3 dolog, amiről a nyári gumicserekor nem szabad megfeledkezni
Napi 7 fok feletti középhőmérséklettől kezdve a nyári abroncsok már jobb tapadást biztosítanak, mint a téli gumik.
Napi 7 fok feletti középhőmérséklettől kezdve a nyári abroncsok már jobb tapadást biztosítanak, mint a téli gumik, ezért jellemzően március második felében az autósok megrohamozzák a szakembereket. Sokan már annak is örülnek, ha egyáltalán időpontot kapnak, és felkerülnek az évszaknak megfelelő kerekek. Legyünk tehát előrelátóak, és időben jelentkezzünk be a gumiszervizbe még akkor is, ha külön felnire szerelt téli-nyári kerékszettünk van.
„Sok autós döntött már úgy, hogy külön felnire szerelt téli és nyári szettet használ. Így a gumisnál gyorsabb a szezonális csere, nem marja szét a só a könnyűfém keréktárcsákat, és ha minden kötél szakad, akár otthon is fel tudja tenni magának a kerekeket, ha váratlanul leszakad a hó. Ebben az esetben is javaslom viszont, hogy keressük fel kedvenc gumiszervizünket, mert otthoni kerékcserénél nem tudunk minden olyan ellenőrzést és karbantartást végrehajtani, amit a szervizben a szakemberek automatikusan elvégeznek.” – mondta Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője. Az alábbi részfeladatok a gumicsere során kiemelten fontosak a biztonságos vezetés érdekében, ezért mindenképpen fordítsunk rájuk megfelelő figyelmet, vagy kérjük a szakember segítségét.
Az összeszerelt gumiabroncsok és kerékpántok egyensúlyának ellenőrzése
A Hankook szakértője kiemelte, a kerékegyensúly kényes dolog. Az abroncsok kopásával változik a kerekek kiegyensúlyozottsága, emiatt évente legalább egyszer ki kell centrírozni azokat. Már minimális eltérés is zavaró vibrációhoz és rosszabb járműstabilitáshoz vezethet, ami nemcsak a teljesítményt, hanem a vezetési élményt is rontja. Ezért akkor is érdemes szakembert felkeresni, ha a téli és nyári szettünk külön felnire szerelve a garázsunkban várja az aktuális szezont.
A kerékanyák újbóli meghúzása a kerekek felszerelése után
Az abroncsok cseréjénél nagyon fontos a felfekvő felületek, csavarmenetek tisztítása, és a kerékcsavarok megfelelő nyomatékkal való meghúzása. Por, kavics, rozsdadarabok nem akaszthatják meg a csavarozást. Ezek az apró szennyeződések károsíthatják a menetet, ami miatt csökkenhet a szorítóerő. Szakszervizekben a szerelő kollégák pillanatok alatt elvégzik a szükséges tisztítást és szakszerűen, nyomatékkulccsal rögzítik a kerekeket. Hagyatkozzunk a szakemberekre, hiszen a kerekek megfelelő rögzítése alapvető közlekedésbiztonsági követelmény. A lehető legbiztonságosabb autózás érdekében 50 km megtétele után javasolt ellenőrizni a csavarokat, és ha kell, újrahúzni őket, mert azok a közlekedés okozta vibráció miatt kilazulhatnak. Ha otthon cseréltük le a kerekeket, akkor is látogassuk meg gumiszervizünket, hogy leellenőrizzék a csavarok meghúzását és a légnyomást.
A szelepek állapotának ellenőrzése, cseréje
A szelep fontosságát nem kell kiemelni, hiszen a levegő megtartásának alapeleme. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy részben gumiból készül, vagy gumi gyűrű biztosítja a légzárást (fém szelepek, TPMS szelepek), így a szelep (gyűrű) is öregszik. A szezonális gumicsere során biztosan mindenki észrevette már, hogy a szerelők automatikusan cserélik a gumi szelepeket, és ellenőrzik a fémházasak megfelelő rögzítését is. A gumi szelepek magas hőnek, ózonnak és UV sugárzásnak vannak kitéve, és sokkal gyorsabban öregszenek mint az abroncsaink. Ezek rendszeres cseréjére, állapotuk ellenőrzésére mindenképpen keressünk fel szakembert. Filléres tétel, és megmenthet minket egy légvesztés okozta veszélyes durrdefekttől, vagy jobb esetben a bosszúságtól, hogy reggel kerékcserével indítjuk a napot.
„Ezeket a karbantartási munkákat egy szerelő a megfelelő szerszámokkal néhány perc alatt el tudja végezni, ráadásul azokat a problémákat is kiszűri, amelyek később meghibásodást vagy balesetet okozhatnak. Ha pedig itt az ideje új nyári gumik beszerzésének, a szakemberek a megfelelő típus kiválasztásában is segíteni tudnak. Sokaknak fontos lehet ez, hiszen napjainkban már számos, különböző járművekre tervezett abroncs kapható: a Hankook Ventus Prime4 gumi például kiváló nedves tapadást biztosít, a Kynergy eco2 tervezésénél a mérnökök elsősorban az üzemanyagtakarékosságot tartották szem előtt, a Ventus S1 evo3 pedig az erőteljes teljesítmény és kiváló kezelhetőség miatt azoknak lehet tökéletes választás, akik szeretnek sportosabban vezetni” – teszi hozzá Tomin István.
A Hankook szakértője kiemelte, hogy a kerék felszerelése során a jármű biztonsági előírásainak betartása érzékeny eljárás, ezért a kerékcserét ajánlott inkább szakemberre bízni.
A Hankook Tire vállalatról
A Hankook Tire világszerte innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-k, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok, valamint a motorsport számára (pályaversenyekhez/utcai versenyekhez/ralikhoz).
A Hankook Tire több mint 160 országba szállítja termékeit, és világszinten hozzávetőlegesen 20.000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ számos vezető autógyártója első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választja.
A vállalat mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb szinten elégítse ki a vásárlói igényeket a termékek minősége, technológiai kiválósága és az általuk nyújtott vezetési élmény tekintetében egyaránt. Ennek érdekében a Hankook folyamatosan invesztál öt kutatás-fejlesztési központjába és nyolc gyártóegységébe. A Hannoveri Technológiai Központban kifejezetten az európai piac igényeire szabva fejlesztik az abroncsokat, beleértve a szigorú elvárásokat támasztó európai prémium autógyártók első szerelésű abroncsait is.
A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A gyártó további fióktelepeket működtet több európai országban, és a termékeit regionális forgalmazókon keresztül értékesíti más helyi piacokon. 2023-tól a Hankook a FIA ABB Formula E világbajnokság 3. generációjának technikai partnere és kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A vállalat globális bevételének mintegy 34 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban értékesített termékek adják. A Hankook Tire 2016 óta szerepel a világszinten elismert Dow Jones Fenntarthatósági Indexben (DJSI World).
A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. A 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg közel 3000 alkalmazottat foglalkoztat, és személygépkocsik, SUV-k és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár elérte maximális gyártókapacitását, ami akár évi 19 millió legyártott abroncsot is jelenthet. A rácalmási üzemben készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és magas igényeinek is. A telephely 2022-ben újabb raktárral bővült, amely két csarnoképületből áll, és nagy mennyiségű alapanyag és késztermék tárolását teszi lehetővé, gyorsabbá és hatékonyabbá téve ezzel a logisztikai folyamatokat.
A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az IATF 16949:2016. autóipari minőségirányítási, ISO 22301 üzletmenet-folytonossági és ISO 45001:2018. munkahelyi egészségvédelmi és biztonsági tanúsítványokkal. A Járműipar autóipari szakmai magazin, valamint az Autószektor autós portál az Autós Nagykoalíció közreműködésével 2022-ben az “Év beszállítójának” választotta a magyarországi abroncsgyárat.
Forrás: Hankook Tire
(Ezt a cikket 43 alkalommal tekintették meg.)