Aktuális Hírek Kiemelt hírek Márkahírek Teszt Vezércikk Volvo

Letesztelték a Volvo új elektromos nehézgépjárművét – hatótávolságban és energiahatékonyságban is kiválóan teljesített

A Volvo Trucks elektromos nehézkategóriás tehergépjárművét Németországban vetették alá az első független energiahatékonysági tesztnek – a teljesen megrakott, tisztán elektromos meghajtású Volvo FH a tesztút során túllépte a várt hatótávolságot és 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízelmotoros megfelelője.

Az erőteljes hajtásláncnak köszönhetően a tisztán elektromos tehergépkocsi a CO2-kibocsátás csökkentésének igen hatékony eszköze lesz. Forrás: Volvo Trucks

A független tesztnek alávetett Elektromos Volvo FH egy nulla károsanyag-kibocsátású tehergépjármű, 490 kW folyamatos teljesítménnyel és 40 tonnás szerelvényössztömeggel. A német újságíró, Jan Burgdorf a Zöld Teherautó útvonalon tesztelte a járművet. A 343 kilométer hosszú pályán a legváltozatosabb terep- és útviszonyok között tesztelhetőek a különböző gyártók termékei. 

“Az elektromos Volvo legalább ugyanannyira jól – ha nem jobban – vezethető kamion, mint egy dízeles változat. A sofőrök meg fognak döbbenni azon, hogy mennyire könnyű ezeket a járműveket vezetni, hogy mennyire halkan közlekednek és hogy mennyire jól reagálnak az útviszonyokra. Semmilyen vibrációt nem tapasztaltam” – nyilatkozta Jan Burgdorf.

A tesztút során az Elektromos Volvo FH tartotta a 80 km/h átlagsebességet, s ezzel hozta a dízelmotoros, I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH szintjét. A csupán 1,1 kWh/km energiafogyasztás mellett az elektromos nyerges hatótávolsága 345 kilométer volt egy feltöltéssel.

“Ez a teszt bizonyítja, hogy egy átlagos munkanapon akár 500 kilométert is meg lehet tenni elektromos nehézgépjárművel úgy, hogy csak egy rövid ideig töltjük nap közben, például ebédszünetben” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks sajtótesztekért felelős igazgatója.

A Zöld Teherautó Tesztpályán folytatott felmérések során az Elektromos Volvo FH 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízelmotoros megfelelője.

“Az elektromos hajtáslánc nagyon hatékonyan működik, aminek köszönhetően a tisztán elektromos Volvo tehergépjárművek jelentős mértékben képesek hozzájárulni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez.” – teszi hozzá Tobias Bergman.

A Volvo Trucks célja, hogy 2030-ra tehergépjármű értékesítéseinek felét az elektromos modellek tegyék ki; 2040-re pedig nullára tervezi csökkenteni a töltéstől az energiafelhasználásig mért CO2 kibocsátást az eladott új tehergépjárművek esetén.

“Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a párizsi egyezmény éghajlatváltozással kapcsolatos célkitűzéseit elérjük. Tudományos alapokon nyugvó célokat tűztünk ki magunk elé, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy mihamarabb elérjük a közúti áruszállítással kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás drámai mértékű csökkenését. Hiszem, hogy a piacon már elérhető elektromos Volvo tehergépjárművek széles választéka bizonyítja elköteleződésünket.” – zárja gondolatait Tobias Bergman.

Forrás: Volvo Trucks

Tények a tesztútról:

  • szerelvényössztömeg: 40 tonna
  • átlagsebesség: 80 km/h
  • energiafogyasztás: 1,1 kWh/km
  • akkumulátor-kapacitás: 540 kWh
  • teljesítmény: 490 kW folyamatos teljesítmény
  • a tesztút teljes hossza: 343 km
  • egy töltéssel megtehető hatótávolság: 345 km
  • a tesztnek alávetett Elektromos Volvo FH egy átlagos munkanapon akár 500 km megtételére is képes, ha egy rövid töltési időszakot nap közben – például ebédszünetben – beiktatnak.

Tények a Volvo Trucks elektromos tehergépjármű palettájáról:

  • A Volvo Trucks kínálatában hat darab tisztán elektromos modell érhető el, amelyeket a szállítási feladatok széles körének teljesítésére terveztek.
  • Az Elektromos Volvo FH, FM és FMX modellek elérhető teljes szerelvényössztömege akár 44 tonna is lehet. Ezen modellek értékesítése az európai piacon már megkezdődött, sorozatgyártásuk várhatóan 2022 második felében indul.
  • A városi áruszállításra és hulladékgyűjtésre optimalizált Elektromos Volvo FL és FE modellek sorozatgyártása 2019-ben kezdődött.
  • Az észak-amerikai piacra szánt Elektromos Volvo VNR sorozatgyártása 2020-ban kezdődött.

Forrás: Volvo Trucks

(Ezt a cikket 131 alkalommal tekintették meg.)

5 tengelyen biztos kézzel

Jármű kártörténeti lekérdezés:

CarVertical

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock