A Volvo Trucks megkezdte a nehézkategóriás elektromos tehergépjárműveinek sorozatgyártását

A világszintű teherautó-gyártók közül elsőként a Volvo Trucks kezdte meg a nehézkategóriás, 44 tonnás szerelvényössztömegű tehergépjárművek gyártását.

A Volvo Trucks megkezdte a termékpalettája legfontosabb modelljeinek, azaz a nehézkategóriás tehergépjárművek elektromos változatainak sorozatgyártását is. A Volvo FH, Volvo FM és Volvo FMX modellek akár 44 tonnás szerelvényössztömeggel is elérhetőek és ezek teszik ki a Volvo Trucks eladásainak kétharmadát.

A világszintű teherautó-gyártók közül elsőként a Volvo Trucks kezdte meg a nehézkategóriás, 44 tonnás szerelvényössztömegű tehergépjárművek gyártását. Fotó: Volvo Trucks

Ezzel immár hatdarabosra bővült a Volvo Trucks sorozatban gyártott elektromos tehergépjárműveinek száma – és ezzel a svéd gyártó e-kamion termékpalettája a legszélesebb az iparágban.

“Ez egy olyan mérföldkő, amely bizonyítja, hogy az iparág átalakulásában vezető szerepet töltünk be. Nem egészen két éve, hogy az elektromos nehézkategóriás gépjárműveinket bemutattuk a piacon. Ma pedig már egyre több megrendelést kapunk ezekre a termékekre, és elkezdhetjük azokat kézbesíteni ügyfeleinknek – először Európában, majd hamarosan Ázsiában, Ausztráliában és Latin-Amerikában is” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

A Volvo elektromos nehézgépjárművek sorozatgyártása a göteborgi Tuve gyártelepen zajlik, Svédországban, majd jövő évtől már a Belgiumban található genti gyárban is készülnek Volvo teherautók elektromos hajtásláncccal. Ezek a járművek ugyanazon a gyártósoron készülnek, mint a hagyományos, dízelüzemű társaik, ezzel nagyon hatékony és rugalmas a gyártási kapacitás. Az elektromos tehergépjárművek akkumulátorai a Volvo Trucks új akkumulátor-összeszerelő üzeméből érkeznek, a belgiumi Gentből.

Fotó: Volvo Trucks

Az elektromos tehergépjárművek iránti kereslet egyre nagyobb mértékben növekszik több országban is. Az igény mögött az áll, hogy egyre több szállítmányozó cégnek kell karbonsemleges áruszállításra átállnia ahhoz, hogy fenntarthatósági célkitűzéseiknek eleget tegyenek. A Volvo Trucks elektromos termékpalettájával ma az európai áruszállítások 45%-át* meg lehetne oldani lokálisan nulla károsanyag-kibocsátással.

“Elektromos nehézkategóriás gépjárműveinkből eddig körülbelül 1 000 darabot értékesítettünk, a teljes elektromos termékpalettánk modelljeiből pedig összesen több, mint 2 600 darabot. Arra számítunk, hogy az elkövetkező években az eladott darabszámok még tovább fognak emelkedni. 2030-ra az értékesített új tehergépjárműveink felének elektromosnak kellene lennie” – teszi hozzá Roger Alm.

A Volvo Trucks hat darabból álló elektromos tehergépjármű felhozatala a fuvarfeladatok széles körét lefedi, a városi áruszállítástól a hulladék-kezelésen át a regionális és az építőipari fuvarfeladatokig.


*Az Eurostat közúti árufuvarozásra vonatkozó statisztikai adatgyűjtésének eredményei alapján (2018. évi eredmények) az Európában szállított áruk 45%-a kevesebb mint 300 kilométer távolságot tesz meg.

Forrás: Volvo Trucks

(Ezt a cikket 110 alkalommal tekintették meg.)