Aktuális Hírek Kiemelt hírek MAN Márkahírek Vezércikk

MAN TGX – Vezéregyéniség

Már eddig is egyedi megjelenésű MAN TGX nyerges vontatók dolgoztak a főként építőipari billencses munkákat végző LWS Kft. járműparkjában, most azonban egy igazi vezéregyéniség került a flotta élére. Egy új generációs, Individual felszereltségű TGX 18.470 modell.

Forrás: MAN Truck & Bus

Ha valaki egy kívül-belül egyedi, személyre szabott kialakítású és felszereltségű MAN tehergépjárműre vágyik, akkor az MAN Individual részleg váltja valóra az álmait – ráadásul gyári minőségben. Így az LWS Kft. újdonságokra és egyedi megjelenésre fogékony ügyvezető igazgatójának, Szatmári Gergőnek is az MAN Individual teljesítette a kívánságait. A debreceni cég a lenyűgöző nyerges vontatóhoz pedig egy megegyező színösszeállítású új billencsfélpótkocsit is beszerzett. Elegánsabb szerelvénnyel aligha lehetne megjelenni egy bányában vagy építési területen.

Forrás: MAN Truck & Bus

MAN-es család

Szatmári Gergő édesapja az 1970-es évek óta foglalkozik közúti fuvarozással, és hosszú ideje kedvező tapasztalatokkal rendelkezik az oroszlános márkával, illetve jó kapcsolatot ápol az MAN szervizeivel. Ennek hatására Szatmári Gergő is egy használtan beszerzett MAN TGX 18.440 nyerges vontatóval kezdett az építőipari fuvarozásban tevékenykedni 2015-ben. Ma már 23 nyerges vontatót üzemeltet, amelyek jellemzően télen ponyvás félpótkocsival nemzetközi viszonylatban járnak, míg nyáron billenőplatós félpótkocsival helyi építőipari feladatokat végeznek. A vállalkozás jelenlegi húsz MAN vontatója többnyire 2015–2021-es évjáratú, 440, 460, illetve 470 lóerős modell.

Forrás: MAN Truck & Bus

Próbaképpen

„Úgy gondoltam, hogy ha már egy új generációs MAN TGX vontatót szerzek be, akkor szeretném a lehető legtöbb újdonságát kipróbálni, illetve egy kicsit még különlegesebbé tenni. Így a járműbe többek között aktív sávtartó, oldalsó holttérfigyelő, teljesen LED-es világítás, valamint 12,3 colos, digitális műszerpanel is került. A még hatékonyabb működést pedig dinamikus vitorlázás és az infrastruktúrához előrelátón igazodó sebességszabályozó szolgálja. A kényelemről integrált álló helyzeti légkondicionáló, MAN SmartSelect kezelőelem, MAN EasyControl kapcsolópanel, hátfali tárolórekesz és televízió gondoskodik. A szerelvény egységes megjelenése pedig önmagáért beszél, a vontató krómozott alsó csöveket és lámpatartó konzolt, szúrófényszórókat, egyedi fóliázott dekorációt és alvázburkolatot kapott. Nem csoda hát, hogy amerre csak jár, nagy figyelem övezi, és büszkék is vagyunk az új zászlóshajónkra” – kezdte Szatmári Gergő.

Forrás: MAN Truck & Bus

Meggyőző tapasztalatok

„Az új MAN TGX vontatónk gépjárművezetője azonban nemcsak büszke, hanem teljes mértékben elégedett is. Szerinte ez a 470 lóerős jármű ég és föld az elődjéhez képest. Kiváló a menetdinamikája, rakottan is jól mássza az emelkedőket, szépen dolgozik a váltója és nagyon hasznos felszerelése például az álló helyzeti légkondicionáló, illetve az aktív sávtartó. Száz kilométerenkénti átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig már most, bejáratósan is körülbelül négy literrel kisebb a 440 lóerős és két literrel a 460 lóerős elődjéhez képest” – tette hozzá az ügyvezető igazgató. Télen pedig majd függönyponyvás félpótkocsival nemzetközi fuvarozásban is megmutathatja magát, illetve képességeit az LWS Kft. új vezéregyénisége.

Forrás: MAN Truck & Bus

Forrás és kiemelt képMAN Truck & Bus

(Ezt a cikket 36 alkalommal tekintették meg.)