán meggyőzőek: három éves használat és 401.325 km megtétele után a Premium Route globális üzemeltetési költsége volt a legalacsonyabb a hét teherautóé közül, kilométerenként mindössze 63,34 eurócent. A Premium Route 32,4 literes átlagfogyasztással egyúttal a legtakarékosabb jármű. Ezek az eredmények valós üzemeltetési körülmények között erősítik meg a Renault Premium Route vezető szerepét az üzemanyag-takarékosság terén, amelyet az ügyfelek már régóta megtapasztaltak.

Szenzációs a fogyasztása” – mondja elismerően Rolf Liepe sofőr. “A hat tengely ellenére rendkívül kevés gázolajat fogyaszt. Főleg az automatizált váltónak köszönhetően ráadásul igen kellemes is vezetni, emellett nagyon kényelmes.” A Fehrenkötter csoport, amely hosszú évek óta vesz részt a németországi szállítmányozásban, főleg mezőgazdasági gépek, lakóautók és járművek fuvarozásával foglalkozik. Kétszáz teherautóból álló járműparkját eddig szinte kizárólag egyetlen márka alkotta. Ez a három éves magánteszt azért is reprezentatív, mert sorozatgyártású, közel azonos teljesítményű teherautókkal történt a vállalaton belül. Hét darab 6×2-es teherautó-alvázról van szó, melyek teljesítménye 400 és 420 lóerő között változik. A Renault Trucks márkát egy 6X2-es Premium Route 410.25 teherautó-alváz « képviselte », amelyet ugyanaz a sofőr vezetett a németországi utakon, európai fuvarban pedig két másik kolléga.

A tesztet a Spedition Fehrenkötter szállítási vállalat és az ETM Verlag kiadócsoport közösen bonyolította. « A Trans Aktuell két társújsággal, a Lastauto Omnibus és a Fernfahrer újsággal harmadik alkalommal szervezett egy három éves, konkrét tesztet egy szállítási vállalaton belül » – magyarázza Werner Bicker, az ETM Verlag igazgatója. « Ma csupán a terephez minél közelebb végzett és objektív összehasonlítások alkalmasak arra, hogy bebizonyítsák egy teherautó igazi minőségét. Az a márka, amely képes versenybe szállni a többi európai márkával és a rangsor elején végez, valóban büszke lehet a termékére.

Az adatok saját mérésekből származnak, sem a Renault Trucks, sem a többi konstruktőr nem avatkozott bele. A járművel kapcsolatos összes költséget (beszerzés, karbantartás, meghibásodás, javítás stb.) feljegyezték és beépítették a rangsort meghatározó globális bekerülési árba.

A szállító vállalat nem csak a járműveket, hanem a gyártók vevőszolgálati felkészültségét és az ügyfélkapcsolatok minőségét is « versenyeztette». Minden beavatkozási költség, így a ráfordított munkaóra díj és a beépített alkatrészek ára bekerült a költség naplókba, amelyből az üzemeltetési költségek számíthatók. Fontos tudni, hogy a teherautókat központi karbantartási szerződés nélkül vásárolták meg.

A győzelem, amelyet a csapatmunka eredményeként értékel a Renault Trucks, nagy büszkeséget jelent a márkának, hiszen valós és független tesztelési körülmények között tették próbára a Premium Route erényeit. A Renault Trucks számára ez a siker újabb biztatás arra, hogy tovább javítsa a termékek és az ügyfeleknek kínált szolgáltatások minőségét.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 469 alkalommal tekintették meg.)