Busz hírek Hírek Iveco Márkahírek

Világossá teszi az utat az IVECO BUS termékcsaládja, amely már készen áll a holnap mobilitására

Egyszerűbbé válik a sikeres energiaátmenet az IVECO BUS kínálatával a környezetkímélő, személyre szabott közlekedési megoldásoknak, a különféle energiaforrásokon alapuló kiforrott hajtástechnikák választékának, a digitális szolgáltatásoknak és a kordában tartott üzemeltetési költségeknek köszönhetően.

Forrás: Iveco – Danube Truck Magyarország Kft.

Megragadta az IVECO BUS az új Euro VI-E norma jogszabályi életbe lépése adta lehetőségeket arra, hogy továbbfejlessze a típusait, sőt, új változatokkal bővítse a kínálatát. A jogszabályi előírásokon túlmenően is áttervezte valamennyi típusát. A fejlesztések és az újdonságok nagy részét október 20-án mutatta be a gyártó. Az IVECO BUS legfrissebb kínálata tökéletesen tükrözi a márka erejét ahhoz, hogy jól teljesítő, megbízható és fenntartható mobilitási megoldásokat, kiterjedt szervizhálózatot és széles körű hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatásokat biztosítson mindenféle feladatra. Eközben az üzemeltetési költségeket is szem előtt tartja.

Hét kiállított jármű demonstrálta az új, kibővített termékkínálat legfőbb elveit:

  • CROSSWAY LE CNG Line: igazi fenntartható mobilitási megoldás környezetkímélő elővárosi és helyközi utasszállításhoz.
  • CROSSWAY CNG: ideális iskolabusznak és városközi járatokhoz.
  • EVADYS: sokoldalú és jól jövedelmező távolsági busz a regionális és belföldi járatok iránt növekvő igények kielégítésére, valamint helyi és közepes távolságú turistabuszos feladatokhoz.
  • E-WAY 12 m: éjszaka tölthető, teljesen elektromos városi busz, Franciaországban 2020-ban piacvezető volt.
  • URBANWAY CNG 12 m: városi busz, amely mostantól Cursor 9 CNG motorral is készül, 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményezve.
  • DAILY Access: új, alacsonybelépésű minibusz városi feladatokra, földgázüzemű változatban is.
  • DAILY Tourys: a tökéletes turistaminibusz a kényelmes és stílusos utazáshoz.

Termékeinek és szolgáltatásainak kínálatával az IVECO BUS kidomborítja az erősségeit: fenntartható mobilitás, energiamix terén kínált megoldások, kiváló műszaki tartalom, teljes birtoklási költség (TCO) és nagy hozzáadott érték. Mindezekkel segíti az ügyfeleket, a hatóságokat és az üzemeltetőket az energiaátmenetben.

IVECO BUS, fenntartható, sorozatgyártású megoldások valamennyi mobilitási feladatra

Az alternatív energia terén élenjáró partnerként (CNG, biometán, elektromosság, XTL/HVO) az IVECO BUS mindig is elébe ment a hatóságok, az üzemeltetők és a lakosság tisztább járművek iránt növekvő igényeinek. Tiszteletben tartja a természeti erőforrásokat, a környezetet és a közegészségügyet azáltal, hogy kiforrott, hathatós és környezettudatos közlekedési megoldásokat kínál. A várositól az elővárosin és helyközin át a helyi vagy közepes távolságú turistaalkalmazásokig mindenféle feladatra megfelelő típusaival az IVECO BUS a környezetvédelmileg és gazdaságilag is fenntartható mobilitás szolgálatába állította a vállalat szakértelmét.

  • A földgáz különösen vonzó a környezetvédelmi kihívások teljesítéséhez: levegőtisztaság, éghajlatvédelem és csendes üzemelés. Az IVECO BUS szerves hulladékból előállított biometánnal százszázalékosan kompatibilis gázüzemű buszai és minibuszai segítenek megóvni a természeti erőforrásokat. Ugyanis közel nulla a részecskekibocsátásuk, míg a nitrogénoxid-kibocsátásuk több mint egyharmadával kisebb. További környezetvédelmi előnyük az akár 95 százalékkal kisebb üvegházgáz-terhelésük és a feleakkora zajszintjük, amely rendkívül csendes működést biztosít a járművezetőknek, az utasoknak és a lakosságnak egyaránt. Az európai utakon jelenleg futó mintegy 8000 gázüzemű járművével, hozzájárulva a tisztább közlekedéshez, az IVECO BUS vitathatatlanul piacvezető ezen a téren. Minden harmadik gázüzemű járművet az IVECO BUS értékesíti.
  • Az IVECO BUS a fenntartható közlekedés egy további területén is jelentős szereplő: ez a teljesen elektromos mobilitás. A helyi károsanyag-kibocsátás és szén-dioxid-kibocsátás nélkül üzemelő, tisztán elektromos modellek kellemes vezetési élményt nyújtanak és csendesen működnek. Így nagyobb kényelmet biztosítanak a járművezetőknek, az utasoknak és a lakosságnak. Az E-WAY elektromobilitási kínálatáról már beigazolódott, hogy megbízható és jól teljesítő megoldás. Jelenleg 500 példány üzemel hét különböző európai országban, amelyek már több mint 15 millió kilométert futottak. Két rekordmenetet is tanúsította TÜV, amelyek szintén a 12 méteres, éjszakai töltéssel működő E-WAY típus kimagasló megbízhatóságát és kiváló teljesítményét igazolják. Az első, amelyet Ulmban egy tesztpályán hajtottak végre 350 kilowattórás akkumulátorcsomaggal, figyelemre méltó eredményt hozott: 527 kilométer megállás nélkül egyetlen feltöltéssel. A második rekordmenetet idén júliusban valós üzemelési körülmények között végezték a Verkerhrsbetriebe Bachstein német vállalat kezdeményezésére szintén egy 12 méteres, éjszakai töltéssel működő, 350 kilowattórás akkumulátorcsomaggal ellátott E-WAY busszal. Éppolyan kiváló eredmény született, mint az első rekordmenet során: 543 kilométer egyetlen feltöltéssel bármiféle probléma nélkül, és az akkucsomagnak még 3 százaléknyi töltöttsége maradt a teszt végére. Az IVECO BUS az évek során igen speciális készségeket és szaktudást szerzett az elektromobilitás terén. Gyártástervezési szakértelme teljes mértékben a franciaországi Rorthais városában található HEULIEZ elektromobilitási kiválósági központban összpontosul, amely egy tesztpályával és különböző töltési rendszerekkel is rendelkezik.
  • A hagyományos hajtásláncok esetében az IVECO BUS a kezdetektől az EGR nélküli megoldások mellett tette le a voksát az egyedülálló IVECO HI-SCR technika révén. Ezt a megújulóenergia-irányelvvel összhangban álló fenntartható üzemanyagok használatára is jóváhagytak. Ez a megoldás nagy mértékben fenntartható teljesítményt nyújt, 50–90 százalékkal csökkentve a szén-dioxid-terhelést XTL/HVO üzemanyag használatával.

Legyen szó bármilyen feladatról vagy igényről, az IVECO BUS termékcsaládja megfizethető és környezetkímélő közlekedési megoldásokat biztosít az üzemeltetőknek és a hatóságoknak. Az energiaforrások széles választékát (földgáz, teljesen elektromos, Euro VI-E HI-SCR) és számos típust kínál (URBANWAY, IMC, CREALIS; E-WAY, LINIUM, CROSSWAY, EVADYS vagy DAILY), amelyek valamennyi utasszállítási igényt kielégítenek: városi, elővárosi, helyközi vagy turista.

Konkrét válasz a szükséges energiaátmenetre!

Euro VI-E minősítésű, alacsonybelépésű, alacsonypadlós és középmagas padlószintű kínálat, a megoldások széles választéka minden feladatra

CROSSWAY járműcsalád

A CROSSWAY járműcsalád tagjaiból már rekordmennyiséget, több mint 50 000 példányt gyártottak, így vitathatatlanul piacvezető a kategóriájában. Ma Európában minden második forgalomba helyezett városközi busz egy CROSSWAY.

A CROSSWAY Euro VI-E minősítésű palettája számos választási lehetőséget kínál négyféle hosszúsággal (10,8 m – 12,1 m – 13 m és 14,5 m háromtengelyes) és háromféle motorral (Cursor 9 CNG és Tector 7, illetve Cursor 9 dízel) a CROSSWAY LE esetében.Míg a CROSSWAY LD háromféle hosszúsággal (10,8 m – 12,1 m – 13 m), valamint háromféle motorral (Cursor 9 CNG és Tector 7, illetve Cursor 9 dízel) érhető el.

Az Euro VI-E normára való átállás újdonságok és új modellek bevezetését tette lehetővé.

Két új automatikus sebességváltó (ZF EcoLife 2 – VOITH Diwa NXT) is elérhető mostantól a CROSSWAY típushoz a még nagyobb vezetési kényelem és az optimális üzemanyag-hatékonyság érdekében.

Jelentősen továbbfejlesztették a vezetőállást, hogy nagyobb vezetési élményt nyújtson. Új, személyautós stílusú kormánykereket kapott, áttervezett műszerfalán pedig a járművezetőhöz közelebb kerültek a kezelőelemek. Javította a kormánykerék kezelőelemeinek ergonómiáját, hogy a járművezető ujjainál helyezték el ezeket, így az összes főbb funkció a kormánykerék elengedése nélkül vezérelhető. A járművezető kényelméhez a teljes mértékben személyre szabható műszerfal is hozzájárul a számos tárolóhelyével, töltőcsatlakozóival, két USB-csatlakozójával, valamint pohár- és palacktartóival. A műszerpanelúj, 7 col képátlójú, színes kijelzője több vezetési és üzemelési adatot is mutat, mint például a vezetési stílus kiértékelését (Driving Style Evaluation), a sebességtartó automatika beállított értékét és még sok egyebet.

A jármű passzív biztonságát fokozza az ENSZ EGB 29.03 sz. előírása szerinti és a TÜV Süd által tanúsított frontális ütközésvédelem.

Egyre nagyobb igény mutatkozik a CROSSWAY földgázüzemű változatai iránt, amelyek a környezetkímélő gázmotorjuknak és a rendkívül csendes működésüknek köszönhetően valódi fenntartható mobilitási megoldást képviselnek. Idén Vysoké Myto városában a CROSSWAY CNG aránya a gyártásban várhatóan eléri a 15 százalékot, ami 2020-ban 10, 2019-ben pedig 6 százalékot tett ki.

A CROSSWAY CNG modellek a legerősebb motort kínálják a piacon a 360 lóerős, biometánnal is üzemeltethető IVECO Cursor 9 CNG erőforrás révén. A négy 315 literes palack 1260 liter együttes kapacitásával a jármű hatótávolsága elérheti a 600 kilométert és gyors-, illetve lassútöltéssel is tankolható.

A CROSSWAY CNG modellek okos tervezési megoldásaként a gázpalackokat a tető szerkezetébe építik be, így a teljes magasságuk a legkisebb a piacon (3455 mm a CROSSWAY, 3210 mm a CROSSWAY LE esetében. Ugyanakkora, mint a légkondicionált, dízelüzemű változatoké. Ezáltal a földgázüzemű kivitel a közúti infrastruktúrától, például a hidaktól és az aluljáróktól, függetlenül üzemeltethető. Továbbá ez az egyedülálló, szabadalmaztatott megoldás optimalizálja a jármű tömegközéppontját, ami nagyobb menetstabilitást és a járművezetőnek, illetve az utasoknak nagyobb kényelmet eredményez.

EVADYS

A 400 lóerős Cursor 9 motorral ellátott EVADYS is megkapta a CROSSWAY Euro VI-E minősítéssel bemutatott valamennyi újdonságát. A típus kimagasló sokoldalúságon alapul a hosszúság (12 és 12,96 m), a sebességváltók (ZF EcoLife 2 – VOITH Diwa NXT) és az ajtóképletek (háromféle) tekintetében, amelyeket az ügyfelek a saját igényeiknek nagyon pontosan megfelelően választhatnak meg. Többféle üléselrendezés lehetséges, például 63 ülőhely egyfelől és a 3GBK német szabvány teljesítése másfelől.

Az EVADYS alegnagyobb poggyászteret kínálja a kategóriájában az akár 12 köbméteres rakterével, amelynek magasabb a nyílása a csomagok berakodáshoz.

Az EVADYS kétségkívül a legjobb üzleti partner a középmagas padlószintű buszok kategóriájában.

E-WAY, LINIUM, URBANWAY és CREALIS, a sokoldalú, fenntartható városi buszok családja

  • Az IVECO BUS elektromobilitási kínálata

Az elektromos mobilitás megbízható megoldást jelent a városoknak, hogy megfeleljenek a levegőminőség javítása és a zajszennyezés csökkentése által támasztott kihívásoknak. Az IVECO BUS ezért százszázalékosan elektromos megoldásokat fejlesztett ki: az IN-MOTION-CHARGING és az E-WAY modelleket.

Az IVECO BUS a trolibuszok terén hosszú idők alatt szerzett gazdag tapasztalatai alapján kifejlesztett egy úttörő, új generációs, nulla helyi károsanyag-kibocsátású trolibuszt: ez a CREALIS IN-MOTION-CHARGING. Ennek innovatív technikája az elektromos felsővezetékről működő hajtást egy kis fedélzeti akkumulátorral társítja. Ezért a legdrágább helyeken nem kell kiépíteni a levegőben függő infrastruktúrát, ami jelentősen csökkenti a beruházási és az üzemeltetési költségeket. Ezek a járművek akkor töltődnek, amikor a felsővezetékek alatt haladnak. A járat útvonalának akár 40 százalékán pedig akkumulátorról is üzemelhetnek.

Az IVECO BUS a piac legteljesebb kínálatát fejlesztette ki, megoldást kínálva minden egyes ügyfél egyéni igényeire a hatótávolság terén: E-WAY típus (Franciaországban GX electric néven). Ez az akkumulátorról üzemelő buszcsalád kétféle külső megjelenéssel is készül. Alap- és Linium néven BRT-változatban, négyféle hosszúsággal (9,5 m, 10,7 m, 12 m és 18m), kétféle akkumulátortechnikával és háromféle töltési móddal: telephelyen végzett éjszakai és pantográfon keresztül lehetőség szerinti töltéssel (növekvő vagy csökkenő).

Az E-WAY járműcsalád teljes mértékű rugalmasságával tökéletesen megfelel az ügyféligényeknek. Ugyanis kétféle akkumulátortechnikát kínál az adott alkalmazásokhoz illeszkedve. Nagy energiasűrűségű NMC (nikkel-mangán-kobalt) cellákat a telephelyi lassú töltéshez és nagy töltőteljesítményű LTO (lítium-titán-oxid) cellákat a lehetőség szerinti gyorstöltéshez.

Az E-WAY 9,5 m, 10,7 m és 12 m modellek éjszakai töltésének legfrissebb jelentős újdonsága az energiatárolás továbbfejlesztése. Továbbra is a modularitást és az üzemeltetési feladatokhoz illeszkedést szem előtt tartva a lassú töltéshez való ZEN akkumulátorcsomag egyetlen egységének kapacitását 42 kilowattórára növelték. Ez akár 20 százalékkal nagyobb energiamennyiséget, vagyis akár 300 kilométer hatótávolságot jelent az üzemeltetőknek. Így a 10,7 m modellek 418 kilowattóra, míg a 12 m modellek 460 kilowattóra kapacitást is elérhetnek, vagy akár öttel több utast szállíthatnak az előző ZEN35 generációéval megegyező hatótávolság mellett. Az új akkumulátor ezt a fejlődést az elődjével azonos méret, tömeg és csatlakoztathatóság mellett kínálja a teljes mértékű csereszabatosság érdekében.

Az ügyfelek számára valódi szaktanácsadóként az IVECO BUS hozzáállása az elektromobilitáshoz az, hogy többet kínáljon csupán egy nulla károsanyag-kibocsátású busznál. Ehelyett az alkotóelemek és technikák teljes körű rendszerét nyújtja. Ez a buszra is kiterjedő szimulációval kezdődik, beleértve az akkumulátorok fajtáját és technikáját, a hozzájuk tartozó töltési megoldásokat, valamint a pénzügyi szolgáltatásokat és a telematikát. Ez a moduláris szemlélet kellő rugalmasságot biztosít a megoldások személyre szabásához, hogy tökéletesen illeszkedjenek az ügyfelek alkalmazásaihoz, valamint a teljes birtoklási költség legjobb egyensúlyát nyújtsák. Ebben rejlik annak a kulcsa, hogy az IVECO BUS sikeresen megfeleljen az elektromobilitás valamennyi kihívásának és legjobban szolgálja az ügyfelek érdekeit.

  • Új URBANWAY járműcsalád, amely hatékony műszaki továbbfejlesztéseivel kiválóan teljesít a környezetvédelem és a gazdaságosság terén

Az új Euro VI-E norma jogszabályi életbe lépése jó lehetőséget nyújtott az URBANWAY járműcsalád áttervezésére, amelyhez így számos továbbfejlesztést és újdonságot vezettek be. Az új URBANWAY esetében a sokoldalú kínálat áll a középpontban. Ennek megfelelően háromféle hosszúsággal (10,5 m, 12 m és 18 m) és kétféle megjelenési stílussal áll rendelkezésre (normál és a CREALIS BRT változattal), miközben teljes körű energiamixet kínál.

A legfőbb újdonság az új és egyedülálló motorbeépítés az URBANWAY összes változatánál, ugyanis a Cursor 9 erőforrást mostantól hosszában helyezik el. Ez az új, egyedülálló megoldás számos fontos előnyt nyújt: tömegcsökkenés, kedvezőbb tömegeloszlás és könnyebb hozzáférhetőség karbantartáskor.

A második újdonság az URBANWAY CNG modellhez kapcsolódik, amely mostantól a Cursor 9 motor jól bevált és erős gázüzemű változatával készül.

Az URBANWAY CNG egy további fontos innovációt is felvonultat, a moduláris CNG-tartókeret koncepcióját. Ennek kapacitása például a 12 méteres változatnál 960 litertől egészen 1610 literig terjed, hogy a lehető legjobban igazodjon az ügyfelek hatótávigényeihez. Ugyanis a jármű által szállítható gáz mennyiségének személyre szabásával optimalizálható a tömeg, a költségek és az utaskapacitás. A legnagyobb palackkapacitás esetén a hatótávolság több mint 650 kilométer (12 m), illetve 600 kilométer (18 m), míg a jármű teljes magassága 3,30 méter alatt marad.

Az eddigi VOITH sebességváltó mellé az új ZF EcoLife 2 váltót is bevezették az URBANWAY modellekhez, több választási lehetőséget kínálva az ügyfeleknek.

Mindezek a lényeges műszaki újítások jelentős üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé, a SORT-tesztek alapján az előző generációhoz képest: -5 százalék a dízelüzemű és akár -10 százalék a gázüzemű változatoknál.

Az új motorbeépítéssel egy időben az URBANWAY legfrissebb generációjának a hátfalát is áttervezték. A hátsó lámpákat szélesebb vörös sávok emelik ki. Az IVECO logó a jellegzetes szürke alakzatban a termékcsalád mosolygós dizájnelemét idézi, amely az összes jármű orrán megjelenik.

Az extrafelszerelésként elérhető, vadonatúj kamerás visszapillantó rendszer a szokványos külső tükröket helyettesíti, még nagyobb vezetési élményt és hatékonyságot nyújtva.

A vezetőállás számos módosítása pedig nagyobb kényelmet és még korszerűbb, illetve stílusosabb környezetet biztosít. Az új Actia Podium 2 műszerfal 7 col képátlójú, színes központi kijelzője a nagyobb felbontásának köszönhetően könnyebben leolvasható. A vezetőállás hátfalát zajszigeteléssel látták el, valamint megkönnyítették a hozzáférést az elektromos panelhez.

A fedélzeten új, időtálló fehér és szürke színek teszik még világosabbá a fényben gazdag utasteret, javítva a minőségérzetet és megkönnyítve a felületek tisztán tartását. A motor karbantartásához hozzáférést biztosító fedeleket még diszkrétebben, a hátsó ülések alatt helyezték el. A hátsó tér az oldalra zavartalan kilátást nyújtó, széles ablakoknak és a nagy tetőablakoknak köszönhetően nagyon világos, ezzel is javítva az utazás élményét.

A DAILY járműcsalád: az IVECO BUS szakértelmének kiterjesztése a minibuszokra

A minibuszok tökéletesen kiegészítik a palettát, így az IVECO BUS a teljes körű kínálattal rendelkező kevés buszgyártó egyike. A 2022-es modellévű (MY22) DAILY minibusz nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt, rugalmasabban igazítható a feladatokhoz, valamint jelentősen csökkenti a teljes birtoklási költséget. Ez a minibusz attól a legjobb a kategóriájában, hogy a gyártónál folyamatosan keresik a továbbfejlesztési lehetőségeket.

Az egyedülálló motorválaszték minden feladat során megfelelő teljesítményt és fenntarthatóságot nyújt. Mostantól egy dízelmotor kétféle teljesítményszinttel (180 és 210 lóerő) és egy földgázüzemű változat (136 lóerő) áll rendelkezésre. Ez a CNG-üzemű motor segíti megóvni a természeti erőforrásokat, mivel teljesen kompatibilis a biometánnal.

A DAILY minibusz kínálatában kétféle sebességváltó szerepel. Opcionálisan elérhető egy új, hatfokozatú, kézi sebességváltó, amely a kategóriájában legjobb kapcsolhatóságával és pontosságával kiváló vezetési élményt nyújt. Az új sebességváltó a teljes birtoklási költség (TCO) csökkentésében is szerepet játszik. Nem igényel olajcserét, ugyanis ennek intervallumát kibővítették 350 000 kilométerre, hozzájárulva a karbantartási és javítási költségek akár további 4 százalékos csökkenéséhez.

Az exkluzív, továbbra is alapfelszerelésnek számító Hi-Matic nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó maximális teljesítményt nyújt kis üzemeltetési költségek és maximális vezetési kényelem mellett. Továbbá a CNG-motor és az exkluzív Hi-Matic nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó párosa révén a CNG-üzemű Daily Minibus Hi-Matic kategóriájának legjobbja a teljesítmény és a környezetvédelem terén. A Telma retarder tovább fokozza a vezetési kényelmet és az utasbiztonságot.

A DAILY minibusz a járművezető kényelmét is új szintre emeli az új, memóriahabos vezetőüléssel. Ez az első minibusz az iparágban, amelynél memóriahabból készül a vezetőülés ülőlapjának és háttámlájának a középső párnázása, valamint a fejtámlája. A hab felveszi a test alakját, ezáltal egyenletesen osztja el a súlyt, akár 30 százalékkal csökkentve a nyomáscsúcsokat. Olyan viszkoelasztikus anyagból készül, amelyet eredetileg a NASA űrsiklóihoz terveztek, hogy nagyobb energiaelnyelést és puhaságot biztosítson. Magasabb személyeknek nagyobb kényelmet nyújt az ülőlap első részének 20 milliméterrel hosszabb és 15 milliméterrel vastagabb párnázása, ugyanis jobban megtámasztja a hosszabb lábakat.

A 2022-es modellévű DAILY minibusz hű marad a sokoldalúságával kivívott hírnevéhez. Széles motorválasztéka többféle változatot kínál a személyfuvarozó üzemeltetők minden igényének kielégítéséhez: kirándulások, transzferjáratok, városközi és városi feladatok, valamint iskolabuszos alkalmazások:

  • DAILY Pop

Ez a kifejezetten az olasz piacra tervezett iskolabusz, amely háromféle hosszúsággal, két dízelmotorral és egy CNG-motorral áll rendelkezésre.

  • DAILY Start

A DAILY Start egy 6 méter hosszú, belépőszintű jármű. Egyszerű, funkcionális és jól jövedelmező, így a pozicionálása révén széles körűen alkalmazható repülőtéri vagy kikötői transzferjáratoktól kezdve taxiig.

  • DAILY Line

Nagyfokú rugalmasságával a Line változat ideális a városközi feladatokhoz.

  • DAILY Tourys

A Tourys változat kényelmével és turistabuszos stílusával tűnik ki.

  • DAILY Access

A városi járműcsalád kiegészítéseként a főként földgázüzemű változatban elérhető DAILY Access egy új, alacsonybelépésű, városi feladatokra készült minibusz. Kielégíti ebben az ágazatban a közösségi közlekedési üzemeltetők egyre növekvő igényeit, és a CNG-változattal támogatja őket az energiaátmenetben.

A DAILY Access három változatban érhető el:

DAILY Access Central Low Entry furgonból kialakítva: ez egy A és I-es járműosztályú CNG Euro VI-E változat a jármű közepénél egy kétszárnyú ajtóval. Akár 28 utast is szállíthat, és szériafelszerelése a tengelyek között kialakított kerekesszékes hely a mozgásukban korlátozott utasoknak. Hosszúsága: 7,1 méter.

DAILY Access Central Low Entry fülke-alvázból kialakítva: ez egy II-es járműosztályú CNG Euro VI-E változat a jármű közepénél egy kétszárnyú ajtóval. Akár 25 utast is szállíthat, és szériafelszerelése a tengelyek között kialakított kerekesszékes hely a mozgásukban korlátozott utasoknak. Hosszúsága: 8 méter.

DAILY Access Rear Low Entry: ez egy I-es járműosztályú, dízelüzemű Euro VI-E változat a jármű közepénél egy egyszárnyú és a hátsó túlnyúlásnál egy kétszárnyú ajtóval. Akár 35 utast is szállíthat, és szériafelszerelése a hátsó túlnyúlásnál kialakított kerekesszékes hely a mozgásukban korlátozott utasoknak. Hosszúsága: 7,5 méter.

A mozgásukban korlátozott vagy babakocsival utazó utasok számára is könnyen megközelíthető (270 milliméter magas első lépcsők) DAILY Access szériafelszerelése a manuális rámpa (az elektromos extrafelszerelés) és a mozgásukban korlátozott/fogyatékkal élő utasoknak kijelölt terület az utastérben. A Central Low Entry változatok esetében az utasok egy kétszárnyú, elektromos lengőajtón (1200 milliméter széles) keresztül szállhatnak fel, illetve le.

A széles vezetőállás teljesen elkülönített és könnyen megközelíthető. Az ergonomikus munkahely jellemzője a műszerfal középkonzoljába épített érintőképernyő a jármű valamennyi funkciójának kezeléséhez és a kizárólag a fülkéből hozzáférhető műszaki rekesz az összes fedélzeti berendezéshez.

A járműre átültették az IVECO BUS járműcsaládját idéző dizájnt. Ez tükröződik a hátfal új, jellegzetes stílusvilágán, amely nagy méretű hátsó ablakot és viszonylatjelzőt foglal magában. A jármű orrát pedig nagy méretű, hővédő üvegezésű szélvédő, a felső részében viszonylatjelző, valamint LED-technikájú világítás határozza meg.

A DAILY Access földgázüzemű változata nagy kapacitást és hatótávolságot kínál. A kiállított minibusz akár 420 kilométer hatótávolságot is biztosít a 355 literes CNG-palackjaival, ami optimális egy kompakt, 7,1 méter hosszú minibusz számára. A CNG-üzemű fülke-alvázból kialakított változat a 460 liter kapacitásával akár 510 kilométer hatótávolságot is elérhet városi cikluson.

A DAILY Access innovatívnak számít abban, hogy ez az egyetlen gyári kialakítású, nagy kapacitású CNG-alapra épített, gyártói jóváhagyással rendelkező jármű, amelyet a márka hálózata forgalmaz és támogat szolgáltatásokkal.

A DAILY Access modellt európai szinten forgalmazzák majd. Az első átadásokat 2022 elejére tervezik.

IVECO ON: a telematika napról napra fejlődik, új szolgáltatásokat kínálva

A MAAS, Mobility As A Service (mobilitás, mint szolgáltatás) üzleti modell megjelenésével az IVECO BUS úgy döntött, hogy innovatív, ügyfélközpontú megoldásokat vezet be új hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatások teljes körű kínálatával.

Valamennyi IVECO BUS termékhez elérhető az IVECO ON digitális szolgáltatások teljes kínálata, amelyeket a közösségi közlekedés és az üzemeltetők legfontosabb követelményeinek teljesítésére terveztek az alábbiak érdekében:

  • teljes birtoklási költség (TCO)
  • üzemidő-menedzsment
  • biztonság és vagyonbiztonság.

Az ügyfelek tehát az integrált IVECO ON telematikai kínálat előnyeit élvezhetik, amely két fő pilléren nyugszik:

  • megelőző karbantartás
  • és flottamenedzsment.

A telematikai egységgel ellátott járművek az erre a célra létrehozott Autóbusz Ellenőrzőközponthoz (Bus Control Room) kapcsolódnak. Itt a szakemberek valós időben kapnak a teljesítményre és az állapotra vonatkozó adatokat a hálózatba kapcsolt járműtől. Ezáltal megelőző jellegű támogatást nyújthatnak az ügyfeleknek.

A megelőző karbantartási szolgáltatások távdiagnosztika és a hálózatba kapcsolt járműtől kapott valós idejű adatokon alapuló jelentések segítségével előzik meg a nem tervezett leállásokat. Az erre a célra létrehozott Autóbusz Ellenőrzőközpont által ez az új, interaktív módon nyújtott karbantartási szolgáltatás egyedülálló lehetőséget kínál az ügyfeleknek buszflottájuk üzemidejének növeléséhez.

A fedélzeti és járművön kívüli IVECO ON flottamenedzsment-szolgáltatások tájékoztatást adnak az IVECO BUS flotta valós idejű helyzetéről, ezáltal az ügyfelek maximalizálhatják a hatékonyságukat. Továbbá átfogó képet nyújtanak számukra az elektromos buszok és az akkumulátoraik viselkedéséről.

Minden igény kielégítése érdekében az IVECO BUS rendszere rugalmas és alkalmazkodóképes különféle márkájú buszok megfigyeléséhez az opcióként elérhető ITxPT TiGR protokoll szerinti adatáramlások segítségével.

Két csomag áll rendelkezésre az ügyfelek különböző igényeinek kielégítésére.

Az INTELLIGENS CSOMAG minden esetben jár a gyárilag beépített hálózatba kapcsolhatósági dobozzal ellátott járművekhez. Ez a megelőző karbantartás, a távsegélyszolgálat és a távolról végzett programozási szolgáltatások előnyeit nyújtja az ügyfeleknek. Továbbá hozzáférést biztosít az intelligens jelentésekhez és a vezetési stílus kiértékeléséhez az IVECO ON ügyfélportálon keresztül.

Az Intelligens Csomaghoz választható PRÉMIUMCSOMAG az ügyfél egyéni igényeire szabható a mindennapos munkát leegyszerűsítő moduláris és integrált szolgáltatások hozzáadásával. Ezek közé tartozik a Verizon Connect Portal a valós idejű flottamenedzsmenthez és a Web API ITxPT szabvány szerinti TiGR.

Az IVECO ON által kínált digitális élmény segít az ügyfeleknek növelni flottájuk hatékonyságát, fokozni a nyereségüket megtakarítások elérésével, emellett lehetővé teszi számukra az utasaiknak nyújtott szolgáltatás minőségének javítását is.

Ezek a szolgáltatások már fontosabbá válnak, mint maga a jármű, az IVECO ON programunk pedig folyamatosan fejlődik és bővül majd a későbbiekben is, hasznosítva az új technikákat, amint azok megjelennek, a MAAS-szal együtt fejlődve.

Mindig előretekintve a jövőbe az IVECO BUS Euro VI-E minősítésű termékkínálata a folyamatos fejlődés által egy teljes körű energiamixet nyújt az ügyfeleknek, hogy kiválaszthassák a jelenlegi üzemeltetési és üzleti igényeiknek legjobban megfelelő megoldást. A hamarosan megjelenő, dízel- és gázüzemű motorokon egyaránt alapuló részleges hibrid változatokkal a fenntarthatóság – és következésképpen az alternatív energiához kapcsolódó technikák –, valamint a teljes birtoklási költség (TCO) marad továbbra is a középpontban. A digitalizációval kapcsolatos beruházások tovább folytatódnak, amely központi szerepet játszik az önvezetés megvalósításában. Nem feledkezhetünk meg az automatizálásról, a hálózatba kapcsolhatóságról és a szolgáltatásokról sem, amelyek még a fizikai terméknél is fontosabbá válnak.

Forrás: Iveco – Danube Truck Magyarország Kft.

(Ezt a cikket 39 alkalommal tekintették meg.)