Ajánlatok Baleset-megelőzés Biztonság Hírek Járműtechnika Kommunikáció és Informatika Személyautók

A jövő autója már úton van (x)

Neves iparági szereplők kutatják, hogy miként tudnak egymással és a környezetükkel kommunikálni az önvezető autók egy központi infrastruktúrán keresztül. A nem mindennapi együttműködés helyszíne a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpálya, ahol 2019-ben építette ki az Ericsson az 5G teszthálózatot, majd partnereivel az országban először mutatott be manővereket 5G hálózaton kommunikáló önvezető járművekkel, valós körülményeket szimuláló környezetben.

A fejlett infotainment rendszerek amellett, hogy segítik a kommunikációt, a valós idejű tájékozódást és az utasok szórakozását, a biztonságot is növelik köszönhetően az egyre fejlettebb vezetéstámogató rendszereknek – állítják az iparági szereplők. A hálózatba kapcsolt járművek esetében is hasonló forradalom zajlott le, mint korábban az online szerencsejáték iparban, például a bet365 kaszinó felületein. A járművek már nem csak a sofőrrel, de egymással és az okos úthálózattal is képesek lesznek kommunikálni, amihez azonban elengedhetetlen a gyors és stabil kommunikációs platform.

A fejlődéshez összefogásra van szükség

A hálózati hatás megteremtéshez és a ténylegesen „autonóm” járművek globális térnyeréséhez azonban minél szélesebb körű összefogás szükséges. Volt már hasonlóra példa a történelemben a XX. század elején, amikor muszáj volt továbbfejleszteni az úthálózatot ahhoz, hogy egyre több jármű közlekedhessen gyorsabban, mégis biztonságosan az utakon. Most is egy ilyen összefogás indult el hazánkban, a ZalaZONE járműipari tesztpályán az Ericsson közreműködésével, akik más hasonló projektben is részt vesznek. Például Svédországban a buszokat és teherautókat gyártó Scaniaval építettek ki 5G teszthálózatot a járművek távoli vezérlésének fejlesztésére, egy Barcelona mellett felépült tesztpályán pedig részt vettek a dedikált 5G hálózat kialakításában.

A tavalyi évben 250 millió kommunikációs hálózatba kötött gépjármű közlekedett világ különböző autópályáin, 2025-ben pedig eljöhet az az időszak, amikor minden eladott új autó képessé válik a vezeték nélküli kommunikációra. Amennyiben ez valóban bekövetkezik, kézzelfogható közelségbe kerülhet az önvezető járművek korszaka. Persze ehhez még van mit tennie az autómárkáknak, de a közlekedési infrastruktúrák tulajdonosainak, ahogy a vezeték nélküli hálózatokat üzemeltető cégeknek is.

Gyorsabban és biztonságosabban az úton

Az, hogy az autó gyors vezeték nélküli kapcsolattal rendelkezik, elsősorban a vezető kényelmét szolgálja. Így például gyorsan, akár észrevétlenül tudnak majd frissülni a fedélzeti számítógépén futó szoftverek. Sőt, az az általános probléma is megszűnhet, hogy még a frissített HD-térképek is tartalmazhatnak elavult információkat, mivel az autók valós idejű frissítéseket is küldenek a Mobile Edge Cloudnak.

Csupán néhány éven belül teljesen megváltozhat a ma megszokott közlekedés – derül ki a kutatásokból. Intelligens autóinknak elég lesz bemondani egy címet, és azok az optimális, leggyorsabb és legbiztonságosabb úton visznek el a célhoz. De az sem szürreális elképzelés, hogy segítenek egy tűzoltónak, mentőnek gyorsabban elérni egy balesethez.

(x) – fizetett pr-cikk

whitpress

(Ezt a cikket 85 alkalommal tekintették meg.)

5 tengelyen biztos kézzel

Jármű kártörténeti lekérdezés:

CarVertical

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock