Kamionsofőr hiány okoz gondokat a brit gyorséttermekben és üzletekben
A McDonald’s kifogyott a shake-ekből és néhány palackozott italból Anglia, Skócia és Wales éttermeiben – írja a BBC.
A McDonald’s kifogyott a shake-ekből és néhány palackozott italból Anglia, Skócia és Wales éttermeiben – írja a BBC.
A gyorséttermi lánc közölte, hogy az ellátási lánc problémáival szembesül, amelyek befolyásolják a shake-k és palackozott italok elérhetőségét 1250 üzletükben. Egy frissített közlemény szerint „keményen dolgozik”, hogy korlátozza a szállításokra és a vevőkre gyakorolt hatást, és néhány terméket egyelőre kivett a menüből.
Megerősítette, hogy a teherautó-sofőrök hiánya volt az egyik oka a zavarnak.
Közleménye szerint: „Amint arról beszámoltunk, jelenleg számos probléma érinti az Egyesült Királyságban működő kiskereskedőket, amelyek közül az egyik a tehergépkocsi-vezetők országos hiánya.” Vállalatok széles köre számolt be a áruhiánnyal kapcsolatos problémákról a sofőrhiány miatt. A múlt héten Nando’s bezárt néhány üzletet, miután kifogyott a csirke.
A hónap elején a Közúti Fuvarozási Szövetség (RHA) felmérése szerint az Egyesült Királyságban több mint 100 000 sofőr hiányzik, a járvány előtti összesen mintegy 600 000-ből.
Bónusz kifizetések
A második negyedéves ONS munkaerő felmérés elemzése azt mutatta, hogy 2020 júniusáig 14 000 uniós teherautó-sofőr hagyta el az Egyesült Királyságban az állását, de 2021 júliusáig csak 600 -an tértek vissza.
Az Egyesült Királyság számos ágazatának cégei küzdenek az ellátási lánc válságával a teherautó-sofőrök hiánya miatt. Pénteken az árufuvarozó cégeket képviselő Logistics UK és a British Retail Consortium (BRC) levelet írt a kormánynak, hogy új intézkedéseket kérjenek a probléma enyhítésére.
A Tesco a teherautó -sofőröknek 1000 font csatlakozási bónuszt ajánlott fel a járművezetők krónikus hiánya miatt.
Más vállalatok is hasonló ösztönzőket kínálnak a nehéz-tehergépjárművek vezetőinek, miután az ellátási lánc megszakadása termékhiányhoz vezetett. A Morrisons elmondta, hogy dolgozik azon, hogy a személyzetet teherautó-sofőrré képezzék.
A kormányszóvivő a múlt héten közölte, hogy intézkedéscsomagot hoz a nehéz-tehergépjárművek vezetői hiányának kezeléséhez, beleértve a terveket, amelyek célja az új járművezetők számára a tehergépjármű-jogosítvány megszerzésének egyszerűsítése és az elvégzendő tesztek számának növelése.
Bár a McDonald’s a Big Mac-jeiről és krumplijáról híres, valójában az egyik legnagyobb ital kiskereskedő az Egyesült Királyságban. A McCafé felé való elmozdulás és a kávéértékesítés népszerűsítése, szándékos politika volt az elmúlt évtizedben, hogy több vásárlót próbáljon megszerezni a szokásos étkezési időn kívül. Az ellátási lánc problémáival szembesülve azonban úgy döntött, hogy más termékeket helyez előtérbe a shake-k rovására. Mivel a hamburger minden elemének jelen kell lennie a gyártósoron, ezek szállítása biztosítva vannak. A palackos italokat sokkal hosszabb ideig lehet tárolni a raktárban anélkül, hogy lejárna a szavatosságuk.
Más cégek is problémákkal küzdenek
Más vezető vállalkozások is a járművezetők hiánya okozta problémákról számoltak be. A múlt héten a Nando’s volt kénytelen bezárni mintegy 50 éttermet, miután kifogyott a csirke. A rivális KFC is arra figyelmeztetett a közelmúltban, hogy az ellátási lánc problémái miatt nem tud raktározni néhány terméket.
Az Arla tejipari óriásnak csökkentenie kellett a szupermarketekbe történő tejszállítást a járművezetők hiánya miatt, míg az édesség gyártó Haribo, szintén a sofőrhiányból adódó problémákról számolt be.
Az olajóriás BP ideiglenesen bezárta kisebb brit telephelyeit, mert nem tudtak szállítani elegendő benzint és gázolajat.
A McDonald’s elnézést kért a kellemetlenségekért, és megköszönte az ügyfelek türelmét.
Forrás és további részletek: BBC
(Ezt a cikket 277 alkalommal tekintették meg.)