Kamionsofőr hiány okoz gondokat a brit gyorséttermekben és üzletekben

A McDonald’s kifogyott a shake-ekből és néhány palackozott italból Anglia, Skócia és Wales éttermeiben – írja a BBC.

teherauto-ipswich-belvarosaban-anglia-141031

Teherautó közlekedik az Angliai Ipswich belvárosában. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu

A McDonald’s kifogyott a shake-ekből és néhány palackozott italból Anglia, Skócia és Wales éttermeiben – írja a BBC.

Illusztráció – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A gyorséttermi lánc közölte, hogy az ellátási lánc problémáival szembesül, amelyek befolyásolják a shake-k és palackozott italok elérhetőségét 1250 üzletükben. Egy frissített közlemény szerint „keményen dolgozik”, hogy korlátozza a szállításokra és a vevőkre gyakorolt ​​hatást, és néhány terméket egyelőre kivett a menüből.

Megerősítette, hogy a teherautó-sofőrök hiánya volt az egyik oka a zavarnak.

Közleménye szerint: „Amint arról beszámoltunk, jelenleg számos probléma érinti az Egyesült Királyságban működő kiskereskedőket, amelyek közül az egyik a tehergépkocsi-vezetők országos hiánya.” Vállalatok széles köre számolt be a áruhiánnyal kapcsolatos problémákról a sofőrhiány miatt. A múlt héten Nando’s bezárt néhány üzletet, miután kifogyott a csirke.

A hónap elején a Közúti Fuvarozási Szövetség (RHA) felmérése szerint az Egyesült Királyságban több mint 100 000 sofőr hiányzik, a járvány előtti összesen mintegy 600 000-ből.

Bónusz kifizetések

A második negyedéves ONS munkaerő felmérés elemzése azt mutatta, hogy 2020 júniusáig 14 000 uniós teherautó-sofőr hagyta el az Egyesült Királyságban az állását, de 2021 júliusáig csak 600 -an tértek vissza.

Az Egyesült Királyság számos ágazatának cégei küzdenek az ellátási lánc válságával a teherautó-sofőrök hiánya miatt. Pénteken az árufuvarozó cégeket képviselő Logistics UK és a British Retail Consortium (BRC) levelet írt a kormánynak, hogy új intézkedéseket kérjenek a probléma enyhítésére.

A Tesco a teherautó -sofőröknek 1000 font csatlakozási bónuszt ajánlott fel a járművezetők krónikus hiánya miatt.

Más vállalatok is hasonló ösztönzőket kínálnak a nehéz-tehergépjárművek vezetőinek, miután az ellátási lánc megszakadása termékhiányhoz vezetett. A Morrisons elmondta, hogy dolgozik azon, hogy a személyzetet teherautó-sofőrré képezzék.

A kormányszóvivő a múlt héten közölte, hogy intézkedéscsomagot hoz a nehéz-tehergépjárművek vezetői hiányának kezeléséhez, beleértve a terveket, amelyek célja az új járművezetők számára a tehergépjármű-jogosítvány megszerzésének egyszerűsítése és az elvégzendő tesztek számának növelése.

Bár a McDonald’s a Big Mac-jeiről és krumplijáról híres, valójában az egyik legnagyobb ital kiskereskedő az Egyesült Királyságban. A McCafé felé való elmozdulás és a kávéértékesítés népszerűsítése, szándékos politika volt az elmúlt évtizedben, hogy több vásárlót próbáljon megszerezni a szokásos étkezési időn kívül. Az ellátási lánc problémáival szembesülve azonban úgy döntött, hogy más termékeket helyez előtérbe a shake-k rovására. Mivel a hamburger minden elemének jelen kell lennie a gyártósoron, ezek szállítása biztosítva vannak. A palackos italokat sokkal hosszabb ideig lehet tárolni a raktárban anélkül, hogy lejárna a szavatosságuk.

Más cégek is problémákkal küzdenek

Más vezető vállalkozások is a járművezetők hiánya okozta problémákról számoltak be. A múlt héten a Nando’s volt kénytelen bezárni mintegy 50 éttermet, miután kifogyott a csirke. A rivális KFC is arra figyelmeztetett a közelmúltban, hogy az ellátási lánc problémái miatt nem tud raktározni néhány terméket.

Az Arla tejipari óriásnak csökkentenie kellett a szupermarketekbe történő tejszállítást a járművezetők hiánya miatt, míg az édesség gyártó Haribo, szintén a sofőrhiányból adódó problémákról számolt be.

Az olajóriás BP ideiglenesen bezárta kisebb brit telephelyeit, mert nem tudtak szállítani elegendő benzint és gázolajat.

A McDonald’s elnézést kért a kellemetlenségekért, és megköszönte az ügyfelek türelmét.

Forrás és további részletek: BBC

(Ezt a cikket 277 alkalommal tekintették meg.)